באנגליה מהללים: "זו מהפכה יוצאת דופן מצד מנצ'סטר יונייטד"

play
ג'יידון סאנצ'ו ושחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | GettyImages, Clive Brunskill
הזכירו נשכחות: 1:2 ענק למנצ'סטר יונייטד על ליברפול 05:55

הניצחון על ליברפול הוציא את הפרשנים מגדרם. נוויל: "אני המום, לא חשבתי שזה אפשרי, לא האמנתי למה שראיתי". פרדיננד: "מקווה שמשהו סוף סוף השתנה". טן האח מסביר את השינוי ואופטימי לגבי רונאלדו, אך ברונו פרננדש שולח מסר מסתורי בנוגע לחברו

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד חוזרת, ליברפול דועכת. יונייטד גברה אמש (שני) 1:2 על יריבתה הגדולה, והצליחה להעניק לאוהדים באולד טראפורד רגעי שמחה אחרי לא מעט מפחי נפש בתקופה האחרונה. השדים האדומים פתחו את העונה בצורה מאכזבת, עם שתי מפלות, והלילה הקבוצה השיגה את הניצחון היוקרתי, שיכול להוציא את המועדון לדרך חדשה.

יונייטד שיחקה עם הרבה אנרגיות ונחישות, וניצלה פעמיים את הרפיון בהגנה של ליברפול. ג'יידון סאנצ'ו כבש ראשון (16), מרקוס רשפורד קטע רצף של 17 משחקים (!) ללא שער (כשכבש לראשונה מאז ה-22 בינואר מול ווסטהאם) והכניע את אליסון (53) במחצית השנייה, ומוחמד סלאח רק צימק (81).

שחקן העבר ופרשן סקיי גארי נוויל היה מרוצה, סוף סוף: "זה לא חד פעמי, זה הרף שיונייטד הציבה כעת, הם רצו 12 ק"מ יותר מאשר במשחק הקודם. הם היו תחת לחץ עצום. אוהדי כדורגל רוצים מלחמה, תשוקה, לב, ריצה, זה מה שחשוב להם, והשחקנים הללו עשו זאת. אני לא מאמין למה שראינו, אני פשוט בהלם, לא חשבתי שנוכל לראות משהו כזה. הלחימה והאנרגיה היתה מדהימה. אני פשוט המום, לא חשבתי שזה אפשרי. לא האמנתי למה שראיתי ב-45 הדקות הראשונות, זו מהפכה יוצאת דופן. אני לא יודע מה קרה באימונים השבוע, אבל השחקנים הגיבו".

ריו פרדיננד הוסיף: "לפני המשחק פחדתי ממה שעלול לקרות, אבל יונייטד יצאה והראתה איך היא צריכה לשחק מעתה והלאה. הם הראו שיש שם תשוקה, יש מוסר עבודה, הם יכולים לרוץ, יש להם אנרגיה, קצב, יכולת לפגוע בקבוצות בהתקפות מתפרצות. אני מקווה שמשהו סוף סוף השתנה".

דויד דה חאה, שוער מנצ'סטר יונייטד
אפילו הוא היה טוב. דה חאה | רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו, שחקן מנצ'סטר יונייטד
ההחלטה להושיב אותו על הספסל התבררה כנכונה. רונאלדו | רויטרס

ליברפול הגיעה למשחק עם סגל חסר, אבל ספק אם זה מנחם את אוהדי הקבוצה. מנגד, הפעם יונייטד נהנתה מיכולת טובה של דויד דה חאה, שסיפק כמה הצלות חשובות, נהנתה ממזל עם שני שערים כמעט עצמיים שנעצרו על קו השער (ושער של רשפורד שכמעט נפסל על נבדל של סנטימטרים), וגם אריק טן האח יכול להיות מסופק, אחרי שהחליט לפתוח בלי כריסטיאנו רונאלדו והארי מגווייר, ויצא המנצח הגדול.

טן האח אמר בסיום: "איך אפשר לדבר על טקטיקה עכשיו? הכל זה עניין של גישה. ראיתם שהבאנו את הגישה הנכונה לדשא, הייתה תקשורת בין השחקנים, הם נלחמו ומעל הכל ראיתם קבוצה שיכולה לשחק כדורגל מדהים". ההולנדי הוסיף על שחקניו: "They can play f***ing good football" ("הם יכולים לשחק פאקינג כדורגל טוב").

מילימטרים: השער של ראשפורד היה חוקי

טן האח על החתמת קאסמירו: "דיברנו על מנהיגות? היום היו לנו גם על המגרש, וגם מחוצה לו. הוא מכיר את המשחק, יודע איך לנצח, יש לו הרבה תארים בקריירה". על הארי מגווייר ורונאלדו, שלא פתחו: "שניהם שחקנים מדהימים ויהיה להם חק חשוב פה בעתיד, הקרוב והרחוק. היה קשה להדיח אותם מההרכב, אבל אני חיב לקבל החלטות. יש לנו סגל, וחייבים להשתמש בו. יש לנו 50-60 משחקים בעונה".

חלוץ מנצ'סטר יונייטד מרקוס רשפורד כובש מול אליסון, שוער ליברפול
שער ראשון אחרי 8 חודשים. רשפורד | רויטרס
אריק טן האח לצד כריסטיאנו רונאלדו, מנצ'סטר יונייטד
זה היום של המאמן. טן האח | רויטרס
ג'יידון סאנצ'ו, קשר מנצ'סטר יונייטד
שיחק אותה. סאנצ'ו | GettyImages, Michael Regan

ג'יידון סאנצ'ו, שכבש את השער הראשון: "יש לזה משמעות גדולה, תראו איך האוהדים שמחים. היה היום משחק גדול, והיינו צריכים את זה, ההפסד בשבוע שעבר כאב מאוד. ידענו שאנחנו חייבים להתאושש, וחשוב שעשינו את זה". על השער הקל שכבש: "לא קלטתי כמה זמן היה לי לבעוט, אבל אחרי שהפלתי את המגן הייתי חייב לבעוט בקור רוח". האמונה חזרה? "אין ספק", אמר סאנצ'ו, "אנחנו חייבים לספק את העבודה, ויהיה בסדר".

מרקוס רשפורד: "זה משחק עצום עבור המועדון, והוא תמיד חשוב, לא משנה מה הנסיבות, ולכן זה ניצחון גדול. התחלנו את המשחק בקצב גבוה, כבשנו שער מהיר, והפעם לא ספגנו. לא כבשתי הרבה זמן, אבל המשכתי לעבוד, לא איבדתי ביטחון, וידעתי שזה יבוא".

גם הניצחון לא גרם לכלי התקשורת באנגליה לשכוח את סוגיית כריסטיאנו רונאלדו, שעלה מהספסל רק בדקה ה-86. "אני חושב שהוא יכול להתאקלם אלינו", אמר אריק טן האח. "בקריירה שלו, תחת מאמנים שונים, זה מה שהוא עשה, סגנונות שונים במערכות שונות, והוא תמיד סיפק את הסחורה. אז למה שלא יעשה זאת?" בן ארצו של CR7 ברונו פרננדש הוסיף על עתיד חברו: "אולי אני יודע דבר או שניים, אבל אני לא אהיה זה שיגיד את זה. כרגע הוא שחקן יונייטד, הוא שקט, ואם הוא יעזוב, הוא ידבר בעצמו על זה".