למפארד על העבירה הבוטה: "זה כרטיס אדום ברור, ואן דייק ניצל"

play
| צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה
למרות עוד שער של הולאנד: סיטי מעדה ב-1:1 מול אסטון וילה 05:58

מאמן אברטון זועם על ההחלטה התמוהה שלא להרחיק את בלם ליברפול בדרבי. גווארדיולה אחרי התיקו המאכזב של סיטי: "וילה כבשו מבעיטה אחת למסגרת, זה היה בידיים שלנו"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי איבדה אמש (שבת) נקודות בפעם השנייה העונה, כאשר אסטון וילה של סטיבן ג'רארד סחטה תיקו ביתי 1:1 מול החבורה של פפ גווארדיולה. לסיטיזנס הייתה הזדמנות לעלות באופן זמני למקום הראשון בטבלה, אך שער שיוויון של לאון ביילי בדקה ה-74 השאיר נקודה בוילה פארק. בסיום המשחק פפ ציין כי הוא מרוצה מהמשחק של הקבוצה: "היה משחק טוב בסך הכל. ספגנו שער אחד מהבעיטה היחידה של וילה לשער שלנו בכל המשחק. זה היה בידיים שלנו לנצח את המשחק הזה, עם המון הזדמנויות, אבל לא ניצלנו אותן והחטאנו יותר מדי פעמים".

ארלינג הולאנד המשיך בכושר ההבקעה המדהים שלו עם השער העשירי שלו העונה ושערו השביעי בשלושת המשחקים האחרונים. למרות זאת, המאמן הספרדי מבין שהיה חסר לו עוד מחץ בחלק הקדמי כדי לנצח את המשחק: "היינו לא מדויקים בשליש האחרון של המשחק. העונה עוד ארוכה ויש המון משחקים, תמיד יהיה קשה".

פפ אמר בעבר שהוא מצפה מארלינג הולאנד להשתפר, על אף המאזן המצוין. "אימנתי בברצלונה שחקנים בני 30-29 שהצליחו להשתפר, אז דמיינו כמה אפשר להשתפר כשאתה בן 22-21. יש לו עוד הרבה מקום להשתפר ולהתפתח, גם בכל הנוגע לקשר שלו והכימיה עם שאר הקבוצה, בכל יום אנחנו לומדים להתחבר ומה לעשות, זה עניין של זמן".

שחקני אסטון וילה חוגגים, שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד מאוכזב
שמחו מהנקודה. שחקני וילה | אימג'בנק GettyImages, GEOFF CADDICK/AFP

בצד של הקבוצה מברמינגהאם שמחו על התוצאה המכובדת מול האלופה. חניכיו של ג'רארד הרשימו ביכולת לעמוד מול המכונה המשומנת של פפ והמאמן התייחס לכך בסיום המשחק: "מאוד התרשמתי מהשחקנים היום. הם ידעו לחזור למשחק כמו שצריך עם הרבה אומץ ואופי".

שער של פליפה קוטיניו נפסל במחצית השנייה ולטענת המאמן של אסטון וילה היה מקום ליותר שיקול דעת: "אם השופט לא היה נמהר כל כך, אולי היינו גם מבקיעים את השני. הוא פסל לנו את השער מהר מדי".

מוחמד סלאח שחקן ליברפול
לא פוגעים, חסרי מזל. סלאח וליברפול | רויטרס

במשחק המוקדם של המחזור השישי בפרמיירליג, נפרדו אברטון וליברפול בתיקו 0:0 מאכזב. השחקנים של קלופ לא הסתדרו עם ההגנה הקשוחה של אברטון שמצידה שיחקה נהדר לאורך כל המשחק והקשתה מאוד על סגנית האלופה ליצור מצבים.

מאמן אברטון, פרנק למפארד, אהב מה שהוא ראה מבחוריו אתמול בצהריים: "השחקנים נתנו הכל. אני רואה המון התקדמות וזו נקודה חשובה שאנחנו לוקחים. הניצחונות עוד יגיעו, אין לי ספק בזה".

למפארד אף ביקר את ההחלטה שלא להרחיק את וירג'יל ואן דייק על הכניסה הבוטה ברגלי אמאדו אוננה, שבגינה ספג רק כרטיס צהוב. "אני אוהב את ואן דייק, הוא שחקן פנטסטי, אבל לפעמים אתה טועה בתזמון של תיקול, וזה רע מאוד", אמר למפארד, "הוא נכנס באוננה כשהרגל שלו הייתה על הדשא, אני ממש לא מבין למה זה לא נבדק ב-VAR. לפני המשחק היה דיבור על עבירות בוטות בדרבים, ולשופט הייתה משימה, ואני לא מבין למה זה לא נבדק, זו טעות. מבחינתי זה אדום, שהיה משנה את המשחק. וירג'יל ניצל פה".

יורגן קלופ הסתכל על חצי הכוס המלאה: "החוק הראשון בדרבי אם אתה לא מנצח אותו הוא קודם כל לא להפסיד. הגיע לנו לנצח היום, כי בהחלט הגענו ליותר מצבים מאברטון. היו לנו כמה מצבים נייחים טובים, אבל לא ניצלנו אותם".

בלם ליברפול וירג'יל ואן דייק מבצע עבירה חריפה על שחקן אברטון אמאדו אוננה
| צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

משחקי יום א' בפרמיירליג:

ברייטון – לסטר (15:55, ספורט2)

מנצ'סטר יונייטד – ארסנל (18:15, ספורט1)