אינפנטינו: "4, 40 או 400 אידיוטים לא יעצרו את הכדורגל"

אינפנטינו
אינפנטינו | Gettyimages

נשיא פיפ"א התראיין ל"מארקה" והתייחס לדחיית גמר הליברטדורס: "ברור לי שזה חשוב מאוד לאוהדים, כי מי שינצח יצחק על אוהדי היריבה במאה הקרובה". על דרישת בוקה: "צריך תמיד לשחק על כל הדשא, אחרת זה אסון"

(גודל טקסט)
נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו התראיין בבואנוס איירס לכתב העיתון "מארקה" והתייחס בין השאר לניסיונות של "לה ליגה" לקיים משחקים בארצות הברית ולאירועי גומלין גמר גביע ליברטדורס שפוצץ ב"מונומנטל' וצפוי להתקיים באצטדיון "סנטיאגו ברנבאו" במדריד ביום ראשון הקרוב (21:30, שידור ישיר בספורט2), אחרי שבמשחק הראשון נפרדו הקבוצות ב-2:2.


אינפנטינו התייחס להבדלים בין קיום משחקי הליגה הספרד בארה"ב לגמר הליברטדורס במדריד: "אלה שני דברים שונים לחלוטין. הגומלין בין ריבר פלייט ובוקה ג'וניורס נבחן על ידי הקונמבול (התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה) בנוגע לכל האפשרויות וכל הבעיות, והוחלט שהכי טוב יהיה לשחק בברנבאו".


"אי אפשר להשוות את זה ליוזמה העסקית של נשיא 'לה ליגה' חאבייר טבאס לשחק במיאמי בגלל סיבה כלכלית בלבד", המשיך נשיא פיפ"א. "אני לא אוהב את הרעיון הזה. בארה"ב אני רוצה לראות משחקים של ה-MLS. זה כמו שבספרד ארצה לראות רק משחקים מהליגה ספרדית ולא של הפרמיירליג. הכדורגל חזק כי הכל מאורגן כמו שצריך ואם נתחיל לבלבל בין היבשות והליגות, זה יהיה סופו של הכדורגל".


עוד בנוגע לגמר הליברטדורס, בארגנטינה נטען שאינפנטינו דרש לקיים את המשחק למרות האירועים כדי לא להאריך את שהותו במדינה ביום נוסף, למרות שבסופו של דבר נשאר עוד יום ודרש לשחק יום לאחר מכן, אך נדחה בשנית: "אלה שטויות. נשיא פיפ"א לא יכול לקבוע לקונמבול כי זו תחרות שלהם. באתי למשחק כאוהד. באופ"א אירגנתי עשרות תחרויות וביקשו ממני לעזור, אז ניסיתי לעזור.


"צריך לשחק מיד כשאפשר ואני חושב שההחלטה לשחק יום למחרת למרות מה שקרה הייתה נכונה. הכי טוב היה לשחק במונומנטל לעיני 60 אלף צופים שכבר היו להם כרטיסים, אבל ברגע שראו שיש בבוקה שחקנים פצועים או כאלה שלא היו בסדר כבר לא היה טעם. מדינה שלמה חיכתה למשחק וארבעה, 40 או 400 אידיוטים שזרקו אבנים על האוטובוס של בוקה לא יכולים לעצור את המשחק הזה".



אינפנטינו. לא רצה לעצור את המשחק (Gettyimages)


אינפנטינו שב לארגנטינה לאחר שבוע לכבוד ועידת ה-G20 ונשאל על המצב במדינה: "יש כאן אגרסיביות שאני לא מבין. כולנו אוהדי כדורגל שהולכים לאצטדיונים כדי לעודד את הקבוצות שלנו. כולנו חמי מזג פחות או יותר ואולי אומרים דברים שלא היינו אומרים במקום אחר, אבל אלימות כמו שהייתה נגד שחקני בוקה לא מקובלת עליי. אנשים צריכים להירגע. ראיתי את הילדים עם האבוקות וזה היה נוראי, בעיקר לאנשים שיש להם ילדים ולי יש ארבעה.


"ברור לי שהמשחק הזה חשוב מאוד לכל האוהדים, כי מי שינצח הולך לצחוק על האוהדים של היריבה בערך במאה השנים הבאות, אבל אחרי הכל זה כדורגל ולא מלחמה. אמרתי לנשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי ולשרת הביטחון פטריסיה בולריץ שפיפ"א מוכנה לעזור בכל דבר שיידרש כי יש לנו ניסיון בזה. זה לא קיים רק בארגנטינה. לפני ארבע שנים פוצצו דרבי בציריך בשווייץ, ואני לא רואה רק משחקים בלוקסמבורג כי הייתי בכל האצטדיונים הגדולים בעולם, אבל צריך להוריד את גובה הלהבות בארגנטינה".


אם הדבר ישפיע על מועמדותן של ארגנטינה, אורוגוואי ופארגוואי לארח יחד את המונדיאל ב-2030: "עוד מוקדם לדעת. נחליט על זהות מארחת הטורניר הזה רק בעוד ארבע או חמש שנים. זה מספיק זמן לשנות משהו ולהראות לכולם 'תראו מה עשינו מיד אחרי מה שקרה'. ברור שהפרשה השפיעה על התדמית של ארגנטינה, כי כולם דיברו על פיצוץ המשחק בכל רחבי העולם".



המהומות במונומנטל. יפגעו בסיכויי ארגנטינה לארח מונדיאל? (AFP)


הנשיא מאקרי כועס שהמשחק יהיה באירופה: "הוא לא אמר לי מילה על זה. אני בטוח שכל מי שרצה שהמשחק יהיה בבואנוס איירס כועס, אבל אין לי את כל הנתונים שיש לקונמבול לגבי ההחלטה. מה שברור הוא שצריך לקיים את המשחק בברנבאו תחת הדגל של תחיה מחדש וסמל של שינוי".


איך הגיבו הנשיאים של בוקה ג'וניורס וריבר פלייט: "הם היו מאוד עצובים כשהמשחק בוטל בשבת שעברה. הייתי בטוח שאחד מהם יהיה יותר עצבני יותר (נשיא ריבר, רודולפו ד'אונפריו), אבל לא. הם היו שני ג'נטלמנים". כזכור, חזרה מדרישתה שלא להופיע למשחק ולקבל ניצחון טכניועל כך אמר השוויצרי: "צריך לשחק את המשחק תמיד על כר הדשא ולא משנה מה הנסיבות. אם זה לא מוכרע על כר הדשא זה אסון".


כשנכנס אינפנטינו למונומנטל נשמעו קריאות גנאי שנטען שהיו נגדו, והוא אמר: "כן, אמרתי לעצמי שאני לא הולך לצפות במשחק פלייסטיישן". בארגנטינה אגב, פורסם ברשתות החברתיות שהקריאות לא היו נגד נשיא פיפ"א, אלא נגד נשיא ההתאחדות הארגנטינאית קלאודיו "צ'יקי" טאפיה. 


Although @mauriciomacri keeps mistakingly stating so on purpose, #Infantino knows perfectly well insults were not for him but for @tapiachiqui on his side, who from @afa 's presidency always benefited his club, boca. #Infantino and @FIFAcom are always welcomed to the #Monumental. pic.twitter.com/CBHmk0XjcX

— Luis Belli Principe (@lbelliprincipe) 3 בדצמבר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי