בסקוטלנד מגחכים על אופ"א: "קבוצות מבלארוס ישחקו בליגת האלופות?"

חאתם עבד אלחמיד
חאתם עבד אלחמיד | TIZIANA FABI/AFP via Getty Images

ב"דיילי רקורד" נטען שהכוונה היא להכריז על סלטיק לאלופה ולהוריד את הארטס לליגת המשנה, חרף האיומים שיילקחו ממדינות שמבטלות את העונה הכרטיסים למפעלים האירופיים: "הם לא יודעים לאן הם נכנסים"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

"בלוף של אופ"א": כך אמרו הבוקר (שבת) בכירים בכדורגל הסקוטי ל"דיילי רקורד", בתגובה לאיומי אופ"א לפיהם מדינות שיבטלו את הליגה ויכתירו אלופות בשלב כה מוקדם לא יזכו להשתתף במפעלי ליגת האלופות והליגה האירופית. הסקוטים התכוונו לנהוג בדומה לבלגים ולהכריז על סלטיק לאלופה, אולם על פי הידיעה הבוקר ימתינו עם קבלת ההחלטות זמן מה בשל הצהרת אופ"א.

עם זאת, ספק אם הסקוטים יחזרו בהם מהחלטתם ובכוונתם "לשלוף את התותחים הכבדים" בתגובה לאיומי התאחדות הכדורגל האירופית. יתרה מכך, ראשי המועדונים בסקוטלנד זועמים ובמקביל מגחכים על הצהרת נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין, כך לפי הכתבה, בטענה שהמתנה של חודשים עד לשובה של הליגה, וחידושה כשיתאפשר בדלתיים סגורות, יגרום לנזקים כלכליים עצומים.

אופ"א, כידוע, דורשת מכל 55 ההתאחדויות באירופה לחדש את הליגות ולסיים אותן בכפוף להנחיות משרדי הבריאות וברגע שיתאפשר, אולם בסקוטלנד תוקפים: "אופ"א בפאניקה. הם כנראה הארגון היחיד בעולם שמאמין שמגפת הקורונה תסתיים תוך חודש, אחרת לא ברור איך הם כבר מתכננים את השבועות שאחרי. הבלגים מבינים את ההשלכות הכספיות והאיומים של אופ"א על מדינות קטנות הוא מביך, כך את מי הם יזמינו חוץ מקבוצות חמש הליגות הבכירות? קבוצות מבלארוס? (המדינה היחידה בה  משחקים כדורגל). אם אופ"א תממש את איומיה, יהיו פניות רבות ל-CAS (בין הדין הגבוה לספורט). הם לא יודעים לאן הם נכנסים".

בסקוטלנד התכוונו לא רק להכריז על סלטיק לאלופה, אלא גם להודיע כי נועלת הטבלה, הארטס, תרד לליגת המשנה. בסקוטלנד שיחקו עד כה 30 מחזורים ולסלטיק יתרון של 13 נקודות בפסגה על פני ריינג'רס, אולם יש לציין שלקבוצה של סטיבן ג'רארד שבמקום השני משחק חסר. בתחתית, מנגד, הארטס האחרונה במרחק של ארבע נקודות בלבד מהמילטון שבמקום ה-11 והלפני אחרון.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי