בפעם השמינית ברציפות: יובנטוס אלופת איטליה

שחקני יובנטוס חוגגים
שחקני יובנטוס חוגגים | Gettyimages

הביאנקונרי עקפו את ליון (7) והפכו למועדון שזכה בהכי הרבה תארים רצופים ב-5 הליגות הבכירות. סנדרו (37) ועצמי של פצלה (53) מחקו יתרון של מילנקוביץ' וקבעו 1:2 על פיורנטינה. שיא היסטורי לכריסטיאנו רונאלדו

קבוצות: פיורנטינה
(גודל טקסט)
אחרי ההפסד לספאל שדחה את הזכייה וההדחה המאכזבת מליגת האלופות על ידי אייאקס, יובנטוס חזרה הערב (שבת) לחייך כשזכתה באליפות איטליה בפעם השמינית ברציפות (שיא ב-5 הליגות הבכירות באירופה – הקודם היה שייך לליון שרשמה שבע זכיות) וה-35 בתולדותיה (33 אם לא מחשיבים את שני התארים שנגנזו). 


Juventus are the first team in Serie A, La Liga, Bundesliga, Ligue 1 or Premier League history to win the title in eight consecutive seasons.

2011/12
2012/13
2013/14
2014/15
2015/16
2016/17
2017/18
2018/19

Absolute dominance. pic.twitter.com/OTN7wmIhax

— Coral (@Coral) April 20, 2019


הגברת הזקנה הייתה זקוקה לנקודה ביתית מול פיורנטינה על מנת להבטיח את התואר והיא עשתה זאת לאחר שחזרה מפיגור וניצחה 1:2 בתום משחק רב אירועים בו הסגולים הציגו יכולת מצוינת אבל הרבו להחמיץ. בסיומם של 33 מחזורים בסרייה א', הפער בין יובנטוס הראשונה לנאפולי (לה משחק חסר) השנייה עומד על 20 נקודות כאשר נותרו עוד 15 בקופה.


כריסטיאנו רונאלדו שב להרכב יובנטוס בליגה לראשונה מאז תחילת חודש מארס, אך הפתיחה הייתה שייכת לפיורנטינה שהיממה את יושבי האצטדיון כעבור שש דקות לאחר שניקולה מילנקוביץ' ניצל ערבובייה ברחבה והבקיע מקרוב. גם ההמשך היה של הסגולים, שהבקיעו שער נוסף שנפסל בצדק בשל נבדל ולאחר מכן היה זה פדריקו קייזה הנהדר ששיגר פצה לקורה.



אליפות שישית בקריירה. כריסטיאנו רונאלדו (Gettyimages)


"מי שלא כובש סופג" זו לא רק קלישאה כי בדקה ה-37 יובנטוס אכן הענישה במזומן עם נגיחה נפלאה של אלכסנדר סנדרו שניצל הרמה של מירלאם פיאניץ' והבקיע את שער הבכורה שלו העונה. רגע לפני הירידה להפסקה פיורנטינה כמעט חזרה להוביל, אך טיל נוסף של קייזה נעצר במשקוף ולמזלה של המוליכה זה רק 1:1 בהפסקה.


יובנטוס פתחה את המחצית השנייה עם קצת יותר אנרגיות ובדקה ה-53 היא הפכה את התוצאה. רונאלדו פרץ נהדר באגף ימין, עקף את המגן בקלילות מרשימה והעביר כדור רוחב שהסתיים בשער עצמי אומלל של חרמן פצלה (53) שנתן את האות לחגיגות וקבע 1:2 ליובנטוס בסיום.


זו האליפות השישית בקריירה של רונאלדו (שלוש במנצ'סטר יונייטד ושתיים בריאל מדריד), שהפך לראשון אי פעם שזכה באליפות בשלוש הליגות הבכירות, אך הפנומן הפורטוגלי בוודאי לא שבע רצון לאחר שהוא והגברת הזקנה סיימו כאמור את דרכם בליגת האלופות כבר ברבע הגמר לאחר הפסד מפתיע לאייאקס.



יובנטוס אליפות איטליה לעונת 2018/19 (Gettyimages)

Cristiano Ronaldo is the first player to win the title in England, Spain and Italy:

Premier League
La Liga
Serie A

He came, he scored, he conquered. pic.twitter.com/rJCTFBIgFa

— Squawka Football (@Squawka) April 20, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי