רונאלדו: "מעולם לא רציתי לעזוב את אינטר, לא הייתה ברירה"

רונאלדו
רונאלדו | Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images

החלוץ הברזילאי סיפר מה גרם לו להיפרד מהנראזורי בקיץ 2002 ולעבור לריאל מדריד. על הפציעות: "הייתי צריך למצוא את כל האהבה לכדורגל כדי להמשיך, חבל שלא שיחקתי יותר עם ויירי". וגם: היחסים עם הנשיא מוראטי

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)
רק אתמול סיפר ז'וזה מוריניו כי רונאלדו נזאריו הוא השחקן הגדול ביותר ביותר שראה. סביר להניח שגם אוהדי אינטר יסכימו על כך. החלוץ הברזילאי הגיע לסאן סירו ב-1997 כחלוץ הטוב ביותר בעולם והשחקן היקר ביותר ועל אף שסבל מפציעות רבות ולא הצליח לזכות בתואר גדול – סיפק לא מעט רגעי קסם. 59 שערים הוא כבש ב-99 הופעות. רונאלדו התראיין במהלך פסטיבל באיטליה וסיפר מדוע החליט לעזוב את הקבוצה בקיץ 2002 לטובת ריאל מדריד.


רונאלדו אמר: "אינטר הייתה קבוצה פנטסטית, יחד עם בובו (כריסטיאן) ויירי וקלארנס סיידורף, היה לנו המון כישרון. לצערי הפציעות מנעו ממני לשחק ליד ויירי בחוד פעמים רבות. כשהגעתי לקבוצה הייתה כזו התלהבות גדולה מצד הקהל והאוהדים האמינו כמונו שנוכל להשיג תוצאות נפלאות".


על הפציעות הרבות: "מייד הבנתי במשחק נגד לאציו שהברך אבודה, נאלצתי להחזיק אותה, זו הייתה פציעה שמעולם לא קרתה בכדורגל לפניכן ולא ידעו איך לטפל בה, עשרת הימים הראשונים היו חושך מוחלט. הייתי צריך למצוא את כל האהבה לכדורגל כדי להמשיך. לא ויתרתי באף יום בפיזיותרפיה וקיוויתי תמיד לחזור למגרש אבל האימונים לא עזרו מספיק".



רונאלדו חוגג במדי אינטר. מעט רגעים משמחים (JACK GUEZ/AFP/Getty Images)


אינטר הגיעה למחזור הסיום מול לאציו כשהיא מוליכת הסרייה א' ועמדה בפני האפשרות לזכות באליפות היסטורית אך נכנעה 4:2 ואיבדה את הכתר ליובנטוס. תמונתו של רונאלדו ממרר בבכי על הספסל היא אחת הזכורות ביותר מתקופתו בסאן סירו. אותו אירוע שבר את רונאלדו: "חשבתי על זה הרבה פעמים, היינו משוכנעים שננצח, אני חושב שהקטור קופה בחר במערך לא נכון עם יותר מדי קשרים והיו גם טעויות בודדות, זו אחת האכזבות הגדולות בחיי". 


כעבור כמה חודשים עבר רונאלדו לריאל מדריד לאחר שזכה במונדיאל 2002. רונאלדו שופך אור על כך: "מעולם לא רציתי לעזוב את אינטר כיוון שהרגשתי שהיא הבית שלי לכל החיים. מעולם לא הלכתי לנשיא בדרישה לפטר את המאמן כי זה לא בסדר וזה לא הסגנון שלי. עם זאת, הגענו לנקודה שבה לא יכולתי לעשות דבר. קופר לא התייחס אליי ולא חושב שזכייה בסקודטו הייתה משנה זאת. הייתי משוכנע שמוראטי ייפטר אותו אך הייתה לי הפתעה לא נעימה שהוא תמך במאמן, והחלטתי לעזוב".

על היחסים עם מוראטי: "העיר שכה אהבה אותי – שנאה אותי, הייתי זקוק להגנת המשטרה. אלה היו ימים קשים. אני תמיד אעריץ את מוראטי, הוא היה כמו אבא בשבילי. הגענו למסקנה שמערכת היחסים בינינו חזקה מכל ושנינו טעינו".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי