עדכונים שוטפים: דוראנט חלה, נשיא ריאל מדריד לשעבר במצב קשה

קווין דוראנט
קווין דוראנט | Emilee Chinn/Getty Images

בדיקתו של שחקן ברוקלין נמצאה חיובית. לורנזו סאנס בן ה-76, שזכה פעמיים בליגת האלופות עם הבלאנקוס, הובהל לביה"ח בעקבות הקורונה. אחרי רוגאני, מטווידי הפך לחולה השני ביובה ואספניול הודיעה על שישה נדבקים

(גודל טקסט)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט אט אט גם לעולם הספורט. מדי יום אנו שומעים על עוד ספורטאים או עובדי מועדון שנדבקים על אף שהכדורגל מושבת ובחלק מהמדינות ישנו הסגר. הפעם נפתח עם דניאל רוגאני שהיה הכדורגלן הראשון מאיטליה שנדבק ולשמחת כולם הוא מודיע שהכל בסדר. אנו בספורט1 נספק לכם את כל העדכונים מסביב לעולם בצל התפשטות נגיף הקורונה.

כל העדכונים, יום שלישי 17.3.2020
* לאחר שברוקלין נטס הודיעה כי ארבעה משחקניה חלו בקורונה, קווין דוראנט סיפר לעיתונאי בארצות הברית כי הוא אחד מאלו שנדבקו. הכוכב מסר: "היו זהירים כולם, תשמרו על עצמכם והישארו בבידוד. אנחנו הולכים לעבור את זה".

* גם באספניול הווירוס התפשט: המועדון הקטלוני פרסם הודעה רשמית על כך ששישה מנציגיו, ביניהם שחקני הקבוצה הבוגרת והצוות הטכני, נמצאו כנשאי הנגיף בשעות האחרונות. עוד נכתב כי אותם נדבקים הראו תסמינים קלים ועוקבים אחר הנחיות גורמי הרפואה.

* אחרי דניאלה רוגאני, יובנטוס אישרה בעמוד הטוויטר שלה כי שחקן נוסף שלה נדבק בקורונה: מדובר בבלז מטווידי, שבדיקתו נמצאה חיובית והפך לחולה השני בשורות הביאנקונרי.

* נשיא ריאל מדריד לשעבר, לורנצו סאנס, הובהל לבית חולים בעקבות הידרדרות במצבו. סאנס בן ה-76, שהיה נשיא הקבוצה מ-1995 ועד 2000 וזכה בליגת האלופות פעמיים, סובל מחום גבוה מאוד ולאחר שאובחן כחולה קורונה נמצא בטיפול נמרץ.

* פיפ"א הודיעה רשמית כי גביע העולם למועדונים, שאמור היה להיערך בקיץ 2021 בפורמט חדש בסין, נדחה למועד לא ידוע.

* קיריל דומוסצ'ייב, הבעלים של לודוגורץ – קבוצתם של מאוויס צ'יבוטה, דן ביטון וטאלב טוואטחה, הודיע באמצעות פוסט בפייסבוק כי חלה בקורונה. "כרגע אני שוהה בבידוד ומחלים. תודה לכל מומחי הבריאות שמטלפים בי! מאמין שבקרוב אהיה בריא ואחזור להיות איתכם שוב. היזהרו, עקבו אחרי ההוראות, אבל אל תפחדו! נילחם גם בווירוס הזה", כתב איש העסקים הבולגרי.

* אחרי שכבר בוטלו מספר טורנירי טניס כמו ה"אינדיאן וולס" ו"טורניר מיאמי", כעת הודיעו המארגנים גם על דחייתו של גרנד סלאם: ה"רולאן גארוס", תחרות החימר היוקרתית שנערכת בצרפת, לא תיערך כמתוכנן ב-25 במאי ותיערך מה-20.9 ועד ה-4.10.


* הקונמבול, התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית, הודיעה רשמית על דחיית טורניר הקופה אמריקה בשנה – כפי שהחליטה אופ"א בנוגע ליורו. אליפות דרום אמריקה תיערך בין ה-11 ליוני ל-11 ביולי 2021, כשארגנטינה וקולומביה יארחו את המשחקים בהתאם לתכנון המקורי.

* שוער ווטפורד, בן פוסטר, אישר שהוא היה אחד משחקני הקבוצה שנבדקו עם חשש לקורונה: "הייתי מאוד חולה. הרגשתי רע ביום שני ומצבי רק הלך והחמיר, עד שבקבוצה כבר החלו לחשוש שנדבקתי בנגיף. לשמחתי הבדיקה חזרה שלילית".

* על פי "BBC", סאדיו מאנה, כוכב ליברפול ונבחרת סנגל, תרם 45,000 יורו למאמץ המדיני בסנגל כדי להילחם בהתפשטות הנגיף.


* פיב"א הודיעה כי בלית ברירה, היא דוחה את הגרלת משחקי הכדורסל במשחקים האולימפיים בטוקיו. כמובן שעתיד האולימפיאדה כולה בערפל בשלב זה.

* נגיף הקורונה הגיע גם לרוסיה, שהודיעה על הפסקת פעילות הספורט במדינה עד ה-10 באפריל.

* רוי הודג'סון בן ה-70, שאימן בעבר את נבחרת אנגליה, ליברפול ואינטר ומדריך בימים אלו את קריסטל פאלאס, הוכרח להיכנס לבידוד על ידי גורמי הביטחון האנגלים.

דניאלה רוגאני בלמה של יובנטוס היה הראשון להידבק בוירוס הקורונה מבין שחקני הסרייה א'. הבלם סיפר באריכות על מצבו כשהתראיין לערוץ הטלוויזיה של יובנטוס.  "אני בסדר, מרגיש די טוב, לא היו לי את התסמינים עליהם מדברים בחדשות. אני חושב שזה דווקא היה מזל שהייתי הראשון שנדבק ואני מקווה שזה עוזר להגברת המודעות. כמובן שהנושא עלה במהירות בתקשורת, אני מודה לכולם על ההודעות".

כיצד הוא מבלה את זמנו? "כמעט סיימתי לראות את כל מה שיש בנטפליקס", אמר בהומור, "אני ממליץ על 'האורח הבלתי נראה', זה מותחן גדול. אני אשמח לקבל גם המלצות אחרות מכם".


דניאלה רוגאני ( Emilio Andreoli/Getty Images)

האליל שלו: "תמיד הייתי בלם או מגן, אבל אני אוהד יובנטוס ולכן קניתי בכל שנה חולצה של אלסנדרו דל פיירו. יחד עם נעליים חדשות הייתה לי מסורת יחד עם אבא שלי שהוא קונה לי את הגופייה של דל פיירו".

הגעגוע ליובנטוס: "אני מתגעגע לחבריי לקבוצה, לדברים הקטנים, לחיבוק עם השחקנים וכמובן גם למשפחה שלי, אני במלון לבד, ההסגר הוא קצת ארוך ומשעמם אבל זה טוב עבור כולם. על אחת כמה וכמה אם אתה לבד".

* חלוץ נאפולי, דריס מרטנס, פרסם סרטון ברשתות החברתיות המודה לרופאים באיטליה על עבודתם הקשה במאבק על הקורונה: "אני יודע שזו עבודה קשה בשבילך, אבל כולכם עושים עבודה נהדרת".

* ברצלונה תדרוש מאופ"א לדחות את יורו 2020 ואת הקופה אמריקה לקיץ הבא, כך לפי דיווח ב"ספורט". הנשיא ג'וזף ברתומיאו טוען שיש לו את התמיכה של המועדונים הגדולים. במועדון רוצים להשלים את העונה כסדרה הכי מהר שאפשר.

* בדרום אמריקה הושבת ענף הכדורגל סופית. הליגות האחרונות שעוד היו בפעילות, בארגנטינה ובבוליביה, גם הן נכנעו לנגיף הקורונה. כרגע הליגות מושעות ללא תאריך חזרה. בימים האחרונים התחוללה סערה מאז סירובה של ריבר פלייט לשחק במסגרת הגביע מול טוקומן.

* "גיבורי 2006", שחקני נבחרת איטליה שזכו במונדיאל שנערך אז בגרמניה – פועלים ביוזמה חדשה לגיוס תרומות לאור מצב החירום במדינה ושיעור התמותה ההולך וגובר בשל הקורונה. פאביו קנבארו קפטן הנבחרת ואלסנדרו דל פיירו, יחד עם המאמן דאז מרצ'לו ליפי – הם מארגני היוזמה.


שחקני איטליה ב-2006. יוזמה מבורכת (Shaun Botterill/Getty Images)

* מנצ'סטר יונייטד עצרה היום (שלישי) את אימוניה, זאת לאור המלצתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון שביקש לבצע פעולות דרסטיות כדי להתמודד עם ההתפשטות של נגיף הקורונה. בקבוצה של אולה גונאר סולשיאר לא היו שום סימפטומים והיא המשיכה להתאמן כרגיל בקרינגטון. כעת השחקנים קיבלו שלושה ימי חופש נוספים. הליגה עצמה כמובן הושבתה עד הארבעה באפריל.

 
אד וודוורד סגן יו"ר אמר: "אמנם מאכזב לראות את העונה נעצרת אבל אנחנו מכירים בכך שיש שיקולים גדולים יותר כמו הצורך להאט את התפשטות הקורונה". סולשיאר הוסיף: "אני רוצה להודות לאוהדים שלנו על התמיכה שלהם עד כה העונה ומצפים לקבל אותם בחזרה באולד טראפורד בהקדם האפשרי".

* הליגה הגרמנית מושבתת כמובן והמאבקים על כר הדשא פינו את מקומם לריבים דרך התקשורת. יו"ר בורוסיה דורטמונד, יואכים וואצקה, הודיע כי הוא מתנגד לסיוע כספי מצד המועדונים הגדולים למועדונים הקטנים ביותר.  ווצקה הסביר: "אני מזדהה עם הקבוצות אבל יש לנו גם מפעל מסחרי, בכנות, אנחנו מתחרים. צריך לאזן בצורה מדויקת".

 
מנכ"ל פורטונה דיסלדורף מאוד לא אהב את הדברים וענה: "אני לא מסכים איתו, הוא לא פועל בסולידריות וזה לא הזמן הנכון לומר את הדברים. אני חושב אחרת, חונכתי אחרת, כבר היו לי שלושה משברים גדולים בעשרים השנים האחרונות. יש לנו אחריות חברתית עבור אנשים רבים".

* בנג'מין מנדי, המגן של מנצ'סטר סיטי שנכנס לבידוד לאור העובדה שבן משפחה חלה בקורונה – מרשים באתגר נייר הטואלט מה שזוכה לפרגון בטוויטר הרשמי של המועדון.

* שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, התייחס לאירוח האולימפיאדה: "אנחנו רוצים לקיים את האירוע בשלמותו, כלומר בזמן, עם נוכחות של צופים רבים, על אף הדאגות מהשפעת הקורונה. זו הכוונה שלנו. נעשה את מירב המאמצים כמתוכן כך שהוועד האולימפי ישתכנע שאנחנו מסוגלים לעמוד במשימה ולארח את המשחקים".

 
* אילקאיי גונדואן נשאל מיהם שלושת השחקנים הטובים ביותר בעולם והותיר את כריסטיאנו רונאלדו בחוץ. הקשר דירג: ליאו מסי ראשון, קוויין דה בריינה שני ושלישי היה קיליאן אמבפה.

 


* במנצ'סטר סיטי חוששים שמשבר הקורונה יגרום לדחייה גדולה בערעור שהגישו על עונש ההשעיה מליגת האלופות למשך שנתיים. בית המשפט לבוררות בספורט (CAS) יושב בשוויץ כמובן וכבר הודיעו שההתנהלות הרגילה הופסקה ונראה שלא ייערכו דיונים עד לחודש מאי, לכל המוקדם.

* פחד וכעס גדול שורר בוולנסיה הספרדית, הקבוצה אצלה אובחנו הכי הרבה חולי קורונה – כ-35% מאנשי קבוצה. בעטלפים חוששים שזה עניין של זמן עד שכולם יהיו חולים. ולנסיה טוענת שמקור ההדבקה הוא כמובן קיום המשחק נגד אטלאנטה במילאנו במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות ב-19 בפברואר.

* בעוד כדורגלנים פעילים רבים חוששים לנקוט עמדה לגבי המשך עונת הכדורגל, קשרה האנגלי של רדינג, צ'ארלי אדם (34) מצהיר: "אני חושב שצריך לשכוח מיורו 2020, עם כל הכבוד, יש ליגות וטורנירים שלא הסתיימו. עלינו להתמקד בפרמיירליג וביתר הליגות ברחבי העולם. אסור שהעונה תסתיים בלי אלופה, יורדת, קבוצות שיגיעו לליגת האלופות. צריך לשחק 38 משחקים באנגליה ואז לחשוב הלאה".



* הבונדסליגה עצרה את שעריה כבר בסוף השבוע האחרון וכעת הקבוצות מגרמניה כלל לא מתאמנות. באיירן מינכן עצרה את אימוניה ובורוסיה דורטמונד החליטה לשלוח את כל השחקנים לחופשה ביתית בת שבוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי