יחמיץ גם את היורו: סנדרו טונאלי ספג השעיה של 10 חודשים

play
סנדרו טונאלי, ניוקאסל | אימג'בנק GettyImages, Stu Forster
צפו: הארי קיין כבש צמד, אנגליה ניצחה 1:3 את איטליה ועלתה ליורו 02:37

קשר ניוקאסל שהודה שהימר על משחקים של האקסית מילאן, ספג עונש כבד שיגרום לו להיעדר עד סוף העונה והוא גם לא יעמוד לרשות אלופת אירופה בקיץ. יעבור במקביל תוכנית שיקום לגמילה מהימורים

(גודל טקסט)

אחרי שהודה על כך שהימר על משחקים של מילאן האקסית שלו, סנדרו טונאלי ספג היום (חמישי) השעיה ממושכת מאוד של 10 חודשים. בנוסף לעונש ההרחקה הכבד הזה, טונאלי יצטרך לעבור תוכנית שיקום של גמילה מהימורים יחד עם ניקולו פאג'ולי שגם הוא הואשם בהימורים לא חוקיים.

המשמעות: לא רק שטונאלי לא ישחק יותר עם ניוקאסל העונה, הוא גם לא ייקח חלק ביורו הקרוב שייפתח ביוני בגרמניה, זאת כמובן במידה שאיטליה האלופה המכהנת תעפילה לטורניר הגדול הבא בקיץ. כזכור, טונאלי נרכש הקיץ על ידי ניוקאסל ממילאן עבור 70 מיליון יורו והודה בחקירתו השבוע כי הימר על משחקים שונים בתקופתו באיטליה.

כידוע, טונאלי וניקולו זאניולו נופו מסגל נבחרת איטליה אחרי שלמתחם האימונים של האזורי הגיעו שוטרים שביקשו מהם להתלוות אליהם לחקירה רשמית מטעם התובע בטורינו. על פי הדיווחים, טונאלי הודה שהימר על משחקי כדורגל שונים, כולל על אלו של קבוצתו באותם ימים מילאן, אבל לא על תוצאת המשחק, אלא על היבטים כמו מספר הקרנות או הכרטיסים במשחק. למרות החקירה נגדו, טונאלי דווקא היה בסגל ניוקאסל במשחק הליגה האחרון ונכנס כמחליף.

סנדרו טונאלי, שחקן ניוקאסל
חזר בדיוק בזמן. טונאלי בסן סירו במדי ניוקאסל | GettyImages

הפרשה למעשה החלה עם חקירתו של ניקולו פאג'ולי, קשר יובנטוס ששיתף פעולה בחקירה שלו, הודה במיוחס לו והגיע לעסקת טיעון שבמסגרתה יושעה לשבעה חודשים. ב"פוטבול איטליה" דווח שטונאלי הולך בעקבות פאג'ולי, בידיעה שהדבר צפוי לסייע לו ולהוביל לעונש קצר יותר.

החקירה של טונאלי וזאניולו החלה בעקבות האשמות מצד עיתונאי הרכילות פבריציו קורונה, שטען כי קשר ניוקאסל ושחקן הכנף של אסטון וילה הימרו על משחקים. הוא טען בנוסף כי זאניולו הימר גם על משחקי הגביע האיטלקי בהם השתתפה רומא כאשר שיחק במדיה, דבר שטרם התקבל לו אישור בשלב זה.

מוקדם יותר נשיא ההתאחדות האיטלקית, גבריאלה גראבינה, התראיין בנושא גם כן והודה: "לא ציפינו פרשה כזו. אני מאמין שהגבנו לפרשה בצורה רגישה ומכבדת כלפי כולם. למרבה הצער התמכרות להימורים זו לא בעיה רק בכדורגל, אלא מגפה חברתית ששוחקת אותנו מבפנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי