"אני לא מרגיש מוגן": התגובה הנזעמת לפרשת הגזענות באיטליה

play
חואן ז'סוס שחקן נאפולי עם פרנצ'סקו אצ'רבי שחקן אינטר | GettyImages, Pier Marco Tacca
האלופה שבדרך לא הצליחה לנצח את האלופה: 1:1 בין אינטר לנאפולי 01:36

חואן ז'סוס מנאפולי התייחס לזיכוי של פרנצ'סקו אצ'רבי מאינטר, אותו האשים באמירה גזענית: "מדוע הייתה מהומה כזו אם מדובר בעבירה פשוטה? למה אצ'רבי חש חובה להתנצל והמשחק הופסק? נוצר פה תקדים מסוכן"

קבוצות: נאפולי אינטר
(גודל טקסט)

המשחק שהוציא את הליגה האיטלקית לפגרת הנבחרות לפני 10 ימים, בין האלופה המיועדת אינטר לזו היוצאת נאפולי, יצר כותרות בעקבות תקרית גזענית. חואן ז'סוס, בלמה הברזילאי של נאפולי ושחקן אינטר בעבר, טען כי פרנצ'סקו אצ'רבי קרא לו "כושי" במהלך המחצית השנייה. ז'סוס התלונן בפני השופט, שוכנע להמשיך לשחק וגם הספיק להשוות ל-1:1 בדקה ה-81. הנושא נחקר לאחר מכן על ידי ההתאחדות האיטלקית, אבל לא נמצאה כל הוכחה ואצ'רבי נוקה (אחרי שהודח מסגל נבחרת איטליה), כאשר הברזילאי הוא זה שהופנתה אליו האצבע המאשימה בעוון של "תלונת שווא".

היום (רביעי) הגיב ז'סוס להחלטה וכתב בהודעתו: "קראתי, כמה פעמים ובצער רב, את החלטת שופט הספורט כי אין הוכחה שהייתי קורבן להעלבות גזעניות במהלך המשחק ב-17 במרץ. אני מכבד את ההחלטה, אבל זו קביעה שאני מתקשה להשלים איתה וגורמת לי לתחושת מרירות גדולה. אני מאוכזב באמת ובתמים שזו התוצאה של אירוע חמור שבו כל אשמתי היא שנהגתי כמו ג'נטלמן, נמנעתי מעצירת המשחק שהייתה גורמת לאי נוחות לצופים ונתתי אמון במערכת. לאור ההחלטה הזו, מי שימצא עצמו במצב דומה בעתיד כנראה יפעל אחרת כדי להגן על עצמו ולנסות לעצור את הגזענות המבישה, שלמרבה הצער לא נראה שהיא נעלמת. אני לא מרגיש מוגן בשום צורה על ידי ההחלטה הזו".

שחקן אינטר פרנצ'סקו אצ'רבי מתעמת עם שחקן נאפולי חואן ז'סוס
שחקן אינטר פרנצ'סקו אצ'רבי מתעמת עם שחקן נאפולי חואן ז'סוס | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

ז'סוס המשיך: "אני באמת לא יכול להבין איך אפשר לסווג את המשפט 'לך מפה איש שחור, אתה פשוט ניגרו', כמשפט פוגעני אך לא מפלה. אני לא מבין למה הייתה מהומה כזו באותו ערב אם זו באמת עבירה פשוטה כפי שהגדירו אותה. למה אצ'רבי חש חובה להתנצל עליה והשופט הרגיש שהוא חייב להודיע ל-VAR. המשחק הרי הופסק ליותר מדקה וחבריו לקבוצה התקשו לדבר איתי. אני לא יכול להסביר מדוע רק למחרת, לקראת מחנה הנבחרת ולא מיד בתום המשחק, אצ'רבי החל בסיבוב פרסה ושינה את גרסתו לגבי האירועים. לא ציפיתי שכך זה יסתיים. אני מקווה לטעות, אבל יכול להיווצר כאן תקדים מסוכן. אני מאוד מקווה שהסיפור העצוב הזה יוכל לעזור לעולם הכדורגל להרהר בנושא המשמעותי הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי