אגדה: בופון הפך לשיאן ההופעות בליגה האיטלקית

ג'אנלואיג'י בופון. חולם על ליגת האלופות | Alex Livesey/Getty Images

השוער הבלתי נגמר של יובנטוס פתח בהרכב קבוצתו מול טורינו, רשם הופעה 648 בליגה ועקף את מאלדיני. השיאים של הפנומן בן ה-42 בפנים

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

ג'אנלואיג'י בופון מחזיק בכמה וכמה שיאים מכובדים, והיום (שבת) הוא רשם את אחד היוקרתיים שהם. השוער בן ה-42 של יובנטוס פתח בהרכב קבוצתו מול טורינו ובכך הפך לשיאן ההופעות של הליגה האיטלקית עם 648 משחקים, כשהוא עוקף את פאולו מאלדיני.

רק לפני מספר ימים בופון הראה שהוא ממש לא מתכוון לפרוש בסיום העונה והאריך את חוזהו אצל הגברת הזקנה עד לתום העונה הבאה. כשהוא יפוג – השוער יהיה בן 43 וחמישה חודשים. פשוט יוצא דופן.

זה ממש לא השיא היחיד בו מחזיק בופון, שהוא גם שיאן ההופעות של נבחרת איטליה עם לא פחות מ-176 משחקים. כמו כן, הוא מחזיק ברצף הארוך ביותר בתולדות הסרייה A של אי ספיגה – 973 דקות.

שוקל את ההצעה. מאלדיני
פאולו מאלדיני | צילום: GettyImages

אגדת יובנטוס אף השחקן שזכה בהכי הרבה תארי אליפות באיטליה – יש לו תשעה כאלה, וזו עוד ללא ספירת שני תארי האליפות שנשללו מהגברת הזקנה ב-2005 ו-2006.

השוער ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה האיטלקית כששיחק במדי פארמה ושמר על שער נקי ב-0:0 מול מילאן בנובמבר 1995, כשהיה רק בן 17 ותשעה חודשים. מאז הוא הספיק לשחק נגד בנים של שחקנים ששיחקו עמו בקבוצה (כמו פדריקו קייזה ומרקוס תוראם), לזכות בגביע העולם עם נבחרת איטליה ב-2006, לצאת לגיחה קצרה בפריז סן ז'רמן ואפילו לשחק עם יובנטוס בליגה השנייה.

בסך הכל יש לו 480 הופעות במדי יובנטוס בסרייה A ועוד 168 שרשם בתקופתו בפארמה. בכל המסגרות יש לו 670 הופעות במדי הגברת הזקנה ו-1,091 בקריירה בסך הכל.

הסיכוי שהוא יפשל הערב - קלוש. ג'יג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | צילום: Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי