שובר שיאים: כל המספרים מהערב ההיסטורי של כריסטיאנו רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

הפנומן הפורטוגלי רשם נקודות ציון אדירות וקירב את יובנטוס לאליפות בזכות הצמד ב-1:2 של הגברת הזקנה נגד לאציו. סארי החמיא: "מריח דם, יוצא דופן"

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

יובנטוס קרובה מאוד לאליפות התשיעית ברציפות שלה. הגברת הזקנה גברה אמש (שני) 1:2 על לאציו והגדילה את הפער מאינטר השנייה לשמונה נקודות, זאת כשנותרו 12 בלבד בקופה – ולא נראה שיש משהו שיוכל לעצור בעדה מזכייה בסקודטו.

השאלה האם יש משהו שיוכל לעצור את כריסטיאנו רונאלדו. הפנומן הפורטוגלי כבש אתמול צמד ועלה למאזן של 30 שערי ליגה בראש טבלת מלכי השערים (יחד עם צ'ירו אימובילה). בארבעת המשחקים שנותרו, הוא יצטרך לכבוש חמישה שערים כדי לזכות בנעל הזהב ולעקוף את רוברט לבנדובסקי, לו יש 34 שערי בונדסליגה.

אבל זה לא הנתון המרשים היחיד מאתמול של CR7. החלוץ בן ה-35 הפך אתמול לשחקן הראשון בהיסטוריית הכדורגל שמבקיע 50 שערים ומעלה גם בליגה האיטלקית, גם בליגה הספרדית וגם בפרמיירליג. פשוט מכונה.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

ואם כבר הוא הגיע לציון דרך של 50 שערי ליגה באיטליה, חשבתם שהוא יגיע בלי שיא? ממש לא. רונאלדו הוא השחקן שמגיע הכי מהר ל-50 שערי ליגה בסרייה A, כשהוא עושה זאת ב-61 משחקים בלבד ועוקף את אנדריי שבצ'נקו האגדי, אשר עשה זאת ב-68 הופעות.

זה לא נגמר פה. כריסטיאנו הפך לשחקן השלישי בלבד של יובנטוס שמגיע למאזן של 30 שערי ליגה. האחרונים שעשו זאת במדי הגברת הזקנה היו פליס בורל אי שם בעונת 1933/34 וג'ון האנסן בעונת 1951/52. רק שני שערים חסרים לפנומן כדי להפוך למבקיע הפורה ביותר אי פעם של הביאנקורי בעונה אחת. שיא השערים לעונה אחת בסרייה A שייך לגונסאלו היגוואין, שכבש 36 במדי נאפולי.

"השיאים תמיד חשובים, אבל חשוב יותר שהקבוצה תנצח", הצטנע רונאלדו אחרי הצמד. "תואר מלך השערים הוא תוצאה טבעית שמגיע מכיבוש כדי לעזור להשיג ניצחונות. נותרו עוד ארבעה משחקים ואסור לנו לטעות. הליגה האיטלקית היא ליגה קשה".

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם שחקני יובנטוס | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

"ידענו שיהיה לנו משחק קשה מאוד מול קבוצה שעשתה עונה נהדרת", המשיך CR7. "באנו בידיעה שיש לנו הזדמנות מצוינת לנצח במגרש הביתי שלנו. אנחנו שמחים מאוד. הראינו שוב שאנחנו קבוצה פנומנלית, למרות שאנחנו תמיד רוצים להשתפר ולהרים את הרף".

גם המאמן מאוריציו סארי שפע שבחים לכוכב שלו: "כשכריסטיאנו מריח דם הוא יוצא דופן. הוא מתאושש כל כך מהר בין משחקים. זה לא רק פיזי, אלא פסיכולוגי. הוא מנצל כל כך הרבה אנרגיה בכל משחק אבל הוא משחזר את זה בכל פעם מחדש ברמה עולמית – גם בראש וגם ברגליים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי