רונאלדו: "גאים להמשיך לכתוב את האגדה", דיבאלה בספק לליון

מאוריציו סארי חוגג מאוריציו סארי חוגג | Daniele Badolato - Juventus FC/Juventus FC via Getty Images
מאוריציו סארי ושחקני יובנטוס חוגגים אליפות מאוריציו סארי ושחקני יובנטוס חוגגים אליפות | Daniele Badolato - Juventus FC/Juventus FC via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו כריסטיאנו רונאלדו | Stefano Guidi/Getty Images
שחקני יובנטוס חוגגים שחקני יובנטוס חוגגים | Daniele Badolato - Juventus FC/Juventus FC via Getty Images
אוהדי יובנטוס חוגגים אוהדי יובנטוס חוגגים | Stefano Guidi/Getty Images

הפורטוגלי זקוק לשני שערים כדי להפוך לשיאן השערים של ביובה בליגה בעונה אחת. הבשורות הרעות הגיעו מכיוון הארגנטינאי. סארי צחק עם חניכיו: "אם זכיתם איתי בתואר אתם כנרא הבאמת טוב" ולא הצליח לברוח מהשמפניה

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

מאוריציו סארי חיכה כל כך הרבה זמן לרגע הזה: תואר ראשון בכדורגל האיטלקי. אתמול (ראשון) זה קרה. יובנטוס אמנם חוותה עונה כלל לא פשוטה בליגה אך זכתה בתואר בפעם התשיעית ברציפות אחרי 0:2 על סמפדוריה – הקבוצה היחידה בחמש הליגות הבכירות באירופה שרושמת ציון דרך כזה. ג'ורג'יו קייליני הוא היחיד שהיה בכל תשע האליפויות שכן ג'יאנלואיג'י בופון יצא לשנת התרעננות בפריז סן ז'רמן כזכור.

לאחר סיום המשחק סארי רצה לברוח לחדר ההלבשה ולעשן את הסיגריה הקבועה בשקט אך השחקנים לא ריחמו על המאמן בחדר ההלבשה והתיזו עליו שמפנייה. "אם זכיתם איתי באליפות אתם חייבים להיות ממש טובים!", אמר להם בחיוך. האיטלקי הפך למאמן המבוגר ביותר שזכה איי פעם בסקודטו – בגיל 61 וחצי.

בעוד מסורת אחת נמשכה – אחרת נקטעה. בדרך כלל ההגנה הטובה ביותר באיטליה זוכה בסקודטו. אלא שיובה הפכה לקבוצה הראשונה שזוכה באליפות מאז 1961 כשהיא סופגת 38 שערים. בכל רצף האליפויות, הרקורד ההגנתי הגרוע ביותר היה 30 שערי חובה אשתקד. העונה שמרה יובה על שער נקי רק בשליש ממשחקיה העונה.

החגיגות: שחקני יובנטוס לא מוותרים למאמן

"כמובן שיש תחושה מיוחדת. קשה לנצח, מסובך עוד יותר להמשיך לנצח, אסור לקחת דברים כמובן מאליו בספורט, זה אחד השקרים הכי גדולים", תיאר סארי המאושר את המשחק והעונה הארוכה כולה. "זה לא היה טיול בפארק. זה היה ארוך, קשה ומלחיץ, לשחקנים האלה מגיע המון קרדיט על כך שהמשיכו למצוא את הרעב והנחישות להמשיך אחרי שמונה זכיות ברציפות. עזבתי את המגרש כי ניסיתי להימנע מדלי המים כי זה היה בדרך, אבל כנראה שלא הצלחתי להתחמק".

פאולו דיבאלה סימן כף יד לאחר המשחק – אליפות חמישית שלו במדי הגברת הזקנה בעונתו החמישית במועדון, אך קודם לכן התאכזב מאוד לאחר שנאלץ לנטוש לפני המחצית. "נצטרך לעשות כמה בדיקות אך זו בעיית שרירים", אמר מאמנו. החלוץ שהיה בכושר מצוין נמצא בספק לליון וכך גם מתייס דה ליכט ודנילו.

על החלוצים: "כריסטיאנו רונאלדו ודיבאלה עושים את ההבדל על המגרש כך שברור שהם ראויים ללא מעט קרדיט אבל המועדון והצוות שמאחוריהם חשובים לא פחות. הנשיא והדירקטוריון שמגיעים לאימונים מדי יום ומחליפים איתי רעיונות, בודקים אם צריך משהו ומוסיפים לנו עוד דלק ומוטיבצייה. ברמת הארגון, יובה ניצבת בראשת הכדורגל האירופי, לא יכולתי לבקש דבר נוסף. ברור שלוקח זמן להבין את הגישה והאופן בו הדברים עובדים, אבל לאחר מכן התחלתי לנסות דברים. אי אפשר להגיע ישר למועדון שזכה שמונה פעמים בסקודטו ברציפות ומיד לבצע שינויים, זה היה מטופש".

View this post on Instagram

Vamoooooooos 💪🏼

A post shared by Paulo Dybala (@paulodybala) on

המאמן הודה שקיים דיון ארוך עם השחקנים בשלב מסוים והם הבינו זה את זה. "אני חושב שזה קורה בכל חדר הלבשה. כולנו מחפסים דרך להשתפר ולהיות מאושרים, מדובר בשיתוף פעולה. ככל שמתמודדים עם הבעיה בצורה גלויה כך אפשר לפתור אותה. לאט לאט אתה מבין שאלה לא רק שחקנים ברמה עולמית אלא גם מתחבר איתם ברמה האישית וסומך עליהם".

הטקטיקה: "היו קשיים בניסיון לגרום לכל השחקנים הגדולים האלה לעבוד יחד. זה לא היה מובן מאליו. רונאלדו ודיבאלה לא פתחו יחד בהרכב לעתים קרובות. הם שני שחקנים ברמה עולמית אך עם מאפיינים מאוד שונים. עם הרבה עבודה, אני חושב שהצלחנו".

"יובנטוס, מזל טוב – זה התואר התשיעי!", נכתב בכותרת ב"גאזטה דלה ספורט", שם צוין עוד כי מדובר כאמור בשיא בליגות הגדולות. "יובנטוס המשיכה את האגדה אחרי 0:2 על סמפדוריה", נכתב. בעיתון עצמו החמיאו גם לחואן קוואדראדו – 'הוא זהב' ועל השוער בופון נכתב 'הוא אינסופי'. "במשחקים גדולים – יובה לא נכשלת. אחרי תואר די מוזר, שנע בין ביקורות גדולות ועננה סביב המאמן, הראש הולך לליגת האלופות. כמובן שבמשחק האליפות רונאלדו יהיה זה שיכבוש את השער האליפות", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". ב"טוטוספורט" נתנו למספרים לדבר ועל רקע תמונה של גיבורי האליפות כתבו "Forza 9".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1003953

כריסטיאנו רונאלדו זכה באליפות שביעית בקריירה שלו – שלוש במדי מנצ'סטר יונייטד, שתיים במדי ריאל מדריד ועוד שתיים נוספות במדי יובנטוס. "זהו, אנחנו אלופי איטליה. אני שמח וגאה לזכות בתואר בפעם השנייה ברציפות ולהמשיך לכתוב את ההיסטוריה של המועדון הגדול והמפואר הזה עם יתר חבריי. התואר מוקדש לכל אוהדי יובה וגם לאלה שסבלו מהמגיפה ששינתה את העולם. זה לא היה קל, היינו זקוקים לכם כדי להתמודד עם מה שקרה ולהילחם עד הסוף. חיבוק גדול לכולם", כתב רונאלדו לאוהדים ברשתות החברתיות. 'המספרים שלו מדהימים והוא הפך את יובה לגדולה עוד יותר', פרגנו באיטליה.

הפורטוגלי שכבש שער יפה אחרי בישול של מיראלם פיאניץ' החמיץ פנדל בהמשך ויתקשה להשיג את צ'ירו אימובילה בקרב על מלכות השערים, אך הוא יכול להתנחם בשיפור מהעונה שעברה. העונה כבש רונאלדו 35 שערים בכל המסגרות ב-44 הופעות לעומת 28 בלבד אשתקד. הפורטוגלי רחוק שער אחד בלבד מהשוואת שיא המועדון בכל הזמנים – פליסה בורל כבש 32 שערים איי שם בעונת 1933/34. מעבר לכך רונאלדו הבקיע עשרה שערים מאז חידוש הליגות הגדולות – יותר מכל אחד אחר.

לאונרדו בונוצ'י הודה: "זו הייתה הזכייה הכי יפה שלנו אך גם התואר הקשה מכולם. נאבקנו כדי לפרש ולהבין את הפילוסופיה של סארי. התחלנו עידן חדש, נתקלנו בקשיים רבים אבל המשכנו להתמיד לאורך כל הדרך. כמובן שהיה מסובך גם מחוץ למגרש, העולם השתנה בשלושה חודשים. אין לי מילים, נתנו הכל כדי לזכות באליפות – עבורנו, עבור המועדון, עבור האוהדים שעודדו מהבית או מהשמיים. רצינו לחגוג עם אלה שלא מסוגלים להיות כאן איתנו. כשאתה לובש את החולצה הזו אתה לא יכול להתאפק".

המספרים של האליפות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי