עתידו של סארי הוכרע לפני ליון, דל-פיירו: "פירלו יצליח"

אנדראה פירלו, אנדראה אניילי | Badolato - Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

איטליה מופתעת מהבחירה בשחקן העבר חסר הניסיון, המנהל המקצועי של יובה "משחק אחד לא קובע את עתיד של המאמן, ההחלטה התבססו על העונה כולה". על המאמן הנכנס: "נועד לגדולות". בופון ריגש, דוגלאס וצ'אן עקצו

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

פיטוריו של מאוריציו סארי לאחר ההדחה של יובנטוס נגד ליון בשמינית גמר ליגת האלופות היו די צפויים, אך הבחירה באנדראה פירלו חסר הניסיון, שמונה למאמן קבוצת המילואים רק שבוע קודם לכן – הכתה את ארץ המגף בתדהמה. בתקשורת עדיין לא מעכלים איך זה קרה, בזמן שהמנהל המקצועי פאביו פראטיצי הפתיע ובראיון ל"סקיי ספורטס איטליה" סיפר שההחלטה התקבלה כבר לפני הגומלין נגד ליון.

"לקחנו החלטה כבר לפני המשחק", אמר המנהל הספורטיבי של יובנטוס. "משחק אחד לא מכריע את עתידו של המאמן. ההערכות שלנו התבססו על העונה כולה". כשנשאל לגבי השמועות על עזיבתו, אמר " הנשיא הגן עליי, זה היה נראה מוזר שהוא ישנה את דעתו פתאום".

"ההחלטה לבחור בפירלו הייתה מאוד טבעית, בסגנון יובנטוס, מכיוון שהוא בקשר עם כולם ומחובר למועדון, אנחנו מאמינים שהוא נועד לגדולות, כך היה כשחקן ואנחנו בטוחים שיעשה זאת גם כמאמן. יש לוב ראש את אותה הגישה לאימון כפי שהיה על כר הדשא, כדורגל באיכות מעולה יחד עם עבודה קשה, הוא רוצה להטמיע סוג מסוים של כדורגל. האדם הוא לעתים לא פחות חשוב מהמקצוען ולגבי פירלו האדם אין לנו ספקות".

כותרות העיתונים הבוקר – פירלו הנבחר | צילומי מסך: "גאזטה דלה ספורט", "טוטוספורט"

מתי הבין שזה לא עובד עם סארי: "זו עונה ארוכה ויש הרבה רגעים שלא מסתדרים, לא היה משחק אחד משמעותי. הגענו לשיקול הזה בסוף העונה והחלטנו על הצעד על אף שזכינו באליפות". לא רק אירופה מחליטה על הצלחה או כישלון. הגענו פעמיים לגמר ליגת האלופות תוך שלוש שנים למרות שהוחלפו הרבה שחקנים".

שנה שנייה ברציפות שמאמן עוזב: "מצבו של מאסימיליאנו אלגרי היה שונה מכיוון שהוא עזב אחרי עידן שהגיע לסיומו בתום חמש עונות. אף קבוצה לא דומה לנו, אף קבוצה לא זכתה בתשע אליפויות ברצף, השגנו את זה עם כמה מאמנים מכיוון שהזמן הממוצע בכדורגל הוא שלוש או ארבע שנים. אנחנו בעידן השלישי המוצלח שלנו, ברציפות, ואין לזה הסבר, הגענו פעמיים לגמר ליגת האלופות תוך שלוש שנים למרות שהוחלפו הרבה שחקנים. אני חושב שנמהרים להגביר עונה ככישלון. נגד אייאקס שיחקנו בשנה שעברה בלי כמה שחקני מפתח והפרטים הקטנים קובעים את ההכרעות".

בגאזטה דלה ספורט נכתב "המהפכה של יובנטוס – השרביט של פירלו". "סארי בחוץ, פירלו קודם מייד", נטען ב"קוריירה דלה ספורט", שם הזכירו כי רונאלדו לא כתב אף מילה על המאמן המפוטר בפוסט סיכום העונה. "סארי פוטר אחרי ההדחה מליגת האלופות אבל כימיה מעולם לא נוצרה". "ביובה לא בזבזו זמן אחרי ההדחה, סארי בחוץ, זה שלך, פירלו", נכתב ב"טוטוספורט". בכל העיתונים הציגו את הציטוטים המחמיאים שאמרו ביובה על המאמן החדש. ב"גאזטה" העלו כתבות נוספות על קריירת המשחק שלו. "המאסטרו שניצח הכל, הוא הנבחר. ממאסטרו לאדון. זו בחירה מסוכנת אך ראויה לאמון והערכה".

שחקני יובה קיבלו את ההודעה בהתלהבות. ג'יאנלואיג'י בופון שזכה איתו יחד במונדיאל ב-2006 וכמובן בארבע אליפויות ביובה, פרסם פוסט: "אז עכשיו לקרוא לך מיסטר?! בהצלחה באתגר החדש!". אגדת העבר של המועדון, אלסנדרו דל פיירו, נתן אף הוא את ברכת הדרך: "אני לא יודע אם הוא יהיה כמו זינדין זידאן, ההשוואה לא נכונה, אבל אני בטוח שהוא יעשה דברים גדולים. הוא מכיר את הסביבה של יובה היטב, את השחקנים ואת המועדון. זו הפתעה גדולה עבורי אבל אני מאמין בו. יש לו איכויות מיוחדות. אלסנדרו קוסטקורטה חברו מימיו המשותפים במילאן אמר: "יש לו כריזמה ואישיות, הוא אינטיליגנטי מאוד, תמיד יודע מה לומר. זה הימור טוב לדעתי".

לגבי המאמן היוצא, מריו מנדז'וקיץ', אמרה צ'אן ודוגלאס קוסטה שימו לייק להודעת הפיטורים של יובנטוס באינסטגרם. מיראלם פיאניץ' כתב פוסט על משחקו האחרון במועדון אך לא התייחס כלל למאמן. לאונרדו בונוצ'י כן "נפרד" מסארי. "מההתחלה היחסים היו גלויים וכנים. היינו יחד בשמחות ובסבל בשנה האחרונה, תודה ובהצלחה, אדון".

מאוריציו סארי. ההחלטה התקבלה עוד לפני המשחק? | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי