זלאטן הוביל את מילאן ל-1:2 בדרבי, נאפולי הביסה את אטאלנטה

זלאטן איברהימוביץ' חוגג | Jonathan Moscrop/Getty Images

צמד של הכוכב בפתיחת ההתמודדות נגד אינטר העניקה לרוסונרי את המקום הראשון ומאזן מושלם בליגה. לוקאקו רק צימק. התכולים הוציאו עצבים לאחר ההפסד הטכני עם 1:4 על הקבוצה מברגאמו. לוסאנו כבש צמד, איליצ'יץ' חזר

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בליגה האיטלקית יצא לדרך הערב (שבת) עם ארבעה משחקים. במוקד, אינטר אירחה את מילאן לדרבי לוהט, כאשר האדומים-שחורים רשמו 1:2 חשוב ושמרו על מאזן מושלם בליגה. עוד לפני כן, נאפולי גנבה את ההצגה במשחק המוקדם כשפירקה 1:4 את אטאלנטה. במקביל לדרבי, בנוסף, סמפדוריה רשמה 0:3 מפתיע מאוד על לאציו. הערב יינעל עם משחק בין קרוטונה העולה החדשה לבין האלופה יובנטוס (21:30) שהשיגה כזכור ניצחון טכני על נאפולי ותגיע למשחק ללא כריסטיאנו רונאלדו.

אינטר – מילאן 2:1

שום דבר לא יעצור את זלאטן איברהימוביץ'. הכוכב בן ה-39, שהחלים לאחרונה מקורונה, הראה הערב פעם נוספת כמה הגיל שלו זה רק מספר עבורו. מילאן שמרה עד כה על מאזן מושלם מפתיחץ העונה, כאשר הערב היא הגיעה כאורחת לסן סירו, לדרבי החם של העיר מילאנו נגד אינטר.

הנראזורי של אנטוניו קונטה, שרשם הפסד בכורה בדרבי של העיר, הגיעו למשחק אחרי 1:1 נגד לאציו, וראו את איברהימוביץ' משאיר מאחוריו את אלכנסדר קולארוב בפתיחת המשחק וסוחט כדור עונשים מהסרבי. זלאטן פספס את הבעיטה מהנקודה אך את הכדור החוזר כבש בדקה ה-12 והעניק לרוסונרי יתרון בדרבי.

זלאטן איברהימוביץ' חוגג | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

לאחר השער שכבש, איברהימוביץ' המשיך להציג יכולת נהדרת, וארבע דקות לאחר מכן השלים צמד מדהים אחרי שהפציץ את הרשת של סמיר הנדוביץ' מקרוב, זאת לאחר כדור רוחב נהדר של רפאל לאאו. הקצב המסחרר בצפון איטליה נמשך, ובדקה ה-28 רומלו לוקאקו צימק את התוצאה עם שערו הרביעי העונה.

במהלך המחצית השנייה קונטה שלח לכר הדשא את מיטב הכלים שהיו לו מהספסל, אך לצערו הקבוצה שלו לא הצליחה לנצל את המצבים הרבים שהיא הגיע אליהם מול ג'אלואיג'י דונארומה. מילאן חחגה בסיום את הניצחון, שהיה ה-1,400 שלה בליגה. רק יובנטוס ואינטר עצמה הגיעו להישג דומה בסרייה A.

הודות לצמד של איברהימוביץ', מילאן רשמה ניצחון ראשון בדרבי נגד אינטר מאז ינואר 2016. בנוסף, מאז פתיחת עונת 1995/96, אז פאביו קאפלו היה המאמן, לא רשם המועדון האדום-שחור ארבעה ניצחונות בארבעת המשחקים הראשונים של העונה.

זלאטן חוגג עם שחקני מילאן | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

נאפולי – אטאלנטה 1:4

ערב המשחק אטאלנטה הוליכה את הטבלה בגאון כשכבשה 13 שערי ליגה בשלושת מחזורי הפתיחה, אולם הקבוצה של ג'נארו גאטוסו הגיעה כדי להוציא עצבים אחרי מה שקרה נגד יובנטוס, ואולי אף הראתה, בתצוגת התכלית הזו, שכדאי לספור אותה במאבק האליפות. אם נתעלם לרגע מההפסד הטכני הרי שהיא ניצחה שלושה משחקים עם הפרש שערים 1:12. ובחזרה למשחק הזה – עד לדקה ה-23 התוצאה הייתה מאופסת.

ואז הגיע בליץ של שבע דקות. בדקה ה-23 הירבינג לוזאנו דחק לרשת בקלילות וקבע יתרון 0:1. בדקה ה-27 דריס מרטנס מצא אותו בצד שמאל, החלוץ נכנס לאמצע ושלח בעיטה מדויקת בסיבוב, לא ממש חזקה, ליד הקורה של מרקו ספורטיאלו, צמד לחלוץ ו-0:2 למארחת. נאפולי הייתה בטירוף וכעבור שלוש דקות מתאו פוליטאנו כבש שער נפלא מחוץ לרחבה.

שחקני נאפולי חוגגים | Francesco Pecoraro/Getty Images

ההשפלה הושלמה עוד לפני השריקה למחצית כאשר בדקה ה-43 ויקטור אוסימן, שחקן הרכש היקר בתולדות נאפולי, כבש את שער הבכורה שלו במועדון. השער הראה עד כמה אטאלנטה פשוט לא הופיעה. כדור ארוך של דויד אוספינה הסתיים בפספוס של שחקן הגנה כשאוסימן שולח בעיטה חלשה לרשת וקובע 0:4 מהדהד.

חילוף כפול של גספריני במחצית לא עזר להעיר את המשחק של קבוצתו. נקודת האור אצל אטאלנטה היא יוסיפ איליצ'יץ' שפתח בהרכב וערך משחק ראשון מאז ה-2:2 נגד יובנטוס במחזור ה-32 בעונה שעברה. איליצי'יץ' רשם ניצוצות. החלוץ הוחלף בדקה ה-63 על ידי רוסלן מרינובסקי. בהמשך הגיע שער מצמק של נאפולי (69) כאשר סם לאמרס הבקיע מול השוער.

רגע לפני מחזור הפתיחה בליגת האלופות, כאשר הקבוצה של ג'יאן פיירו גספריני הוגרלה יחד עם ליברפול ואייאקס – יש לה הרבה חומר למחשבה. נאפולי, מצדה, תארח את אלקמאר ביום חמישי בפתיחת שלב הבתים בליגה האירופית.

יוסיפ איליצ'יץ'. טוב שחזר | Matteo Ciambelli/DeFodi Images via Getty Images

סמפדוריה – לאציו 0:3

הקבוצה של סימונה אינזאגי במשבר. רגע לפני משחק הפתיחה בשלב הבתים בליגת האלופות, המדורגת רביעית בעונה שעברה רשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון. לאציו מדורגת רק במקום ה-11 בטבלה.

פאביו קואליארלה הוותיק בן ה-37 וחצי עלה גבוה מעל כולם וכבש בנגיחה (שבוע שלישי ברציפות) בדקה ה-32, 0:1 לסמפדוריה. האורחת עדיין לא הספיקה להתאושש ובדקה ה-41 ספגה שער נוסף.  כדור נהדף מההגנה של לאציו ו טומאסו אוגלו שהמתין מחוץ לרחבה בעט חזק ולא הותיר סיכוי לשוער. בדקה ה-74 המחליף מיקל דמסגארד ניצל את האין ההגנה של לאציו וכבש בבעיטה למשקוף ופנימה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי