הצהרת כוונות: אינטר ניצחה 0:2 את יובנטוס במשחק העונה

שחקני אינטר חוגגים | Claudio Villa - Inter/Inter via Getty Images

הנראזורי גברו על האלופה לראשונה מאז 2016 ונצמדו למילאן בפסגה. בארלה בישל לווידאל (12), והכפיל (52) לאחר מסירה ענקית של באסטוני. נאפולי רמסה 0:6 את פיורנטינה, קרוטונה הביסה 1:4 את בנוונטו

(גודל טקסט)

הליגה האיטלקית מתקרבת לסיום הסיבוב הראשון. הערב (ראשון) המחזור ה-18 נמשך עם לא פחות מחמישה משחקים, כשכל ארץ המגף לטשה עיניים לקרב הענק בין אינטר השנייה בטבלה לבין האלופה יובנטוס, שהסתיים ב-0:2 גדול לקבוצה של אנטוניו קונטה. במשחק המוקדם של היום, נאפולי פירקה 0:6 את פיורנטינה. קרוטונה האחרונה בטבלה הביסה 1:4 את בנבנטו. ססואולו חילצה 1:1 דרמטי נגד פארמה. אטאלנטה וגנואה נפרדו ללא שערים.

אינטר – יובנטוס 0:2

ה'דרבי דה איטליה' תמיד נחשב למשחק הגדול ביותר בסרייה א', אך הפעם הוא היה מותח הרבה ביותר בעיקר בגלל ההשפעה על המאבק לאליפות וכמובן המפגש הפיקנטי על הקווים בין אנטוניו קונטה לשחקנו לשעבר אנדראה פירלו. הנראזורי שחיפשו ניצחון בכורה על הגברת הזקנה מאז 2016 עלתה ליתרון מהיר בדקה ה-12 – ניקולו בארלה מצא בכדור גובה מדויק את ראשו של ארתורו וידאל שכבש שער סרייה א' ראשון מאז 2015, אז היה שחקן יובנטוס.

המחצית השנייה התחילה באותה מגמה, כאשר אינטר כבשה את השער השני עם מהלך יוצא דופן. בדקה ה-52 הבלם אלסנדרו באסטוני העביר מסירה ממגרש שלם שחדר את הגנת יובנטוס, מבשל השער הראשון בארלה הגיע לכדור ודייק במצב של אחד על אחד מול וויצ'ך שצ'נסני. יובנטוס שלא הצליחה לחזור למשחק רשמה הפסד שני העונה אשר הותיר אותה במקום הרביעי, עם משחק אחד חסר. אינטר לעומת זאת נצמדה למילאן המוליכה כשמאזנה 40 נקודות.

שחקני אינטר חוגגים | Emilio Andreoli – Inter/Inter via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו | Giuseppe Cottini/NurPhoto via Getty Images
רומלו לוקאקו | Emilio Andreoli – Inter/Inter via Getty Images

נאפולי – פיורנטינה 0:6

הקבוצה של ג'נארו גאטוסו השיגה ניצחון ענק רגע לפני הסופר קאפ האיטלקי נגד יובנטוס ביום רביעי והעפילה למקום השלישי בטבלה עם ניצחון שני ברציפות. הפתיחה לא הייתה יכולה להיות טובה יותר כאשר כבר אחרי חמש דקות הקפטן לורנצו איניסנייה נהנה מבישול של אנדראה פטאנייה שהסיט קטנה לאחור, והקפטן כבש את שערו השמיני העונה בבעיטה מדויקת

המארחת חיכתה עד לדקה ה-36 כדי לכבוש את השער השני ופשוט רשמה בליץ ענק כאשר כבשה שלישייה תוך תשע דקות. פטאנייה בישל גם את השער השני של הקשר דייגו דמה שכבש שער קל. בדקה ה-38 הירבינג לוסאנו הבקיע אחרי בישול אדיר של הקפטן אינסינייה בכדור עומק נהדר. פיוטר ז'יילינסקי נעץ את המסמר האחרון רגע לפני הירידה להפסקה. פרנק ריברי המתוסכל הוחלף במחצית. בדקה ה-55 האורחת כמעט הצליחה לצמק ולזכות בשער ניחומים אך קלאידו קוליבאלי הציל בגלישה נהדרת מקו השער.

לורנצו אינסינייה | SSC NAPOLI/SSC NAPOLI via Getty Images)
פרנק ריברי, קוסטאס מנולאס | Francesco Pecoraro/Getty Images

בדקה ה-70 הגיע שער נוסף של נאפולי. אינסינייה שלח בעיטה מסובבת שנהדפה על ידי השוער. טימו בקאיוקו הוכשל ברחבה והאיטלקי השלים צמד מהנקודה הלבנה בבעיטה די חלשה, שער ליגה תשיעי שלו העונה – יותר מאשר בכל העונה שעברה. השער היפה במשחק היה גם האחרון. מתיאו פוליטאנו קיבל את הכדור בצד שמאל ולא ספר אף אחד בדרך. אחרי דריבל נפלא הוא שלח בעיטה מצוינת לרשת, 0:6 ענק! בדיוק כמו במחזור השני אז נאפולי פירקה את גנואה.

פיורנטינה, שהודחה באמצע השבוע על ידי אינטר בגביע האיטלקי רק בהארכה – לא הזכירה את הקבוצה הביסה 0:3 את יובנטוס במשחק הגנה מצוין בסוף 2020. חוסה קאייחון ששיחק לראשונה נגד האקסית היה שותף גם כן לערב מאכזב ביום שבת היא תנסה להתאושש כשתארח את קרוטונה האחרונה בטבלה – משחק שהיא חייבת לנצח.

קרוטונה – בנבנטו 1:4

אות חיים מצד האחרונה בטבלה. המארחת נהנתה משער עצמי של הבלם קמיל גלי כבר בדקה החמישית אך לאחר מכן זו הייתה אך ורק היא. בדקה ה-29 החלוץ סימי הבקיע את שערו החמישי העונה וקבע את תוצאת המשחק. בדקה ה-54 החלוץ השלים צמד עם סיומת נהדרת ברחבה. ההצגה של נועלת הטבלה המשיכה כשמילוש ווליץ' חתך למרכז ושלח בעיטה נהדרת לרשת, 0:4. ערב מביך של הקבוצה של פיליפו אינזאגי הסתיים עם שער ניחומים בדקה ה-79.. בזכות הניצחון קרוטונה צימקה את הפער מחוף מבטחים לשתי נקודות בלבד.

שחקני קרוטונה חוגגים | Maurizio Lagana/Getty Images

אטאלנטה – גנואה 0:0

למרות שלושה ניצחונות רצופים בליגה, הקבוצה ז'אן פיירו גאספריני רשמה מעידה לא צפויה נגד גנואה מהתחתית. השחקנים בכחול-שחור רשמו משחק שלישי העונה בלבד ללא שערים ונראה שהמאמן יקווה להתאושש במהרה לקראת משחקי בליגת האלופות המתקרבים, בו הוא יפגוש את ריאל מדריד בשלב שמינית הגמר. עם הנקודה שהשיגה, אטאלנטה פספסה הזדמנות לעלות למקום השלישי בטבלה ותקווה לנצח את אודינזה בעוד שלושה ימים.

תיקו מאכזב לאטאלנטה נגד גנואה | Pier Marco Tacca/Getty Images

ססואולו – פארמה 1:1

האורחת כבר חלמה על ניצחון ראשון אחרי חמישה הפסדים רצופים אך עשתה שגיאה אדירה בתוספת הזמן כשנשרק לחובתה פנדל. פיליפ דוריצ'יץ' השווה למארחת בדקה ה-90+5. בדקה ה-37 פארמה עלתה ליתרון. המגן ג'וזפה פזלה הרים נפלא מצד שמאל, יוראי קוצקה הגיע בתזמון נהדר, התגבר על הבלם ונגח לפינה את שערו השלישי העונה. בתוספת הזמן הניצחון הלך לפח ופארמה פספסה הזדמנות להעפיל מעל הקו האדום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי