אינטר שחזרה הישג מעונת הטרבל, וידאל: "יכולים לזכות בסקודטו"

ארתורו וידאל, רומלו לוקאקו ושחקני אינטר | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

הנראזורי ניצחו את יובנטוס מבלי לספוג לראשונה מאז 2010. גם הפעם זה יגמר עם אליפות? הקשר שכבש בליגה אחרי 2087 ימים: "הוכחנו שאנחנו עומדים במשימה". קונטה מודאג מהמצב הכלכלי. בתקשורת החמיאו לבארלה: "ענק"

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

אנטוניו קונטה היה זה שהחל את השליטה המטורפת של יובנטוס בסרייה א' כשזכה באליפות ב-2011/12. העונה הוא רוצה להיות זה שקוע את הרצף, עם אינטר, מה שלא הצליח לעשות בעונה שעברה בה הפסיד לה פעמיים. אתמול (ראשון) הנראזורי גברו 0:2 על האלופה במשחק גדול בסן סירו והראתה שאולי זו תהיה העונה שלה. זה היה ניצחון ראשון של הנראזורי על יובה מאז ספטמבר 2016, אז נהנתה משערים של מאורו איקרדי ואיבן פרישיץ'. מעבר לכך, לראשונה מאז 2010, עונת הטרבל – היא ניצחה מבלי לספוג. התוצאה, אם נאמר את האמת, הייתה יכולה להיות גבוהה יותר, אך רומלו לוקאקו ולאוטרו מרטינס לא היו מדויקים.

ארתורו וידאל כבש בתזמון מצוין את שער הבכורה שלו במועדון, בנגיחה נהדרת, ולאחר המשחק כיוון גבוה: "זה היה חשוב עבורי ועבור הקבוצה, זה היה משחק קשה נגד הקבוצה הטובה באיטליה בתשע השנים האחרונות. אני שמח מאוד על שער הבכורה שלי בקבוצה. אני חושב שהוכחנו היום שאנחנו עומדים במשימה ויכולים לזכות בסקודטו. זה נותן לנו את הביטחון להמשיך ולדחוף, להאמין. אנחנו מאמינים שנוכל ללכת עד הסוף". זה היה, אגב, שערו הראשון בסרייה א' מזה 2087 ימים, אז כבש במדי יובה נגד סמפדוריה במאי 2015.

מרכז השדה של אינטר נראה נפלא ולא נתן ליובנטוס סיכוי. ניקולו בארלה רשם ערב גדול כשכבש ובישל. הוא כבר היה מעורב העונה ביותר שערים בסרייה א' (שמונה) מאשר בכל העונה שעברה (שישה). "בארלה היה ספקטקולרי" נכתב ב"גאזטה דלה ספורט" שם נבחר למצטיין המשחק עם ציון 8. גם הבלם אלסנדרו באסטוני, ששלח לעברו את הכדור הארוך במהלך של ה-0:2 – רשם הישג יפה.

לאחר המשחק קונטה יכל להיות מרוצה: "כדי לנצח קבוצה כמו יובנטוס אתה חייב לשחק נהדר. עשינו את זה הערב (אתמול). התכוננו היטב וזה מספק לראות שצדקנו בנקודות בהן חשבנו שאפשר לפגוע ביובה. הבחורים מילאו את התוכנית בצורה מושלמת. המשחק הזה חייב לתת להם אמונה עצמית. ראינו כבר פירות של התהליך במהלך העונה שעברה ואנחנו ממשיכים לראות זאת העונה. יובה שלטה בליגה תשע שנים הן על המגרש וגם כמועדון. אינטר חזרה להיות קבוצה חזקה".

עוד אמר: "ההדחה מליגת האלופות הוא פצע פתוח ואנחנו נושאים אותו איתנו אבל הבחורים יודעים שאפשר ללמוד מהצלקות האלה ולהשתמש בהן כדי לוודא שזה לא יקרה שוב". כשנשאל האם מדובר בסוף העידן של יובה: "תקופות מסתיימות אם לא תשפץ ותחדש, אבל יובנטוס שמרה היטב לאורך השנים על השלד – שחקנים כמו ג'יאנלואיג'י בופון, ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י שמספקים ניסיון ושייכות. גם השנה הם ביצעו רכש נהדר, יש חזון. זה מדהים שיובה רוצה להמשיך לשלוט. הפער שלה מאחרות נשאר אבל המועדונים האחרים פועלים לצמצם את זה. המצב שונה מהעונה שעברה, אז יובה לא נתנה לנו לשחק".

על כך שהחלוצים לא הבקיעו: "לא קיבלנו מהם את השערים במשחק הזה אבל זה היה מזל רע. הם יצרו הזדמנויות, כל הקבוצה מגיעה להרבה מצבים מול השער. עדיין אין לנו את האינסטיקנט של הרוצח ולכן אנחנו זקוקים לרוב לשלוש או ארבע הזדמנויות כדי להבקיע. יחד עם זאת, אני בהחלט לא מודאג כי יש לנו הרבה שחקנים שכובשים שערים".

אנטוניו קונטה | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images

מה שמטריד את המועדון כרגע הוא האפשרות שהבעלים סונינג ימכור את הקבוצה לאור בעיות פיננסיות. "אנחנו לא יכולים לומר שזה לא מעניין כי זה יהיה שקר ענק, אך יחד עם זאת הייתי ברור לגמרי עם השחקנים ואנשי המועדון. עלינו להפוך את האוהדים לגאים. ידעתי כבר מאוגוסט שיש בעיות ואני מקווה שהן יתוקנו בצורה המהירה ביותר".

בארץ המגף פרגנו לנראזורי על המשחק הגדול. "אינטר חוגגת ומשתווה למוליכה. וידאל פתח ובארלה הכפיל בערב ענק. אינטר לא נתנה ליובה סיכוי להגיב", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "קונטה מכבה את יובה" הייתה הכותרת ב"קוריירה דלה ספורט". "בארלה ו-וידאל סימנו את המשחק המוצלח. התוצאות מעולם לא הייתה מוטלת בספק, לאוטרו מרטינס פספס מספר הזדמנויות". "רק אינטר הגיעה!", נכתב ב"טוטוספורט".

כותרות העיתונים באיטליה | צילומי מסך: "גאזטה דלה ספורט", "טוטוספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי