סנסציה באיטליה: ספציה הדיחה את רומא מהגביע אחרי 2:4 מטורף

שחקני ספציה חוגגים | Silvia Lore/Getty Images

בתום משחק משוגע, הכולל שני כרטיסים אדומים בתוך דקה, הג'לארוסי הפסידו בבית לקבוצה מהמקום ה-13 בסרייה A. סאפונארה חגג צמד, ורדה כבש שער דרמטי בהארכה. מחיטריאן ופלגריני איזנו זמנית עבור הקבוצה מעיר הבירה

קבוצות: רומא ספציה
(גודל טקסט)

שלב שמינית גמר הגביע האיטלקי מתקרב לסיומו. שני כרטיסים נותרו אחרי שאינטר, מילאן, יובנטוס, ספאל, אטאלנטה ונאפולי הבטיחו את מקומן ברבע הגמר, והערב (שלישי) התרחשה סנסציה נוספת במפעל, כאשר ספציה הדיחה את רומא בתום 2:4 סוער אחרי הארכה מלאה בעצבים ודרמות.

אז מה היה לנו בעצם? למשחק שנערך באולימפיקו ברומא, המארחת הגיעה עם סגל מלא. פאולו פונסקה עלה בהרכב עם בורחה מאיוראל, פדרו והנריק מחיטריאן, אך המדורגת 13 בסרייה א' עלתה למשחק בסערה, ובדקה השישית, אנדריי גלבינוב ניגש לנקודה הלבנה לאחר הכשלה של כריסטנטה, והעלה את ספציה ליתרון 0:1 מפתיע. שבע דקות לאחר מכן, בדקה ה-13, כובש השער הראשון הרים כדור נהדר לריקרדו סאפונארה, ששחרר בעיטה נהדרת מהאוויר לפינה הימנית. 0:2 מדהים לספציה!

לאחר מכן המשחק השתנה. בדקה ה-43, הג'ילארוסי קיבלו כדור עונשין משלהם, לורנצו פלגריני ניגש לבעיטה, נתן לשוער לזנק ושלח כדור מדויק לפינה הימנית, רומא חוזרת למשחק לפני המחצית אך עדיין בפיגור 2:1 לספציה. בחצי השני הלחץ של המארחת התגבר, ו-28 דקות לתוך המחצית השנייה, בדקה ה-73, בורחה מאיוראל נתן כדור מושלם למחיטריאן ברחבה, הארמני סיים עם צ'יפ קליל והשווה ל-2:2. המשחק הולך להארכה.

ספציה חוגגת, רומא בהלם | Giuseppe Maffia/NurPhoto via Getty Images

הדרמה הגדולה התעצמה עוד יותר בהארכה. שתי דקות בלבד מחידוש המשחק, ג'יאלוקה מאנצ'יני ביצע עבירה מיותרת, ספג כרטיס צהוב שני והותיר את רומא בעשרה שחקנים. ספציה הוציאה כדור מהיר לכיוונו של רוברטו פיקולי, פאו לופס יצא מהשער כדי להרחיק את הכדור, אך בעט בגופו של פיקולי וספג אדום ישיר. בתוך דקה בלבד, רומא איבדה שני שחקנים.

רומא לא הצליחה לצאת מההלם, ובדקה ה-107 ספגה שער שלישי, כשהפעם נגיחה אדירה של דניאלה ורדה הכניע את דניאל פוזאטו הברזילאי, השוער המחליף של לופס המורחק. ההתפרקות של הקבוצה הביתית הושלמה בדקה ה-119, כאשר סאפונראה ראה את פוזאטו מחוץ לשער, הקפיץ באלגנטיות מ-20 מטרים היישר לרשת של רומא וחתם את המשחק הגדול של ספציה.

דקה ששינתה את המשחק. לופס מורחק | Silvia Lore/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי