זלאטן כעס אחרי התבוסה: "הרגשתי בודד", ההיסטוריה עם מילאן

זלאטן איברהימוביץ' מאוכזב | Marco Canoniero/LightRocket via Getty Images

הרוסונרי הובסו 3:0 נגד אטאלנטה החלוץ זעם: "הרבה דברים השתבשו, כשהכדור אצלי אני צריך שחקנים לצדי". פיולי הודה: "קשה לנו מולם". ב-19 מ-26 השנים האחרונות אלופת החורף גם זכתה בסקודטו. "איזו קריסה" נכתב

קבוצות: מילאן אטאלנטה
(גודל טקסט)

מילאן של סטפאנו פיולי אמנם זכתה בתואר "אליפות החורף" בסרייה א' אך הובסה אתמול (שבת) 3:0 על ידי אטאלנטה בסן סירו והציגה סיבות רבות לדאגה. דווקא במשחק הליגה ה-600 של זלאטן איברהימוביץ' במועדונים – הוא וחבריו לא הצליחו להבקיע, לראשונה העונה, וגם ההפסד השני של הרוסונרי בליגה היה דווקא בסן סירו. בעוד במשחקי הבית מאזנה הוא 5-3-2 בעוד במשחקי החוץ היא ניצחה שמונה פעמים וסיימה בתיקו. לא כך רצתה הקבוצה להתכונן לדרבי נגד אינטר ברבע גמר הגביע. מילאן תתנחם בכך שב-26 העונות האחרונות, 19 פעמים אלופת החורף זכתה בסקודטו.

זלאטן היה כן כהרגלו: "הרבה דברים השתבשו היום (אתמול). אני לא רוצה לחפש תירוצים, בכל משחק אתה חייב להגיע כדי לנצח והיום לא הצלחנו. הכי חשוב שנחזיר את האנרגיות ונתמקד במשחק הבא. למרבה המזל זה קורה מייד, נוכל לפצות את זה. אחרי 38 משחקים בסה"כ הפסדנו פעמיים, אני חושב שזה לא נורא. לעתים זה קורה כשיש לך שחקנים חסרי ניסיון. אנחנו עובדים קשה, אנחנו אלופי החורף, אבל זה לא אומר כלום. החלק הקשה מתחיל עכשיו".

על שיטת המשחק: "הרגשתי די בודד במחצית הראשונה, אולי זה בגלל הלחץ המצוין של אטאלנטה. אבל כשהכדור מגיע אליי אני צריך מישהו שישחק קרוב. אם תלחץ את יוסיפ איליצ'יץ' גם הוא יתקשה, אבל במשחק הזה היה לו נוח והוא יכל לכבוש שערים". על מריו מנדז'וקיץ' שהצטרף: "הוא לא מדבר הרבה, הוא מרוכז מאוד. ניסיתי לומר לו שלום באיטלקית".

סטפאנו פיולי הודה לאחר המשחק כי מילאן מתקשה מול אטאלנטה: "אני חושב שזו הקבוצה היחידה שלא הצלחנו לנצח בתקופתי. ברור שלא פשוט מולם. התחלנו טוב את המשחק, תקפנו עם הרבה שחקנים, והאופן בו ספגנו את השער הראשון היה די מאכזב. השער השני די סגר את המשחק. היה לנו מספיק זמן אך לא מצאנו את הדרך לחזור למשחק. יכולנו לעשות יותר, ידענו שעלינו להגן בזהירות רבה. זו לא בושה להפסיד ליובנטוס ואטאלנטה. ננתח את ההפסד".

עוד אמר: "אטאלנטה הייתה טובה יותר, אפשר להפסיד נגד קבוצה חזקה. זה מאכזב בעיקר שאיבדנו אמונה. זו ליגה מאוד תחרותית, אנחנו יודעים עד כמה היא קשה, אבל אנחנו שם למעלה בפסגת הטבלה ואנחנו רוצים להמשיך ככה". המאמן הסביר מדוע נתן לשחקן הרכש החדש, סואליהו מייטה, לפתוח בהרכב אחרי שבוע בקבוצה: "אטאלנטה קבוצה פיזית, הרגשתי שאנחנו זקוקים לשחקן כמוהו. ידעתי שברהים דיאס על הספסל ויוכל לעזור בעת הצורך". כשנשאל על הסטטיסטיקה אמר: "אם זה מביא מזל – זה מבורך".

המנצחת, מנגד, שברה שיא מועדון כשהגיע 36 נקודות בחצי עונה – הרקורד הטוב בתולדותיה. איליצ'יץ' פשוט אוהב לשחק נגד מילאן. בשישה משחקים נגדה הוא היה מעורב בשבעה שערים – כבש ארבעה בעצמו ובישל עוד שלושער.

שחקני אטאלנטה חוגגים נגד מילאן | Giuseppe Cottini/NurPhoto via Getty Images

ג'ייאן פיירו גאספריני היה מרוצה כמובן: "זו אחת ההופעות הכי טובות שלנו מאז שאני כאן. לאיליצ'יץ' היה משחק נהדר אם כי היו מצבים בהם יכל לעשות יותר. ניצחנו בצורה מרשימה נגד אלופי החורף, היינו עדיפים בכל אספקט של המשחק". הוא סימן את המשחק נגד ליברפול כנקודת המפנה: "ספגנו מולם חמישה שערים בבית, למדנו ועשינו שינויים. אנחנו לוחצים הרבה על היריבות וזה מקל על ההגנה שלנו". המאמן הבהיר: "אנחנו רוצים לסיים בין ארבע הראשונות, סיימנו במקום השלישי במשך שנתיים". בשמינית גמר ליגת האלופות, בדיוק בעוד חודש – מחכה לה ריאל מדריד.

"מילאן אלופת החורף, חצי סקודטו אבל איזו קריסה", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט" שם הזכירו שזלאטן כועס. "מופע של אטאלנטה מול מילאן, שליטה מוחלטת הסתיימה בניצחון 0:3 ענק", נכתב ב"טוטוספורט". בכותרות בארץ המגף התייחסו גם לפספוס של אינטר שהחמיצה את הפסגה בשל ה-0:0 שלה.

שער "גאזטה דלה ספורט" | צילומי מסך: "גאזטה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי