אריקסן ניצח את הדרבי בדקה ה-97, זלאטן כבש והורחק

בתום דרבי בלתי נשכח, אינטר ניצחה 1:2 את מילאן והעפילה לחצי גמר הגביע. השבדי פתח עם שער מבריק אך ספג צהוב שני, לוקאקו השווה בפנדל ובתוספת הזמן הארוכה (90+7) הכניע הקשר את טטרושאנו המצטיין בכדור חופשי

קבוצות: אינטר מילאן
(גודל טקסט)

רבע הגמר הגביע האיטלקי נפתח הערב (שלישי) עם הדרבי הלוהט של מילאנו, אחרי ששתיהן רשמו איבוד נקודות מתסכל לפני שלושה ימים הפרס: מפגש אפשרי עם האלופה יובנטוס בחצי הגמר, במידה שתגבור על ספאל מחר. המשחק הבטיח הרבה וגם קיים. באחד הדרבים הגדולים של השנים האחרונות. אינטר השלימה מהפך עם 1:2 על מילאן רגע לפני ההארכה.

זלאטן איברהימוביץ', איך לא, היה במרכז הבמה ופשוט עשה הכל – לטוב ולרע. השבדי, שלא זכה מעולם בגביע האיטלקי, כבש את שער היתרון של הרוסונרי – שערו ה-14 העונה ב-15 משחקים והשמיני בשבעה משחקים נגד האקסית כשחקן מילאן (יותר מאשר נגד כל יריבה אחרת). אך הוא גם רשם עימות מכוער רומלו לוקאקו בצורה מכוערת במהלך המחצית הראשונה וגם בירידה להפסקה, הורחק בצהוב שני מטופש במחצית השנייה והרס קצת לחבריו. גיבור המשחק היה כריסטיאן אריקסן הנשכח שכבש בכדור חופשי אדיר בדקה ה-97 והצליח להכניע את רומן טטרושאנו המצטיין. כן, המשחק זכה לעשר דקות תוספת זמן משום שהשופט מתח שריר ולא יכל להמשיך.

בחזרה להתחלה: הקבוצות עלו בהרכבים כמעט מלאים. אנטוניו קונטה נתן מנוחה לאשרף חכימי ולאוטרו מרטינס ובמקומם פתחו אלכסיס סאנצ'ס ומתאו דרמיאן. אצל מילאן, סימון קר פתח בהרכב ונפצע מה שהביא להופעת בכורה מהירה של הבלם החדש פיקאיו טומורי (23) שעלה מהספסל בדקה ה-20. כעבור ארבע דקות לוקאקו השתחרר לבעיטה ושלח כדור מסוכן שנהדף עם הרגל של טטרושאנו – הצלה ראשונה ולא אחרונה במשחק.

העימות בין רומלו לוקאקו וזלאטן איברהימוביץ' | Emilio Andreoli – Inter/Inter via Getty Images

בדקה ה-31 הגיע שער הניצחון של מילאן. ההתקפה החלה בכדור חופשי ובסיום המהלך החלוץ השבדי השתלט על סמוך לרחבה, סידר לו מצב נוח לבעיטה בשתי נגיעות ושלח כדור שטוח ומאוד מדויק לרשת של סמיר הנדנוביץ', 0:1 למילאן. הנראזורי היו לא פחות טובים, בעטו לשער כפול (שמונה נסיונות לעומת ארבעה) והחזיקו בכדור קרוב ל-60% מהזמן אך לא הצליחו לכבוש. בירידה לחדר ההלבשה זלאטן ולוקאקו התעמתו שוב

This image has an empty alt attribute; its file name is 1028701
זלאטן איברהימוביץ' חוגג, ארתורו וידאל מאוכזב | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
זלאטן איברהימוביץ' | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
העימות שריתק את ארץ המגף | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

במחצית השנייה עלה חכימי במקומו של דרמיאן ואינטר החלה לתקוף. צ'יפריאן טטרושאנו רשם שתי הצלות. בדקה ה-55 כדור רוחב מסוכן של אשרף לעבר לוקאקו נבלם על ידי ההגנה. כעבור שלוש דקות המשחק השתנה כשזלאטן ספג אדום די מוזר. החלוץ ניסה לעצור מאחור את אלכסנדר קולארוב וספג צהוב שני ואדום. בינתיים גם לאוטרו מרטינס כבר היה על כר הדשא במקומו של איבן פרישיץ'.

זלאטן במהלך שהוביל להרחקה | MIGUEL MEDINA / AFP) (Photo by MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
זלאטן איברהימוביץ', סטפנו פיולי | MIGUEL MEDINA / AFP) (Photo by MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

בדקה ה-70 ניקולו בארלה הוכשל ברחבה אך השופט הורה להמשיך. לאחר מכן הוא צפה במהלך ב-VAR ותיקן את ההחלטה. לוקאקו הניח את הכדור על הנקודה ובעט למשקוף ופנימה, 1:1. רבע שעה לסיום השופט הראשי מתח שריר ולא היה יכול להמשיך לנהל את המשחק שנעצר למספר דקות. מטבע הדברים אינטר דחקה את מילאן לשערה. שתי דקות לסיום ארתורו וידאל היה קרוב כשניסה מחוץ לרחבה אך הכדור חמק החוצה.

אפילו כריסטיאן אריקסן הנשכח שאולי בדרך החוצה נזרק למערכה, בדקה ה-88, במקומו של מרסלו ברוזוביץ'. דקה לסיום לאוטרו פרץ והגיע למצב של אחד על אחד אך נעצר על ידי השוער. בדקה ה-90 מהלך משולב של צמד החלוצים הסתיים בהצלה אדירה של השוער טטרושאנו מול לוקאקו. השופט הורה על עשר דקות תוספת הזמן.

לוקאקו השווה | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
שחקני אינטר חוגגים | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

בדקה ה-97 דווקא אריקסן שמיעט לקבל הזדמנויות אצל קונטה – סובב כדור חופשי ענק שלא הותיר לשוער המצוין שום סיכוי. 1:2 לאינטר בדרך לחצי הגמר, ניצחון בדרך הכי מתוקה שיש ונקמה על ההפסד שספגה בדרבי במסגרת הליגה.

שחקני אינטר חוגגים על חשבון מילאן | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
הגיבור הבלתי צפוי | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי