בראשון: הדרבי הגדול של מילאנו, זלאטן ולוקאקו שוב נפגשים

זלאטן איברהימוביץ', רומלו לוקאקו | Marco Luzzani/Getty Images

מילאן שבמקום השני תקווה לחזור לפסגה על חשבון המארחת אינטר. מטראצי חימם את האווירה: "מעדיף את הבלגי, הנראזורי קבוצה טובה יותר". מנדז'וקיץ' הפצוע בחוץ, השבדי יחזור להרכב. וגם: משחקו האחרון של גאטוסו?

קבוצות: אינטר מילאן
(גודל טקסט)

לפני פחות מחדש נפגשו אינטר ומילאן לדרבי מורט עצבים ברבע גמר הגביע והנראזורי המשיכו הלאה אחרי 1:2 דרמטי בהארכה, במשחק שייזכר בין היתר בשל העימות בין רומלו לוקאקו וזלאטן איברהימוביץ' (החלוץ השבדי הורחק). מחר (ראשון) הדרבי הגדול של מילאנו ייצא לדרך שוב (כבר ב-16:00), קרב אליפות של ממש כשבוע לאחר שהקבוצה של אנטוניו קונטה העפילה לפסגה על חשבון חניכיו של סטפאנו פיולי. פרט למאבק בין צמד החלוצים יהיה זה משחק בין המגנים הטובים בארץ המגף – אשרף חכימי שכבש העונה שישה שערים ובישל עוד חמישה, בעוד תיאו הרננדס שכבש ובישל ארבעה. שניהם, כזכור, עזבו את ריאל מדריד.

צפו ב-1:2 הדרמטי של אינטר על מילאן בגביע

אינטר מגיעה למשחק אחרי ארבעה ניצחונות בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה כשגברה בצורה מרשימה בין היתר על יובנטוס (0:2) ובמחזור האחרון השיגה 1:3 על לאציו עם צמד של לוקאקו שהגיע ל-300 שערים בקריירה. הקבוצה של קונטה תרצה לנקום, מנגד, על ההפסד למילאן בסיבוב הראשון. "לוקאקו הוא הבוס. כובש ומנגיד ותמיד כובש נגד מילאן", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". לבלגי יש ארבעה שערים בארבעה משחקים נגד היריבה. ארתורו וידאל נמצא בספק למשחק בזמן שסטפנו סנסי ייעדר.

מי ששיחק בלא מעט דרבים במדי אינטר הוא מרקו מטראצי שאמר לקראת המשחק: "אינטר זקוקה למשחק מושלם, בדיוק כפי שעשתה בליגה נגד יובנטוס. מגיע למילאן כבוד על העונה שהיא עושה, זה פשוט נס ספורטיבי, אבל אינטר קבוצה טובה יותר".

כבלם, היה מעניין לשמוע את מי הוא היה בוחר לחוד של קבוצתו – רומלו לוקאקו או זלאטן איברהימוביץ'. "הייחוד של איברה הוא שהוא אף פעם לא רוצה להפסיד. שניהם מאוד חיוניים לקבוצות שלהם אך הייתי בוחר בלוקאקו כי הוא בקבוצה שלי ומכיוון שהוא צעיר הרבה יותר".

ומה קורה אצל מילאן? הרוסונרי סיימו בתיקו 2:2 נגד הכוכב האדום בלגרד במשחק הראשון בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. לא היה להם זמן רב לנוח. מריו מנדז'וקיץ' שפתח במשחק בחמישי האחרון לא יהיה כשיר בשל פציעת שריר. הוא לא התאמן עם חבריון הבוקר. מי שעוד ייעדרו הם איסמעאל בנאסר וברהים דיאס.

זלאטן איברהימוביץ' כבש העונה 14 שערי ליגה ב-12 הופעות בלבד ויחזור ל-11 לאחר שקיבל מנוחה מוחלטת באירופה. הוא כבר כבש שלושה שערים נגד אינטר השנה – צמד בליגה בסיבוב הראשון ואחד בגביע במשחק בו התעמת עם לוקאקו כזכור.

הקשר פרנק קסייה שלקח מנהיגות והתקדם העונה וכבש שבעה שערים, אמר לקראת הדרבי: "אנחנו מאמינים מאוד ביכולת שלנו לזכות בסקודטו. אם ננצח נעפיל לפסגה והכל יהיה בסדר". הקשר סיפר על הכינוי "הנשיא" וצחק: "פעם אחת החניתי את האוטו במקום ששמור לאיבן גזידיס (המנכ"ל). עוד אמר: "אם יהיה פנדל? איברה בועט, כמובן. הוא תמיד נותן לנו ערך מוסף. ברור שהוא המנהיג שלנו. אין הרבה אלופים עם אישיות כזו".

שער "גאזטה דלה ספורט" | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט"

אטאלנטה – נאפולי (19:00)

לפני עשרה ימים נפגשו השתיים במסגרת חצי גמר הגביע והקבוצה של ג'יאן פיירו גספריני ניצחה 1:3 בדרך למפגש בגמר עם יובנטוס. כעת, אטאלנטה מחפשת ניצחון ליגה שני ברציפות לפני הקרב הגדול נגד ריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות ביום רביעי. הקבוצה של ג'נארו גאטוסו מנגד אמנם גברה 0:1 על יובנטוס בליגה אך נכנעה 2:0 בספרד לגרנאדה והיא עם סגל חסר מאוד.

"גאטוסו ממש לבדו, נאפולי שבורה כולה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". ייתכן שיהיה זה משחקו האחרון של המאמן אם יפסיד. נאפולי עם רשימת נעדרים ארוכה הכוללת את דויד אוספינה, מתאו פוליטאנו, קוסטס מנולאס, דריס מרטנס, הירבינג לוזאנו, אנדראה פטאנייה, דייגו דמה ואלסייד הוסאי. דווקא במשחקי הבית אטאלנטה אגרה פחות נקודות והצליחה לנצח בחמישה בלבד מתוך 11. ההערכות הן שיוסיפ איליצ'יץ' ודובן ספאטה יפתחו בחוד. לואיס מוריאל, המבקיע המוביל עם 16 שערים העונה, שכבש גם את שער הניצחון נגד קליארי – ימתין על הספסל.

שחקני אטאלנטה חוגגים. מבחן אחרון לפני ריאל | Emanuele Perrone/Getty Images

במשחקים נוספים: פארמה – אודיזנה (13:30), בנבנטו – רומא (21:45).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי