לוקאקו השווה שיא בן 70 שנה, באיטליה החמיאו: אינטר קטלנית כמו בטרבל

רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס | Piero Cruciatti/Anadolu Agency via Getty Images

אחרי ה-0:3 האדיר על מילאן, בתקשורת בטוחים שהנראזורי יזכו בסקודטו: "עוצמתית כמו עם מוריניו", "הפגנת כוח", "פריצת דרך לקראת התואר". קונטה החמיא אפילו לאריקסן ופרישיץ'. החלוץ כבש בדרבי רביעי ברציפות

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

למעלה מעשור מחכים באינטר לזכייה באליפות ונראה שאתמול (ראשון) היא עשתה צעד גדול לכך. אמנם זה בסה"כ המחזור ה-23 אך הנראזורי הביסו 0:3 את היריבה מילאן במשחק מצוין ופתחו פער של ארבע נקודות על המקום השני. בהתחשב בכך שלאינטר אין עומס לאחר הדחתה מהגביע וסיום דרכה באירופה – המצב נוח מאוד עבורה. זה היה הניצחון הכי גבוה של אינטר בדרבי מאז המחזור השני בעונת הטרבל 2009-10, אז השפילה 0:4 את היריבה. הקבוצה של אנטוניו קונטה שברה לא מעט שיאים ומציגה התקפה קטלנית. למשל, היא כבשה כבר 57 שערי ליגה – יותר מכל אחת אחרת, מספרים שהשיגה רק פעמיים בעבר: ב-1949-50 ו-1950-51.

לאוטרו מרטינס כבש צמד, אחד מבישול של רומלו לוקאקו, והבלגי נעץ את המסמר האחרון. שיתוף הפעולה בין השניים פשוט מושלם. הם בישלו זה לזה העונה שישה שערים – לפחות שניים יותר מכל זוג אחר בסריה א'. הבלגי, אגב, מצא את הרשת משחק רביעי ברציפות נגד מילאן והשווה שיא של 70 שנה עבור שחקן אינטר – בניטו לורנצי עשה זאת ב-1950. אגב, אם כבר צמד אימתני, הרי שרק לרוברט לבנדובסקי ותומאס מולר יש יותר שערים (36) מהצמד של אינטר (30).

לאחר המשחק אמר לאוטרו: "זה מי שאנחנו. הקבוצה עובדת כל יום כדי להשתפר וכדי שאינטר תהיה במקום הראשון. אנחנו רוצים להמשיך ככה, האושר גדול. אנחנו נלחמים יחד, סבלנו הרבה העונה, הודחנו מהגביע וסיימנו את הדרך באירופה מאוד מוקדם. זה היעד הגדול שלנו ומה שנשאר לנו".

החלוץ פרגן לחבריו: "סמיר הנדנוביץ' תמיד מוכן כשאנחנו צריכים אותו. עלינו להיות מרוכזים אך הוא היה שם עבור הקבוצה. לוקאקו? הוא צעיר, הוא עובד קשה והוא עוד ישתפר ויהיה עוד יותר טוב. הוא אדם נהדר ואני שמח לשתף איתו פעולה". אגב, הארגנטינאי שכבש צמד הגיע ל-13 שערי ליגה העונה, רחוק שער בודד משיאו האישי מאשתקד.

קונטה נשאל האם זה היה הניצחון הכי חשוב של הקבוצה מאז הצטרפותו ואמר: "ובכן? אני מקווה שזה צריך להגיע בהמשך. זה בהחלט היה משחק נהדר, אסור לשכוח שזה דרבי. הלחץ גבוה. החבר'ה היו יוצאי דופן, הצמיחה שלנו כקבוצה נמשכת. היינו דומיננטיים מאוד. אני מברך, עם זאת, את מילאן ומאמנה על כל מה שהם עשו. אני מקדיש את הנקודות לאוהדים שלנו. קבלת הפנים הייתה מרגשת". המאמן התייחס לכך שאוהדים רבים הגיעו סמוך לאצטדיון ועודדו את השחקנים. בתקשורת נכתב כי קונטה נראה רגוע ומחויך כפי שמעולם לא נראה.

שחקני אינטר חוגגים | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

המאמן החמיא לכריסטיאן אריקסן ואיבן פרישיץ': "המשימה של מאמן היא לגרום לשחקנים, לכולם – להבין את הרעיונות שלו. אני גאה בהם על השיפור הניכר שהציגו. לא כולם מסתגלים מיד למציאות חדשה. פרישיץ' העמיד את עצמו לזכות הקבוצה. יש לו פוטנציאל מדהים".

"אינטר, ככה עושים את זה בגדול. קטלנית כמו בתקופת מוריניו", נכתב ב"גאזטה". לאוטרו קיבל את הציון הגבוה במשחק – 8.5 ונבחר כמובן למצטיין. "אינטר ניצחה וברחה למילאן. ההתקפה הייתה נהדרת, הנדנוביץ' הדף ולא נתן ליריבה לחזור למשחק". "הפגנת כוח של אינטר" הייתה הכותרת בשער העיתון. "קונטה באותו קצב כמו מוריניו". "ספרינט לסקודטו", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט" ."אינטר שלטה בדרבי, יצרה פער והיא מועמדת ברורה לתואר. צמד גדול ללאוטרו שהשלים צמד בדיוק ברגע הנכון". ב"טוטוספורט" נכתב: "זו נראית כמו פריצה בדרך לתואר. הנדנוביץ' היה ממש כמו סופרמן". ביום ראשון תפגוש אינטר את גנואה ותקווה להמשיך בקצב. אשרף חכימי המוצהב ייעדר.

כותרות העיתונים באיטליה | צילומי מסך: "גאזטה דלה ספורט", "קוריירה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי