רונאלדו העביר מסר וזכה למחמאות מפלה. פירלו: "זקוקים לזה"

כריסטיאנו רונאלדו | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

הכוכב, שכבש נגד קליארי את השלושער השני הכי מהיר בקריירה שלו, הגיע ל-770 שערים בקריירה, התייחס לשיא השערים והבהיר: "הסיפור רחוק מלהסתיים". בהנהלה התייחסו לעתידו עוד לפני המשחק. קייליני: "צריכים שקט"

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

מאז ההדחה נגד פורטו ביום שלישי, יובנטוס הפכה למעין שק חבטות ובעיקר כריסטיאנו רונאלדו, כשעלו לא  מעט דיווחים על עזיבתו האפשרית כבר בקיץ, שנה לפני תום חוזהו. אתמול (ראשון) הגיעה גם מעין  תשובה על כר הדשא כשהפורטוגלי כבש שלושער והוביל את יובנטוס לניצחון 1:3 על קליארי בחוץ. הפורטוגלי סימן "וי" על עוד מגרש בסרייה א' ועד היום הבקיע בכל 18 האצטדיונים בהם ביקר.  מעבר לכך, השלושער הזה, תוך 32 דקות בלבד, היה השני הכי מהיר בקריירה שלו, כאשר רק נגד אספניול בספטמבר 2015 כשחקן ריאל מדריד עשה זאת מהר יותר – תוך 20 דקות.

רונאלדו סירב להתראיין ל"סקיי ספורט איטליה" אך כן מיהר לשתף פוסט ארוך באינסטגרם והתייחס גם לשערו ה-770 בקריירה. מבחינתו כעת הוא שבר את השיא של פלה. "השבועות האחרונים התמלאו בחדשות וסטטיסטיקות בהתחשב בכך שהפכתי למלך השערים בהיסטוריה של הכדורגל והתגברתי על 757 השערים של פלה. אני אסיר תודה על ההכרה ההיא, עכשיו הגיע תורי להסביר מדוע לא התייחסתי לשיא עד לרגע זה", כתב.

הכוכב המשיך: "אני מעריץ אותו ויש לי כבוד לכדורגל שהיה גם באמצע המאה ה-20, ולכן לקחתי בחשבון את 868 השערים שלו כולל שהיו לו תשעה שערים בקבוצת מדינת סאו פאולו וגם את השער שלו בנבחרת הצבא הברזילאית. העולם השתנה מאז והכדורגל השתנה אבל זה לא אומר שאנחנו יכולים למחוק את ההיסטוריה בהתאם לאינטרסים שלנו. היום כשאני מגיע רשמית ל-770 שערים בקריירה המקצועית שלי, המילים הראשונות שלי הן ישירות לפלה – אין שחקן בעולם שלא גדל והאזין לסיפורים על המשחקים, השערים והישגיו ואני לא יוצא מן הכלל ולכן אני כל כך מלא שמחה וגאווה על השיא שלי, לא יכולתי לחלום על כך בזמן שגדלתי כילד במדירה".

רונאלדו גאה על שבירת השיא

פלה מברך בחזרה

הפורטוגלי הודה לכל מי שהיה חלק מהקריירה שלו וגם ליריביו, וסיכם: "אני לא יכול לחכות למשחקים והאתגרים הבאים. השיאים והגביעים הבאים. האמינו לי – הסיפור עדיין רחוק מלהסתיים. העתיד הוא מחר ועדיין יש לי הרבה מה לנצח עבור יובנטוס ופורטוגל". הפורטוגלי שכבש שלושער 'מושלם' – בימין, בשמאל ובנגיחה, הגיע ל-30 שערים העונה והוא קרוב גם למאה שערים במדי יובה כאשר חסרים לו חמישה. בינתיים הקבוצה במרחק עשר נקודות מהמוליכה אינטר כאשר יש לה משחק חסר ואתגר נוסף עבורם הוא גמר הגביע נגד אטאלנטה בחודש מאי.

פלה הגיב ובירך את רונאלדו גם כן על רקע תמונה משותפת שלהם מהעבר: "כריסטיאנו, החיים הם כמו טיסה, כל אחד עושה את המסע שלו ואיזה מסע נהדר אתה עובר. אני מעריץ אותך, אוהב לראות אותך משחק. מזל טוב על שבירת שיא השערים שלי במשחקים רשמיים. הצער היחיד שלי הוא שלא יכולתי לחבק אותך היום, לפחות יש את התמונה הזו".

ובחזרה למשחק. אנדראה פירלו יכל גם הוא לנשום לרווחה לאחר הניצחון. קודם כל האיטלקי ביטל את הדיבורים על כך שהפורטוגלי היה אמור להיות מורחק אחרי עבירה שביצע. "זו הייתה הגישה הנכונה לה היינו זקוקים אחרי שלא הצלחנו להעפיל לרבע הגמר בליגת האלופות, פתחנו ברגל ימין. אנחנו מנסים לשחק בכמה שיטות. הרעיון הוא לתת שטח לחואן קוואדראדו ושדיאן קולוסבסקי ישחק לעתים כחלוץ. כשיש לנו שני חלוצים אמיתיים, באופן טבעי, המשחק שלנו טוב יותר".

אנדראה פירלו | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

על רונאלדו: "הוא כעס באותה צורה שכולם כעסו והתאכזבו אחרי המשחק, אבל הוא דיבר על המגרש היטב עם שלושה שערים וזה כל מה שחשוב. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להתמקד בתוצאות שלנו, להשיג כמה שיותר נקודות ולנצח בכמה שיותר משחקים. לאחר מכן נראה איפה נהיה". אגב, המנהל המקצועי של יובה, פאביו פארטיצ'י, הכחיש את הדיווחים ואמר עוד לפני המשחק: "זה הצחיק אותי, לא תיארתי לעצמי שאפשר להטיל ספק ברונאלדו. הוא בוודאי מייצג את העתיד של יובה וזו זכות לראות אותו כאן"

הקפטן ג'ורג'יו קייליני אמר לאחר המשחק: "עלינו לשמור על שקט, להישאר מאוחדים ולהוכיח שאנחנו עדיין מאמינים. עלינו להתמקד משחק אחר משחק. זה היה מבחן קשה כי קליארי קבוצה טובה מאוד. אנחנו חייבים עקביות. עם כל הכבוד לאינטר, עלינו להתמקד רק בתוצאות שלנו. דיברנו בחדר ההלבשה על ההדחה, זה לא הרגע לדבר יותר מדי, הכוח שלנו תמיד היה בתגובה על המגרש".

באיטליה פרגנו ליובה: "1,2,3 – ופלה מוחא כפיים לרונאלדו. יובה עשתה אתחול מחדש אחרי הפאשלה בליגת האלופות", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "יובה מגלה את הפורטוגלי בכושר הטוב ביותר" הייתה הכותרת ב"קוריירה דלה ספורט". "כולם בשקט – 770 שערים!", נכתב בשער "טוטוספורט". "רונאלדו האפיל על פלה אחרי שלושער בקליארי והעביר מסר ברור לכל מי שביקר אותו אחרי הלילה החלש בפורטו. יובה עדיין לא מוותרת".

כותרות העיתונים באיטליה | צילומי מסך: "קוריירה דלה ספורט", "טוטוספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי