העונה נגמרה? יובנטוס הפסידה 1:0 לבנבנטו. 2:3 גדול למילאן

כריסטיאנו רונאלדו | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

העונה המסויטת של הגברת הזקנה נמשכת: אחרי ההדחה המביכה מליגת האלופות, סיכויי האליפות הפכו לאפסיים כשרונאלדו וחבריו הפסידו לקבוצה הצנועה בפעם הראשונה בתולדותיה. הרוסונרי בחיים, 0:2 לנאפולי על רומא

(גודל טקסט)

המחזור ה-28 בליגה האיטלקית הושלם הערב (ראשון), והיא סיפק לנו הפתעה גדולה שככל הנראה חתמה את העונה מבחינת יובנטוס. הגברת הזקנה נכנעה בביתה 1:0 לבנבנטו, סיכוייה לאליפות הופכים מרגע לרגע לקטנים יותר ויותר, והעונה הנוראית של אנדראה פירלו נמשכת. עוד קודם לכן, אטאלנטה גברה 0:2 על ורונה, לאציו ניצחה את אודינזה וטורינו נכנעה לסמפדוריה. לאחר מכן, מילאן הוכיחה אופי כשחזרה מפיגור ל-2:3 אצל פיורנטינה. המחזור ננעל עם ניצחון 0:2 של נאפולי על רומא בקרב צמרת.

יובנטוס – בנבנטו 1:0

איזו עונה מסויטת עוברת על הגברת הזקנה. אחרי ההדחה המביכה בשמינית גמר ליגת האלופות מול פורטו, נראה שגם סיכויי האליפות שלה הופכים לאפסיים, והיא בדרך לאבד את תואר אלופת איטליה אחרי תשע זכיות רצופות. אמנם יש לה עוד מה לשחק, שכן מצפה לה מפגש בגמר הגביע האיטלקי מול אטאלנטה בחודש מאי, אך ברור לכולם שזו הייתה המטרה האחרונה של אנדראה פירלו העונה. זה היה ההפסד הראשון בתולדות המועדון לבנבנטו הצנועה, שחזרה לנצח אחרי 11 משחקים רצופים ללא ניצחון ונמצאת במאבקי הירידה.

הפער מאינטר שבפסגה עומד כעת על 10 נקודות, זאת כאשר נותרו 11 מחזורים לסיום העונה והנראזורי בכושר מטורף וברצף של שמונה ניצחונות רצופים בליגה. כריסטיאנו רונאלדו וחבריו היו טובים יותר, החזיקו יותר בכדור, אבל לא היו חדים וספגו הפסד כואב מול הקבוצה אותה מאמן פיליפו אינזאגי האגדי. ואיך השער הגיע? מטעות מביכה של ארתור מלו בדקה ה-69, כאשר הברזילאי ניסה יותר מדי בכוח להניע את הכדור ובמסירה נוראית מצד שמאל אל הרחבה שלו מצא דווקא את אדולפו גאיץ', חלוץ בנבנטו, שהשתלט והכניע את וויצ'ך שצ'סני בבעיטה היחידה של האורחת היום למסגרת. וכך, בשנייה של חוסר מחשבה, העונה של יובנטוס ככל הנראה נגמר, וגם הרצף המטורף של האליפויות.

פדריקו קייזה מאוכזב | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

פיורנטינה – מילאן 2:3

אחרי ההפסד לנאפולי בליגה וההדחה המאכזבת מליגת האלופות על ידי מנצ'סטר יונייטד, מילאן מסרבת להישבר. הרוסונרי השיגו ניצחון חוץ חשוב שביסס את מעמדם במקום השני בסרייה א', הוכיחו אופי והורידו לפחות זמנית את הפער מהמוליכה אינטר לשש נקודות. מנגד, פיורנטינה נותרה במקום ה-14, כשרק שבע נקודות מפרידות בינה לבין קליארי שמתחת לקו האדום.

מילאן החלה את המשחק בצורה טובה, כשזלאטן איברהימוביץ' מצא את הרשת (9) לראשונה מאז תחילת חודש פברואר לאחר בישול מצוין של סימון קאר, אבל אריק פולגאר איזן (17) עם כדור חופשי מושלם ופרנק ריברי שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-38 קבע מהפך (51) עם בעיטה מדויקת בשמאל וחגג את שערו השני העונה בסרייה א'. אבל הרוסונרי לא ויתרו וכעבור שלוש דקות בלבד ברהים דיאס הבקיע בפעם הראשונה מאז ספטמבר והקאן הפך (72) עם בעיטה מדויקת לפינה ושער שדה ראשון העונה שקבע 2:3 יקר מאוד בסיום.

זלאטן איברהימוביץ', פרנק ריברי
זלאטן איברהימוביץ', פרנק ריברי | Gabriele Maltinti / Stringer

רומא – נאפולי 2:0

מגמות הפוכות. הפרטינופיי חיברו ניצחון שלישי ברציפות, בזמן שהג'אלורוסי ספגו הפסד שני ברצף אחרי שנכנעו לפארמה במחזור הקודם. כעת, נאפולי החמישית צמצמה את הפער מאטאלנטה הרביעית לשתי נקודות, כאשר היא מחזיקה במשחק חסר, כך שהיא תוכל בהמשך להעפיל לרביעייה הראשונה ולהשיג את הכרטיס לליגת האלופות בסיום העונה. רומא שישית עם 50 נקודות – שלוש פחות מנאפולי.

הקבוצה של ג'נארו גאטוסו עשתה מחצית ראשונה גדולה, שבזכותה לקחה את שלוש הנקודות הערב – והמחצית הזו הייתה שייכת לדריס מרטנס. הבלגי הוותיק כבש צמד, שהחל בדקה ה-27 בכדור חופשי נהדר ומדויק מ-18 מטרים, והמשיך בדקה ה-34, בנגיחה אחרי הגבהה של מתיאו פוליטנו.

שחקני נאפולי חוגגים | Silvia Lore/Getty Images

ורונה – אטאלנטה 2:0

הקבוצה של ג'יאן פיירו גספריני שמה מאחור את ההדחה בשמינית גמר ליגת האלופות והשיגה ניצחון ליגה שני ברציפות. בזכות הנקודות היא נצמדה לפחות זמנית ליובה במקום הרביעי. דווקא המארחת פתחה בביטחון ועמדה טוב על המגרש בעוד אטאלנטה התקשתה לאיים על השער, עד שדובאן ספאטה נכנס לשחק. החלוץ איים לראשונה בדקה ה-31 כשהגיע למצב טוב אבל נבלם לקרן.

כעבור דקה הגיעה עזרה לא צפויה לאחר נגיעת יד ברחבת ורונה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה ורוסלן מלינובסקי כבש ללא בעיות. ספאטה המשיך להיות פעלתן, גבר על הבלמים ושלח הקפצה נהדרת אך הכדור פגש רק את הקורה. בדקה ה-42 זה כבר הסתיים ברשת – מלינובסקי סיפק מסירה טובה, החלוץ פרץ עם הרבה כוח, עקף את מתאו לובאטו ובעט לפינה הרחוקה. זה היה שערו העשירי בליגה וה-14 בכל המסגרות. התוצאה נשמרה עד לסיום כשאטאלנטה הגיעה ל-65 שערי זכות כמו אינטר לה משחק חסר (לאור מכת הקורונה במועדון).

שחקני אטאלנטה | Emilio Andreoli/Getty Images

אודינזה – לאציו 1:0

ניצחון שני ברציפות לנשרים, שעלו למקום השביעי ושמרו על הסיכוי לטופ 4 בחיים. כעת, במאזנם 49 נקודות – שש פחות מאטאלנטה הרביעית. המארחת, מנגד, ירדה למקום ה-12. את השער היחיד במשחק כבש אדם מארושיץ', שסיפק ביצוע גדול בדקה ה-37, כאשר קיבל מסירה מסרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', התקדם כשהוא עובר כמה שחקנים וירה לפינה הימנית העליונה ולרשת.

תוצאות נוספות

סמפדוריה – טורינו 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי