"היה שלום, פירלו": באיטליה קטלו את מאמן יובנטוס אחרי התבוסה

אנדראה פירלו | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

האלופה היוצאת ספגה 3:0 ביתי ועומדת להישאר מחוץ לליגת האלופות, בעיתונים כבר מכריזים ש"פירלו בחוץ", אך שחקן העבר הבהיר: "לא אתפטר". וגם: רצף הספיגות המזעזע והעקיצה של קאפלו

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

שלטון תשע השנים של יובנטוס בליגה האיטלקית כבר נקטע על ידי האלופה הטרייה אינטר, אך ה"גברת הזקנה" ממשיכה להתרסק. אמש (ראשון) היא הובסה 3:0 בבית על ידי מילאן ונותרה מחוץ לתמונת העולות לליגת האלופות בעונה הבאה, שלושה מחזורים לסיום העונה. כשסערת הסופרליג והעונש האפשרי מאופ"א ברקע, היה זה ההפסד הביתי הראשון של יובה מול הרוסונרי בליגה מאז מרץ 2011, ובארץ המגף סימנו את האשם העיקרי – אנדראה פירלו.

"היה שלום פירלו", נכתב בכותרת ה'טוטוספורט' שבו נפרדו מהמאמן, לאור המסרים שהעבירו אנשי המועדון לאחרונה, לפיהם שחקן העבר ימשיך על הקווים אם יוביל את הקבוצה לליגת האלופות – משימה שכרגע הוא לא מצליח לעמוד בה. "פירלו בחוץ!", הצהירו בשער ה'קוריירה דלו ספורט', "המאמן יגיע למשחקים על כל הקופה נגד ססואולו ברבע ומול אינטר בשבת". ב'גאזטה' הוסיפו: "יובה התרסקה ונותרה בסכנת הישארות מחוץ לליגת האלופות באופן סנסציוני".

לא בכדי האיטלקים שולחים את פירלו הביתה. יובה סופרת 11 מחזורים רצופים שבהם לא הצליחה לשמור על רשת נקייה וכזכור, היא לא רק איבדה את האליפות לאינטר העונה, אלא גם הודחה בבושת הפנים על ידי פורטו בשמינית גמר ליגת האלופות. ביום רביעי הבא תהיה לה הזדמנות לזכות בגביע האיטלקי כשתפגוש את אטאלנטה בגמר, אך גם אם נשים בצד את העובדה שהקבוצה מברגאמו תגיע במומנטום הרבה יותר טוב לאותו משחק, לא לשם כך התכנסו ביובנטוס.

"יובנטוס הייתה מביכה. היא לא הייתה קיימת במחצית הראשונה ולא היו לה רעיונות, בדיוק כמו במשחק מול אודינזה בשבוע שעבר", קטל פאביו קאפלו, מי שאימן את הקבוצה וגם את מילאן בעבר וכיום מפרשן ברשת 'סקיי'. אגב, כריסטיאנו רונאלדו לא רשם נגיעה אחת בכדור בתוך הרחבה ב-45 הדקות הראשונות, מה שמחזק את טענתו של קאפלו, שביקר גם את המנצחת. "שתי הקבוצות פספסו יותר מדי מסירות במחצית הראשונה. ראיתי כל כך הרבה ששאלתי את עצמי האם הן מספיק טובות כדי לשחק בסופרליג", עקץ המאמן לשעבר.

פירלו, מצדו, הבהיר כי אינו מתכוון לעזוב מרצונו: "לא אתפטר. לקחתי את התפקיד הזה בהתלהבות גדולה, למרות קשיים מסוימים. אני נתון להחלטת המועדון. נותרו עוד שלושה משחקים, אז אני אמשיך לעשות את העבודה שלי כל עוד יתנו לי. היה לי פרויקט שונה בראש וחשבתי שיעמוד לרשותי סגל אחר. עבדתי על קונספט מסוים, אבל אז נאלצתי לעשות שינויים כדי להתאים את עצמי למאפיינים שלהם. אם אני לא מצליח להוציא את המקסימום מהשחקנים שלי, האחריות היא עליי ואני צריך להשתפר. אם טעיתי במשהו, אקח אחריות. הסגל הזה בנוי משחקנים גדולים, זה ברור שמשהו לא עובד".

עוד הוסיף המאמן: "דברים מהסוג הזה קרו יותר מדי העונה. ביקשתי מהחבר'ה לתת הכל ולכבד את החולצה, כי אנחנו חלק ממועדון מפואר ותצוגות כאלה לא יכולות לקרות. כל מה שקורה מחוץ למגרש לא משפיע עלינו ואם שיחקנו לא טוב, זו לגמרי אשמתי בתור מי שעומד בראש הקבוצה. השחקנים תמיד הלכו אחריי, ברגעים הטובים וברעים, כך שאין לי טענות אליהם".

רונאלדו מתוסכל. יובנטוס תישאר מחוץ לאלופות? | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי