מחזור גורלי באיטליה: יובנטוס בקרב על החיים, בשורות רעות מזלאטן

זלאטן איברהימוביץ' | Marco Canoniero/LightRocket via Getty Images

המאבק על ליגת האלופות רותח. הגברת הזקנה תפגוש ברביעי את ססואולו, פירלו לא שלל שרונאלדו ינוח. חלוץ מילאן ייעדר מול טורינו וגם מהמחזור הבא. אינטר תפגוש את רומא, שחקנים איימו שאם קונטה יעזוב יעזבו גם הם

(גודל טקסט)

זהות האלופה באיטליה אמנם כבר הוכרעה ואינטר זכתה בתואר לראשונה מאז 2009/10, אך המאבק על המקומות 2-4, שמובילים לליגת האלופות בסיום העונה, לוהט יותר מאי פעם. מחר (רביעי) יימשך המחזור ה-36 והסופר גורלי עם מספר משחקים קריטיים. במוקד, יובנטוס תפגוש את ססואולו, מילאן תתמודד מול טורינו, אטאלנטה תארח את בנבנטו ולאציו תשחק מול פארמה. למשחק נהדר עם הרבה פחות משמעות, אינטר תתמודד מול רומא.

היום בערב נאפולי תפגוש לקרב את אודינזה ולאחריו היא תהיה ביתרון משחק על שאר יריבותיה. בעצם, חמש קבוצות נאבקות על שלושה כרטיסים לליגת האלופות בעונה הבאה. כרגע – אטאלנטה במקום השני עם 72 נקודות, מילאן שלישית עם 72 נק' גם היא, נאפולי רביעית עם 70 נק', יובנטוס חמישית עם 69 נק' ולאציו שישית עם 64 נק' ומשחק חסר ביחס לכולם.

ססואולו – יובנטוס (21:45)

אם הגברת הזקנה תסיים העונה מחוץ לטופ 4 ולא תהיה בליגת האלופות בעונה הבאה יהיה זה כישלון קולוסאלי. על כן, מחר היא חייבת לנצח, זאת כאשר ברקע מרחפות שומעות לגבי עתידם של המאמן אנדראה פירלו והכוכב כריסטינו רונאלדו. על פי הדיווחים, הפורטוגלי יעזוב אם הקבוצה לא תסיים ברביעייה הראשונה, על אף שפאבל נדבד הכחיש זאת היום – גם לגבי החלוץ וגם לגבי פירלו.

כריסטיאנו רונאלדו | Marco Canoniero/LightRocket via Getty Images

המאמן דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, סיפר שלא בטוח שרונאלדו יפתח בעקבות העומס הגדול עליו והעובדה שרק ביום הראשון הקבוצה הובסה 3:0 מול מילאן וטען שהוא לא מפחד בנוגע לעתידו. פירלו אמר: "הכל יכול לקרות, צריכים להישאר חיוביים, יש עוד שלושה משחקים לסיום העונה. אנחנו רוצים להראות שמגיע לנו להיות בליגת האלופות. ההפסד למילאן היה מאכזב מאוד, אבל המטרה לא משתנה".

"אין לי פחד, אני חושב על רק טובתה של יובנטוס", המשיך המאמן בהתייחס לחרב הפיטורים המונחת על צווארו. "אנחנו צריכים לכבד את החולצה שאנחנו משחקים עבורה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיראות כמו שנראינו ביום ראשון. כריסטיאנו? הוא שיחק הרבה משחקים העונה. היום נקבל החלטה לגביו".

אנדראה פירלו | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

טורינו – מילאן (21:45)

לרוסונרי אסור לעצור. בתחילת העונה הם נראו כמו הפייבוריטים המוחלטים לאליפות, הם פספסו אותה כי אין מה לעשות, לאינטר סגל הרבה יותר טוב – אבל לסיים מחוץ לטופ 4 יהיה כישלון. אחרי שני הניצחונות האחרונים, כולל ה-0:3 הנפלא על יובנטוס, ניצחון נוסף יקרב מאוד את הקבוצה של סטפנו פיולי אל המטרה.

לצערה של מילאן, זלאטן איברהימוביץ', ששיחק בכשירות לא מלאה מול יובה במחזור האחרון, לא יהיה זמין למשחק מחר ולא למשחק מול קליארי במחזור הבא – וזו מכה קשה עבור הרוסונרי, שאסור להם למעוד ברגעים הגורליים של העונה. התקווה היא שיהיה כשיר למחזור סיום העונה מול אטאלנטה, שעשוי להיות סופר קריטי.

אטאלנטה – בנבנטו (21:45)

הקבוצה של ג'אן פיירו גספריני, שנמצאת במקום השני, רושמת ריצה נפלאה בליגה, כאשר לא הפסידה בתשעת המחזורים האחרונים, ובשבעה מהם השיגה ניצחונות. היא חייבת לשמור על הקצב מחר כי כל נקודה גורלית, ומולה ניצבת קבוצה שנלחמת על חייה בליגה ותבוא לעשות לה חיים קשים. בנבנטו נמצאת במקום ה-18, מתחת לקו האדום, שלוש נקודות מתחת לספציה מהמקום ה-17.

אינטר – רומא (21:45)

הנראוזרי, האלופים הטריים והגאים, סיימו את המטרות שלהם לעונה זו ופוגשים לקרב פיקנטי את הג'אלורוסי, עדיין בהדרכת פאולו פונסקה, שיסיים כידוע את תפקידו בסיום העונה וז'וזה מוריניו יתחיל רשמית את עבודתו כמאמן. רומא, בעונה מאכזבת, נמצאת כרגע במקום השביעי בלבד, ואסור לה לאבד גם אותו, שכן אם כך תישאר מחוץ למסגרת אירופית בעונה הבאה – בוודאי לא משהו שמוריניו ישמח ממנו.

מנגד, באינטר מתעסקים בימים האחרונים בעיקר בעתיד המאמן, אנטוניו קונטה, דווקא אחרי ההצלחה הגדולה העונה בליגה, וייתכן שהקבוצה תעבור שינוי גדול בעונה הבאה. הנשיא של הקבוצה מבקש מהשחקנים לקצץ, ועל פי הדיווחים ייפגש בקרוב עם קונטה. המועדון רוצה לצמצם עלויות, וקונטה הוא המאמן שמרוויח הכי הרבה בליגה האיטלקית – ובפער. באיטליה חשפו שאם המאמן יעזוב – מספר שחקנים בכירים צפויים לעשות בלאגן ולבקש גם הם לעזוב.

אנטוניו קונטה | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images

לאציו – פארמה (21:45)

מבחינת הנשרים, זוהי הזדמנות אחרונה להישאר במאבק. כל תוצאה פרט לניצחון תחסל את סיכוייהם להגיע לליגת האלופות. היתרון שלהם הוא שיש להם משחק חסר, ובהנחה שהם ינצחו אותו, וגם מחר בלי קשר – מצבם לא רע. הקבוצה של סימונה אינזאגי מגיעה כפייבוריטית מוחלטת מול פארמה, שכבר ירדה לליגה השנייה, ושחקניה שבורים מנטלית עם רצף נוראי של שישה הפסדים.

משחקים נוספים

קליארי – פיורנטינה (19:30)
בולוניה – גנואה (21:45)
סמפדוריה – ספציה (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי