יובנטוס ומילאן ניצחו ויהיו באלופות, נאפולי מעדה ונשארה בחוץ

שחקני יובנטוס חוגגים | Danilo Di Giovanni/Getty Images

מחזור סיום משוגע באיטליה: פירלו פירק 1:4 את בולוניה וסיים רביעי, הרוסונרי גברו 0:2 על אטאלנטה ועקפו אותה בדרך למקום השני. לעומתן, התכולים נפרדו ב-1:1 עם ורונה, נשרו למקום החמישי ונותרו בידיים ריקות

(גודל טקסט)

איזו דרמה נהדרת קיבלנו במחזור הסיום של הליגה האיטלקית. לאחר שהאליפות כבר הוכרעה והיורדות נקבעו, בארץ המגף חיכו לראות דבר אחד בלבד: אילו קבוצות יסיימו ברביעייה המובילה וייצגו את המדינה בליגת האלופות בעונה הבאה. הערב (ראשון) נערך המחזור ה-38 והאחרון בסרייה א' בו הושלמה תמונת הצמרת, כאשר נאפולי מעדה בבית ונפרדה ב-1:1 עם ורונה, תוצאה שדירדרה אותה למקום החמישי והותירה אותה בידיים ריקות. יובנטוס מחצה 1:4 את בולוניה וסיימה רביעית, מילאן ניצחה 0:2 את אטאלנטה וסיימה כסגניתה של אינטר על חשבון יריבתה.

בולוניה – יובנטוס 4:1

אנחת הרווחה של אנדראה פירלו הידהדה בכל רחבי אירופה. לאחר שקבוצתו איבדה את תואר האליפות לאינטר אחרי תשע זכיות רצופות, היא עמדה בפני סכנה ממשית אחרת: הישארות מחוץ לליגת האלופות בעונה הבאה, זאת לאחר שהתחילה את המחזור הנוכחי במקום החמישי בטבלה. למזלה, נאפולי פישלה בענק ושמטה נקודות בביתה, הגברת הזקנה אמרה תודה, ועם הניצחון העפילה על חשבונה למקום הרביעי וקטפה את הכרטיס למפעל היוקרתי.

פאולו דיבאלה | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

עם כריסטיאנו רונאלדו על הספסל, פדריקו קייזה פתח את מסכת הכיבושים כשכבש בדקה השישית, אלברו מוראטה הכפיל בדקה ה-29 מבישול של פאולו דיבאלה. אדריאן ראביו נעץ את השלישי (45) ממש על סף הירידה למחצית, והחלוץ הספרדי השלים צמד כשהבקיע בדקה ה-47 מבישול של לא אחר משוער הקבוצה, וויצ'ך שצ'נסני. ריקרדו אורסוליני צימק בדקה ה-86 ולא מנע מקבוצתו את ההפסד הכואב.

כעת, מעניין יהיה לראות מה יעלה בגורלה של המעצמה מטורינו בעונה הבאה. מעמדו של אנדראה פירלו לא ברור, וכך גם עתידו של הכוכב הכי גדול שדרך במועדון בשנים האחרונות, הלא הוא כריסטיאנו רונאלדו. ייתכן מאוד כי הכרטיס לליגת האלופות יהיה זה שיגרום לשניים להמשיך לעונה נוספת במועדון, אך אפשר להניח כי צפויות עוד התפתחויות רבות בנושא.

רונאלדו. מה יהיה הצעד הבא של הסופרסטאר הפורטוגלי? | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images

אטאלנטה – מילאן 2:0

הרוסונרי הגיעו למפגש כשיש להם הרבה מאוד מה להפסיד, אך מהצד השני גם המון מה להרוויח. לשמחתם, הם סיימו את הערב עם חיוכים רבים, זאת בזכות ניצחון חוץ סופר מרשים על המארחת החזקה שרשמה הערב את הפסד הליגה הראשון שלה לאחר 11 משחקים רצופים. מעבר לכך, מילאן לא רק השיגה את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, היא גם העפילה למקום השני בטבלה על חשבון יריבתה ותסיים כסגנית האלופה במקום אטאלנטה, שתסתפק במקום השלישי.

שני השערים היחידים במשחק הגיעו מהנקודה הלבנה, אחת בכל מחצית, כאשר פרנק קסייה היה זה שתירגם את בעיטות העונשין לשערים כשהבקיע צמד (43, 90). לאחר שהשלימה את העבודה, מילאן יכולה להתחיל להתכונן לקראת חזרה לבמה המרכזית של אירופה לראשונה מזה שבע שנים. מנגד, המקומיים סוגרים עונה טובה נוספת עבור המועדון הצנוע מברגמו, והם יהיו בליגת האלופות זאת השנה השלישית ברציפות.

הקאן צ'להאנולו, פרנק קסייה | Marco Luzzani/Getty Images

נאפולי – ורונה 1:1

הפרטונופיי היו תלויים בעצמם, אבל נתנו בעיטה לדלי, מעדו נגד האורחת שלא נותר לה על מה לשחק ושמטו שתי נקודות יקרות מפז, שמורידות אותה למקום החמישי ומשאירות אותה עם הכרטיס לליגה האירופית בלבד. אמיר רחמני העלה את ג'נארו גאטוסו ליתרון בדקה ה-60 והפיח אופטימיות באצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה, אך דוידה פראוני השווה עבור ורונה אחרי שהשתלט על הרמה, בעט כדור שעבר ליד הקורה השמאלית וניפץ את חלומות ליגת האלופות של המארחת.

שחקני נאפולי מאוכזבים | Francesco Pecoraro/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי