מוריניו הוצג: "מה שכישלון עבורי – אחרים מעולם לא השיגו"

ז'וזה מוריניו | האתר הרשמי של רומא

'המיוחד' הוצג ברומא כמו שרק הוא יודע: "בעוד שלוש שנים נחגוג משהו. רונאלדו לא צריך לדאוג כי אני לא בלם, לצערי אני לא מספיק טוב ואני זקן מדי". וגם: למה הוא הצטער בפני הבעלים והחשש מסדרת דוקו נוספת

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

ז'וזה מוריניו הצליח להפתיע את עולם הכדורגל כאשר חתם לשלוש שנים ברומא, זאת אחרי שפוטר מטוטנהאם בחודש אפריל האחרון. היום (חמישי) 'המיוחד' הוצג לראשונה במסיבת עיתונאים חגיגית שנערכה לפני אימון הבכורה שלו, והוא חוזר לכדורגל האיטלקי מאז עזב אותו ב-2010, אחרי טרבל בלתי נשכח עם אינטר.

"אני רוצה להודות לאוהדים על קבלת הפנים החמה", פתח מוריניו את דבריו. "זה מדהים, כי עוד לא עשיתי כלום. יש כאן פרויקט ברור והמטרה היא לבנות עתיד. המילה זמן לפעמים לא קיימת בכדורגל, אבל הפעם היא קיימת ומכריעה. רומא לא רוצה הצלחה היום, אבל היא רוצה פרויקט שיביא הצלחה לעתיד ובגלל זה אני כאן. העיר נהדרת, אבל זו לא הסיבה שאני כאן, כי אני לא בחופשה. הגיע הזמן לעבוד".

איך הוא ישנה את המנטליות של המועדון: "אני לא יכול לשנות משהו לפני שאני מכיר את השחקנים. יש עקרונות שהם לא ניתנים למשא ומתן. אנחנו עורכים היום אימון ראושן ואני רוצה שהשחקנים יבינו איך אנחנו עובדים. אני תמיד רוצה 100% מכולם. הייתי בבידוד ולכן הייתי לי הזדמנות לדבר עם הרבה אנשים. ראיתי את הרצון הגדול לעבוד ביחד וזו הייתה הרגשה נהדרת".

ז'וזה מוריניו | הטוויטר הרשמי של רומא

האם הוא דיבר עם שחקנים דוגמת סרחיו ראמוס כדי לשכנע אותם להגיע: "לא דיברתי עם אף אחד, תאמינו לי או לא. דיברתי עם הבעלים, אבל לא עם שחקנים אחרים".

האם זה האתגר הגדול בקריירה שלו: "האתגר הבא הוא תמיד האתגר החשוב ביותר, אז כן. אני עובד עבור רומא, אבל באופן עקיף אני עובד גם עבור הכדורגל האיטלקי. כשמסתכלים על הכדורגל האיטלקי יש מי שמזלזל, אבל הנבחרת עכשיו בגמר היורו ורוב השחקנים שלה משחקים בסרייה A. אם הליגה הזו לא נתפסת כליגה של הטופ, זו אחריות שלנו ואנחנו צריכים לעשות משהו".

מה הוא חושב על לאונרדו ספינצולה, שכיכב ביורו במדי איטליה ונפצע בצורה קשה: "מעולם לא עבדתי איתו, אבל אני מרגיש שהוא שחקן שלי. זה מצב עצוב לכולנו, אבל הוא שומר על שמחה וזה מדהים. הוא אדם חיובי, אבל לא יהיה לנו אותו הרבה זמן. זה קשה בשבילו ובשבילנו. יש לנו שחקן צעיר שיכול להחליף אותו כמו ריקרדו קלאפיורי שיכול להחליף אותו, אבל אנחנו צריכים מגן שמאלי. אני מצטער עבור הבעלים" (צוחק).

לאונרדו ספינצולה | Alessandra Tarantino – Pool/Getty Images

מה השתנה מאז שעזב את אינטר ב-2010: "אני מאמן רומא ולא רוצה להיות שום דבר אחר. יש כאן הרבה מה לעשות. אני מכסה את התפקיד הזה במשך 24 שעות ביממה, למעט כמה שעות שאני צריך לישון. אני לא אהיה זה שמחפש צרות, אני לי זמן לכך. יש לי יותר ניסיון עכשיו מאשר ב-2010, אז אני יותר חזק מבחינה רגשית, אבל תמיד אגן על המועדון שלי".

מה יש לו להגיד לטענות שהוא כבר לא מוריניו של פעם: "אין לי מה להגיד. בשלושת המועדונים האחרונים שלי זכיתי באליפות בצ'לסי, בשלושה גביעים במנצ'סטר יונייטד והגעתי עם טוטנהאם לגמר גביע הליגה. מה שנחשב לכישלון כשמדברים עליי זה משהו שאחרים מעולם לא השיגו ועבורם זה נחשב להצלחה גדולה, אז כנראה שזאת אשמתי".

האם סדרת הדוקו על טוטנהאם משקף את האני האמיתי שלו: "לא ראיתי אותה, אבל כן, כי היינו טבעיים. המצלמות היו שם, אבל נסתרות. אתה חושב על זה בשבוע-שבועיים הראשונים, אבל אחרי זה אתה שוכח מזה. אתה מתנהג בטבעיות. אבל בבקשה, אל תתנו רעיונות ל'פרידקין הפקות'" (מי שהפיקה את הסדרה על טוטנהאם".

ז'וזה מוריניו | הטוויטר הרשמי של רומא

האם כריסטיאנו רונאלדו צריך להיות מודאג מהגעתו: "רונאלדו לא צריך להיות מודאג ממני, כי אני לא משחק כבלם. אם הייתי משחק כבלם הייתי מכה אותו, אבל לצערי אני לא מספיק טוב ואני זקן מדי כדי לשחק נגדו".

איפה הוא רואה את רומא בעוד שלוש שנים: "חוגגת. מה? משהו".

ז'וזה מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו בריאל מדריד | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי