רשמית: ז'וזה מוריניו פוטר מטוטנהאם לאחר שנה וחצי

שישה ימים לפני גמר גביע הליגה נגד מנצ'סטר סיטי, הפורטוגלי (58) נבעט מהספרס אחרי רצף תוצאות גרועות. האם זהו סופו של "המיוחד" בטופ של הכדורגל? וגם: מי יאמן עד תום העונה והמועמדים ל-21/22

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

כבר שנים שז'וזה מוריניו לא מצליח לעצור את הדעיכה בקריירה שלו. המאמן שפוטר מצ'לסי ב-2015/16 חודשים ספורים אחרי שזכה באליפות ונבעט גם ממנצ'סטר יונייטד – קיבל צ'אנס נוסף לשוב לפסגת הכדורגל כשמונה למאמן טוטנהאם בנובמבר 2019 במקומו של מאוריסיו פוצ'טינו. כעת, הבוקר (שני) הרומן הסתיים לאחר שנה וחצי. מפתיע, אולי, לאור העובדה כי בעוד שישה ימים הקבוצה תוכל לזכות בתואר ראשון מאז 2008 כשתפגוש את מנצ'סטר סיטי בגמר גביע הליגה. טרם יצאה הודעה רשמית.

ב"טלגרף" הבריטי, אליו הצטרף גם "סקיי ספורטס" נטען כי היו"ר דניאל לוי החליט לזעזע לאור היכולת הגרועה שהפגינה הקבוצה ב-2021. ולאחר כשעה הגיעה ההודעה הרשמית. הספרס, שהוליכה את הטבלה באמצע דצמבר, התדרדרו עד למקום השביעי בטבלה והודחו בבושת פנים בשמינית גמר הליגה האירופית אחרי תבוסה 3:0 לדינמו זאגרב בקרואטיה. לפי הדיווח הבוקר (שני) המנג'ר הפורטוגלי שחתם בשעתו עד 2023, נקרא לשיחה במשרדו של הבעלים וקיבל את הודעת הפיטורין. בדיווח אחר נטען כי הפורטוגלי פוטר אחרי שסירב להעביר את אימון הבוקר כמחאה על יוזמת הקמת הסופרליג, אלא שהעיתונאי פבריציו רומאנו סתר זאת.

ראיין מייסון וכריס פאוול, מאמני הקבוצה הצעירה של המועדון, יעמדו על הקווים, כשהתיקו 2:2 נגד אברטון בשישי היה משחקו האחרון של הפורטוגלי. טוטנהאם תשחק כבר מחרתיים (רביעי) במשחק בית נגד סאות'המפטון כשהיא רחוקה חמש נקודות מווסטהאם הרביעית בטבלה. קשה היה להאמין שכך תיראה העונה שלה לאחר שהביסה 1:6 את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד למשל.

ז'וזה מוריניו | DAN MULLAN/POOL/AFP via Getty Images

היו"ר לוי אמר: "ז'וזה וצוות האימון שלו (יעזוב יחד איתו) היו איתנו בתקופות המאתגרות ביותר שלנו כמועדון. מוריניו הוא איש מקצוע מיוחד ואמיתי שהפגין חוסן עצום במהלך המגפה. ברמה האישית נהנתי לעבוד איתו ואני מתחרט על כך שהדברים לא הסתדרו כפי ששנינו חזינו. הוא תמיד יתקבל כאן בברכה ואנו רוצים להודות לו ולצוות שלו על תרומתם".

לגבי העונה הבאה, ב"דיילי מייל" נטען כי יוליאן נגלסמן, מאמנה של לייפציג שמחוזר גם על ידי באיירן מינכן – מועמד מוביל להצטרף לספרס. אותו נגלסמן הדיח את מוריניו בשמינית גמר ליגת האלופות בעונה שעברה לאחר ניצחון כפול והיה מועמד לקבוצה עוד במקומו של פוצ'טינו. לייפציג לא רוצה לשחררו ותדרוש פיצויים בגובה 17 מיליון ליש"ט.

מוריניו החל את הקריירה שלו בבנפיקה וזכה עם פורטו בליגת האלופות ב-2004. לאחר מכן מונה למאמן צ'לסי שם הגה לעצמו את הכינוי "המיוחד". הוא זכה עמה בשתי אליפויות עד שפוטר ב-2007 והוחלף על ידי לא אחר מאשא אברם גרנט. הוא הוליך את אינטר לטרבל היסטורי ב-2010 ואת ריאל מדריד לאליפות גדולה לפני שחזר לבלוז עמם זכה בעוד אליפות. ב-2016/17 זכה עם מנצ'סטר יונייטד בליגה האירופית. מדובר במאמן היחיד שזכה באליפות בשלוש הליגות הגדולות – אנגליה (שלוש), איטליה (שתיים) וספרד.

מוריניו חוגג טרבל ב-2010. היו ימים יפים | CHRISTOPHE SIMON/AFP via Getty Imageד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי