ז'ירו: "הערצתי את מילאן כילד, נילחם על הסקודטו"

פאולו מאלדיני, אוליבייה ז'ירו | Pier Marco Tacca/Getty Images

החלוץ מתרגש להצטרף לרוסונרי וסיפר בריאיון: "אני מרגיש כמו ילד קטן על אף שאני עוד מעט בן 35. הקבוצה הזו גרמה לי לחלום. שבצ'נקו היה המודל לחיקוי שלי". וגם: השיחה עם פיולי, המטרות וזלאטן

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

כשבספטמבר הקרוב יהיה בן 35 ואחרי קרוב לעשור באנגליה – אולבייה ז'ירו יצא להרפתקה חדשה כשהיום (שבת) הצטרף רשמית למילאן. החלוץ הצרפתי נדחק הצידה ביורו האחרון אך במדי צ'לסי כבש לא פחות מ-11 שערים על אף ששותף ב-1,200 דקות בלבד. האם ז'ירו יהיה זה שיעזור למילאן להחזיר את האליפות הביתה לראשונה מאז 2010/11? באיטליה כבר נכתב כי הם מקווים שהוא לא יהיה עוד מריו מנדז'וקיץ' שהצטרף לקבוצה בינואר האחרון אך סבל מפציעות ומיעט לשחק.

"אני עדיין מרגיש כמו ילד קטן למרות שאני אוטוטו בן 35", אמר ז'ירו בריאיון לערוץ הטלוויזיה של המועדון וסיפר על הרצתו לרוסונרי: "כשהייתי צעיר, הסתכלתי על ז'אן פייר פאפין וגם אחרי אנדריי שבצ'נקו שהיה השחקן האהוב עליי כנער, וברורו שפאולו מאלדיני. הייתי מעריץ גדול גם של מרקו ואן באסטן. כל כך הרבה שחקנים גדולים שיחקו במילאן, הקבוצה הזו גרמה לי לחלום. אני מצפה גם ללמוד את השפה וליהנות מהתרבות בעיר".

הסיבות להצטרפותו: "למילאן יש היסטוריה מפוארת באירופה ולכן רציתי להגיע למועדון וגם לשחק בליגת האלופות. אני מקווה שנוכל להשיג דברים גדולים. אני ממש מתרגש ומחכה למשחק הראשון. אני מרגיש בר מזל שיכולתי לזכות בהרבה גביעים ולשחק במועדונים גדולים. אני לא רוצה להפעיל לחץ על אחרים אבל ברור שאנחנו רוצים להיות הגיבורים, להילחם על הסקודטו ולעשות עונה יפה בליגת האלופות. עקבתי אחרי הקבוצה בשנה שעברה והייתה להם עונה נהדרת. למאמן סטפנו פיולי מגיעות מחמאות, שוחחנו ואני אוהב את הדרך בה הוא חושב על כדורגל".

אוליבייה ז'ירו | מילאן, רשמי

כשנשאל על רגע השיא בקריירה, בחר כמובן בגמר המונדיאל ב-2018 כשזכה עם הטריקולור בגביע העולם אחרי 2:4 על קרואטיה. "משחק אחד שקל לזכור אותו, לא אשכח אותו לעולם. זה היה חלום שלי כילד לזכות בתואר הזה, כמו הרבה ילדים. אני מרגיש מאוד גאה". בשנה שעברה הוא כזכור זכה עם צ'לסי בליגת האלופות אך איבד ממעמדו מאז מונה תומאס טוכל.

ז'ירו מצפה לשיתוף הפעולה עם זלאטן איברהימוביץ': "שיחקתי נגדו כמה פעמים. כדי לשחק כך כמעט בגיל 40, עליו להיות מקצוען יוצא דופן. יש לו מחויבות אדירות ונחישות, הוא שומר על עצמו ואנסה לעשות את אותו הדבר. הוא דוגמא לצעירים, אחד החלוצים הטובים בסרייה א' ובכלל ואני מצפה לשחק לצידו וליהנות ממנו באימונים".

בנוסף, החלוץ כתב לאוהדים בטוויטר: "שלום אוהדי מילאן, אני גאה בשורשים האיטלקיים שלי, ואני לא יכול לחכות להתחיל אתכם את ההרפתקה החדשה והמרגשת הזו. אני מודה לכולם על קבלת הפנים, פורצה מילאן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי