האתגר בפארמה, יובנטוס והנבחרת האיטלקית: בופון מדבר על הכל

ג'אנלואיג'י בופון | Pier Marco Tacca/Getty Images

השוער הוותיק הצהיר בריאיון: "אין לי שום ספקות לגבי היכולת שלי, רוצה להוכיח שאני עדיין מיוחד. היחסים עם השחקנים? הקרח כבר נשבר ביום השני". על האקסית: "יש לה הכל כדי לחזור להיות אלופה". וגם: על דונארומה

קבוצות: פארמה יובנטוס
(גודל טקסט)

פרט לזכייה של הנבחרת האיטלקית ביורו 2020, נראה שהרגע המרגש ביותר של הקיץ היה כאשר ג'יאנלואיג'י בופון סגר מעגל וחזר לפארמה, הקבצה בה גדל, אחרי 20 שנה. בופון בן ה-43 ינסה להחזיר את הקבוצה לליגה הבכירה כמובן. בריאיון ל"סקיי ספורט" השוער דיבר לא רק על האתגר האחרון שלו אלא גם על האקסית יובנטוס ועל ההצלחה של הנבחרת ביורו.

בופון אמר: "אין לי שום ספק לגבי הביצועים שלי, גם בגילי, אני משוכנע שהייתי יכול לשחק היטב גם בארבע או חמש השנים הבאות ורוצה להוכיח שאני מיוחד, יש לי את המוטיבציה והמניעים הנכונים. בחרתי בפארמה שיש לה את המאפיינים הנכונים כדי לעזור לי לנצח באתגר האחרון הזה". כשנשאל האם הוא יודע כמה זמן עבר מאז הופעת הבכורה שלו בגיל 16, אמר: "אני לא יודע, בערך 8,000 או 9,000 יום". כשנאמר לו שהמספר המדויק הוא 9,370, אמר: "מה שעדיין יש בי זה הרצון להדהים ולהוכיח שאני אתלט, שוער ואדם מיוחד". על קבלת הפנים אמר: "אני חושב שהקרח נשבר כבר ביום השני, עלי ליצור קשים טובים עם כולם".

כזכור, השוער שיחק עם יובנטוס בסרייה ב' בעונת 2006-07 לאחר פרשת השחיתות שהורידה אותה לליגת המשנה: "אני זוכר שזה לא היה טיול, בכלל. רחוק מזה נתקלנו בהתחלה בכמה בעיות ואז השתלטנו על הפסגה. אני חושב שהסיבוב הראשון יכריע". השוער דחה בזמנו הצעות ממועדוני פאר והפגין נאמנות לביאנקונרי.

ג'יאנלואיג'י בופון | Pier Marco Tacca/Getty Images

על יובנטוס הנוכחית: "אני חושב שיש לקבוצה את מה שהיא צריכה כדי לחזור להיות אלופה. בעונה שעברה זכינו בגביע האיטלקי ובסופר קאפ כך שקשה להגדירה כשנה מאכזבת, גם אם לקבוצה תמיד יש ציפיות גבוהות מאוד. אלגרי יודע שהוא צריך לזכות שוב באליפות ואף אחד לא יודע טוב ממנו מה יובה צריכה". כשנשאל על הליגה עצמה, אמר: "הייתי רוצה לראות גם את אנטוניו קונטה, זו הייתה יכולה להיות עונה אדירה"

השוער זכה עם איטליה במונדיאל ב-2006 אך גביע היורו חמק ממנו ב-2012 עת הובסה עם חבריו 4:0 מול ספרד בגמר. בופון שיבח את יורשו ג'אנלואיג'י דונארומה ואמר: "זכייה בכדור הזהב? כשהייתי צעיר אמרו לי 'אתה יכול להיות השוער הטוב ביותר אחרי לב יאשין' ושאלתי 'למה שלא אהיה טוב ממנו?'. כשאתה צעיר אתה חייב להיות לא מרוצה ותמיד לכוון למקסימום. דונארומה חייב לעשות זאת. מעבר להצלות המכריעות הוא ניהל את ההגנה נפלא באירוע הגדול הראשון שלו. בופון טען כי השוער הוא הפתעה גדולה מבחינתו וכך גם פדריקו קייזה, ז'ורז'יניו ומרקו וראטי.

הוא התייחס גם לחבריו מיובנטוס, ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י שרשמו טורניר אדיר: "הם אבן יסוד, נקודת התייחסות, ממש לא הפתעות. כל נבחרת גדולה זקוקה לסולידיות". על המאמן רוברטו מנצ'יני אמר: "הוא לא חשש לקחת שחקנים ששיחקו בנבחרת הצעירה ולא היו מוכרים לציבור הרחב. יתר על כן, הוא העביר לקבוצה שלווה אחרי האכזבות המרות והיה לו רעיון טקטי מוצלח".

ג'אנלואיג'י דונארומה, ג'יאנלואיג'י בופון | Claudio Villa./Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי