אינטר גברה 2:3 על נאפולי והנחילה לה הפסד בכורה העונה בליגה

play
האלופה יצאה בסופו של דבר עם ידה על העליונה. שחקני אינטר חוגגים | GettyImages, Filippo MONTEFORTE
2:3 ענק לאלופה אינטר על נאפולי, שהפסידה לראשונה העונה בליגה 03:07

המוליכה הובילה בסן סירו משער של ז'לינסקי (17), אך צ'לחנוילו (25) איזן בפנדל, פרישיץ' (44) הפך ומרטינס (61) נעץ את השלישי לזכות האלופה, מרטנס (79) רק צימק בבעיטה לחיבור. רומא ניצחה בגנואה

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בסרייה A האיטלקית סיפק הערב (ראשון) משחק צמרת מסקרן בין האלופה אינטר למוליכה נאפולי, שעל אף שעלתה ליתרון מוקדם נכנעה 3:2 וספגה הפסד בכורה העוונה בליגה. לאחר מכן הצליחה רומא לנצח 0:2 את גנואה. דור פרץ שיחק 10 דקות ב-0:1 המפתיע של ונציה בבולוניה.

התלבושת המיוחדת של נאפולי לזכרו של דייגו מראדונה
התלבושת המיוחדת של נאפולי לזכרו של מראדונה | רויטרס

אינטר – נאפולי 2:3

לא סתם אומרים אופי של אלופה. אינטר נקלעה הערב בביתה לפיגור מוקדם מול המוליכה הבלתי מנוצחת, אבל התעשתה, השוותה במהרה ובסופו של דבר ניצחה ב"קרב על 6 נקודות", בסיומו היא ניצלה את העובדה שגם מילאן הפסידה בסוף השבוע והיא כעת במרחק ארבע נקודות משתי הראשונות.

נאפולי הגיעה לסן סירו עם תלבושת מיוחדת שאותה היא תלבש בחודש הקרוב לזכרו של דייגו מראדונה שבקרוב מציינים שנה למותו והיא הייתה הראשונה לעלות על לוח התוצאות כשפיוטר ז'לינסקי ירה מרחוק בדקה ה-17, אבל בחלוף שמונה דקות הטורקי הקאן צ'לחנוילו השווה מ-11 מטר אחרי נגיעת יד של קוליבאלי והוא גם בישל את המהפך שהושלם עוד לפני ההפסקה, הרים קרן שאיבן פרישיץ' נגח מזווית קשה פנימה. הארגנטינאים חואקין קוראה ולאוטרו מרטינס היו חתומים על השער השלישי של האלופה ואמנם דריס מרטנס צימק ל-3:2 בבעיטה לחיבורים, אבל האורחת רשמה שתי החמצות ענקיות בתוספת הזמן ונחלה בסן סירו את הפסדה הראשון העונה בליגה.

הקאן צ'לחנוילו, קשר אינטר
האלופה מחקה את הפיגור אחרי שמונה דקות בלבד | אימג'בנק GettyImages, Filippo MONTEFORTE

מהלך משחק

דקה 17, 0:1 לנאפולי: האורחת חטפה כדור במרכז המגרש ויצאה להתקפה מהירה, שהסתיימה במסירה של אינסינייה לז'לינסקי שבנגיעה ירה כדור חזק לרשת של הנדנוביץ'.

דקה 25, אינטר השוותה: האלופה חזרה ל-1:1 בחלוף שמונה דקות. הבלם קוליבאלי הושיט את היד בניסיון למנוע שער, שופטי המסך זיהו זאת וקראו לשופט פאולו ואלרי שהצביע על הנקודה הלבנה והקשר הקאן צ'לחנוילו לא התבלבל.

דקה 44, 1:2 לאינטר: המהפך הושלם. קרן של צ'לחנוילו פגשה את ראשו של איבן פרישיץ', שמזווית קשה מאוד מצא את הפינה הקרובה של אוספינה וחגג שער יקר לפני ההפסקה.

פיוטר ז'לינסקי, קשר נאפולי
ז'לינסקי ירה מהמקום והעלה את נאפולי ליתרון | אימג'בנק GettyImages, FILIPPO MONTEFORTE

דקה 47: לאוטרו קיבל כדור ברחבת החמש ובעט בנגיעה, אוספינה היה ממוקם היטב ומנע שער בטוח מהארגנטינאי.

דקה 61, 1:3 לאינטר: הפעם לאוטרו מרטינס כבר מצא את הרשת. החלוץ קיבל את הכדור מחואקין קוראה על סף הרחבה, בעט שטוח וחזק לפינה הרחוקה ולא הותיר לאוספינה סיכוי.

דקה 79, 2:3: האורחת לא מוותרת. חטיפת כדור כ-30 מטר מהשער הסתיימה בבעיטה מפתיעה של דריס מרטנס, שהכדור ששיגר נעצר רק בחיבורי השער.

שחקני אינטר חוגגים נגד נאפולי
האלופה יצאה בסופו של דבר עם ידה על העליונה. שחקני אינטר חוגגים | GettyImages, Filippo MONTEFORTE

דקה 90: לא ייאמן. בתוך תוספת הזמן הגיע ג'ובאני די לורנזו להזדמנות ענקית ברחבה כדי לקבוע שוויון דרמטי ונגח כדור מצוין, הנדנוביץ' בקצות האצבעות נגע בכדור שפגע במשקוף ויצא לקרן.

דקה 95: עוד החמצת ענק של נאפולי בדקות הסיום, הפעם מרטנס ניסה לכבוש מהאוויר והבעיטה שלו מתוך הרחבה עלתה גבוה מעל השער.

סטפנו אל שעראווי שחקן רומא מול סטפנו סאבלי שחקן גנואה
אל שעראווי ורומא עם ניצחון חוץ קשה | אימג'בנק GettyImages

גנואה – רומא 2:0

פליקס אפנה ג'יאן בן ה-18 הציל את הקבוצה של ז'וזה מוריניו ממשחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון ועוד מול גנואה החלשה. הגנאי הצעיר כבש בדקה ה-82 אחרי בישול של הנריך מחיטריאן, הוסיף עוד אחד בדקה ה-94 וסידר לרומאים 0:2 במשחק החוץ. אלה שני השערים הראשונים של אפנה ג'יאן במדי רומא. אנדריי שבצ'נקו היה קרוב להשיג נקודה במשחק הבכורה שלו כמאמן גנואה, אבל יצטרך להמתין.

דויד אוקרקה שחקן ונציה חוגג שער
סידר לוונציה שלוש נקודות יקרות. דויד אוקרקה | אימג'בנק GettyImages, Mario Carlini / Iguana Press

בולוניה – ונציה 1:0

דור פרץ שיחק 10 דקות ועזר לקבוצתו לשמור על ניצחון החוץ היקר שמרחיק אותה שש נקודות מהקו האדום. בולוניה שלטה באופן ברור והשיגה לא פחות מ-17 קרנות (לעומת 0 של ונציה) אבל סרחיו רומרו הצטיין בשערה של העולה והחלוץ הניגרי דויד אוקרקה הכריע בדקה ה-60. פרץ נכנס בדקה ה-80, נפגע בחלוף חמש דקות, אבל התאושש וסיים את המשחק.

משחקים נוספים

ססואולו – קליארי 2:2
לססואולו: ג'אנלוקה סקמאקה (37), דומניקו ברארדי (52 בפנדל). לקליארי: קייטה באלדה (40), ז'ואאו פדרו (56 בפנדל)

סלרניטנה – סמפדוריה 2:0
לסמפדוריה: פרנצ'סקו די טאקיו (עצמי, 40), אנטוניו קנדרבה (43)

משחקי המחזר ה-14:

קליארי – סלרניטנה
אמפולי – פיורנטינה
סמפדוריה – ורונה
יובנטוס – אטאלנטה
ונציה – אינטר

אודינזה – גנואה
מילאן – ססואולו
ספציה – בולוניה
רומא – טורינו
נאפולי – לאציו