אחרי 12 שנות הרחקה בגין שימוש בסמים: פרנצ'סקו פלאקי חזר לשחק

חלוץ העבר של פיורנטינה וסמפדוריה, שהושעה ב-2010 לאחר שנמצא קוקאין בדמו, עשה את הקאמבק בגיל 46, במדי סיניה מהליגה החמישית: "לא ישנתי שבוע מרוב התרגשות"

קבוצות: סמפדוריה
(גודל טקסט)

פרנצ'סקו פלאקי, חלוץ העבר של פיורנטינה וסמפדוריה, ביצע אתמול (ראשון) את הקאמבק שלו למגרשים אחרי 12 שנות הרחקה. פלאקי הושעה בינואר 2010 בעקבות שימוש בקוקאין כאשר היה בן 34 ולבש את מדי ברשיה, אבל הוא הבטיח לחזור בתום העונש ואכן עשה את זה כשחקנה של סיניה החובבנית מהליגה החמישית, במדיה רשם 30 דקות אתמול, פחות מחודשיים לפני יום הולדתו ה-47.

פלאקי, שגדל בפירנצה והיה שותף לעליית הליגה של פיורנטינה ב-1993, שיחק לאחר מכן גם בבארי ואנקונה, אבל זכור בעיקר מימיו בסמפדוריה, לה סייע לחזור לסרייה A ואז לשרוד ואף להשיג כרטיס לאירופה מהמקום החמישי בזכות שיתוף פעולה נפלא בהתקפה עם פאביו בצאני. אבל שם גם החלו הבעיות. בספטמבר 2006 הושעה החלוץ לחודשיים בגלל מעורבות בהימורים ולאחר מכן נמצא חיובי בבדיקת סמים עם קוקאין בדמו והושעה לשנתיים ב-2007. חוזהו בסמפ בוטל אז, אבל הוא חיכה לסיום ההשעייה וחזר כשחקן אמפולי ולאחר מכן המשיך לברשיה.

בפעם השנייה, העונש על שימוש בקוקאין כבר היה כבד הרבה יותר ופלאקי, שבעברו גם הוזמן לרגע לסגל נבחרת איטליה (אך לא זכה לשחק במדיה) נאלץ להישאר מחוץ למגרשים במשך 12 שנים. אתמול, כאמור, הוא חזר, ומאמנו לשעבר בסמפדוריה וולטר נובלינו הגיע לכבד אותו.

"הרגשתי מבולבל לפני המשחק, לא ישנתי שבוע מרוב התרגשות", אמר לאחר הדקות הראשונות שלו ככדורגלן מאז 2010. "אני כל כך שמח עכשיו ורוצה להודות לכל מי שעזר לי להרגיש שוב כמו כדורגלן. המסע הזה רק בראשיתו, נראה מה יוליד יום. במאי אני אתחיל גם קורס מאמנים. אני יודע שאדם יכול לעשות טעויות וליפול, אבל הוא יכול גם לקום מחדש על הרגליים. החיים רצופים אירועים בלתי צפויים. אני רוצה לעשות את שלי ולהראות שאני יכול למלא תפקיד בעולם הכדורגל".