מילאן האשימה את אוהדי קליארי בקריאות גזעניות, מהומה פרצה בסיום

play
שחקני מילאן חוגגים | GettyImages, Enrico Locci
בשיניים: מילאן גירדה 0:1 חשוב בחוץ נגד קליארי 01:57

מניאן וטומורי הצטרפו לרשימת הקורבנות של אוהדי הקבוצה מסרדיניה, השחקנים המקומיים זעמו על השוער ומאלדיני ניסה להפריד אחרי הניצחון. במועדון יפעלו להשארת בנאסר ולאאו, יום מיוחד לז'ירו. בנאפולי ובנבחרת חוששים מפציעת די לורנצו

קבוצות: נאפולי קליארי
(גודל טקסט)

בזכות ה-0:1 השלישי ברציפות, מילאן עשתה אמש (שבת) עוד צעד בדרך להגשמת החלום – זכייה באליפות איטליה לראשונה מאז 2011. הקבוצה של סטפנו פיולי ניצחה 0:1 בחוץ את קליארי בזכות שער נהדר של איסמעיל בנאסר בדקה ה-60.

אוליביה ז'ירו, שחקן מילאן
חוזר לנבחרת. ז'ירו | אימג'בנק GettyImages, Enrico Locci

העיתונאי האיטלקי פבריציו רומאנו דיווח כי מוליכת הטבלה תציע לבנאסר חוזה חדש בשבועות הקרובים, כאשר היא גם מנסה להחתים על חוזה ארוך טווח גם את רפאל לאאו. בשני המקרים, השחקנים מעוניינים להישאר במילאנו.

הקבוצה מעוניינת לצרף בעונה הבאה גם את דיבוק אוריגי מליברפול על פי רומאנו, אך בינתיים החלוץ הנוכחי שלה, אוליביה ז'ירו, קיבל בשורה נהדרת ביום בו בישל את שער הניצחון. כידוע, חלוץ ריאל מדריד קארים בנזמה נפצע וייעדר מהקלאסיקו, ובנוסף הוא גם שוחרר מסגל נבחרת צרפת למשחקי ההכנה בחלון הנבחרות הקרוב. דידייה דשאן זימן במקומו החלוץ את ז'ירו, שיהיה חלק מהסגל לראשונה מאז היורו בקיץ שעבר.

מייק מניאן, שחקן מילאן
עוד קורבן להתנהגות של אוהדי קליארי. מניאן | אימג'בנק GettyImages, Enrico Locci

אך עם כל הכבוד לניצחון, המשחק בסרדיניה ייזכר בעיקר בשל החשד לקריאות גזעניות של אוהדי המארחת לעבר שני שחקני מילאן – השוער הצרפתי מייק מניאן והבלם האנגלי פיקאיו טומורי. מניאן, שעמד בשער שמאחוריו ישבו האולטראס של קליארי, חגג עם טומורי בסיום המשחק, שם יד על אוזנו ו"עודד" את אוהדי קליארי להמשיך בקריאות לעברו. שחקני קליארי זעמו וחשבו שהשוער מתגרה באוהדים, והדבר גרם למהומה על כר הדשא בין שחקני ואנשי צוות משתי הקבוצות, כאשר מי שניסה להפריד היה מנהלה הטכני של מילאן – פאולו מאלדיני.

"זו פעם ראשונה שמניאן מתנהג כך, זה אומר שמשהו קרה", אמר בסיום המשחק המאמן המנצח סטפנו פיולי, "הוא אמר שהיו קריאות גזעניות מאחורי השער וטומורי טען בפניי את אותו הדבר. יש דברים שלא צריכים לקרות, תמיד עצוב שקורה דבר כזה ולאף אחד לא מגיע לחוות את זה". יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה בה הקהל של קליארי מואשם בקריאות גזעניות, כאשר בשנים האחרונות גם מויסה קן ורומלו לוקאקו ספגו קריאות דומות.

שחקן נאפולי, ג'ובאני די לורנצו
בורג מרכזי בזכייה ביורו. די לורנצו אתמול | אימג'בנק GettyImages, Francesco Pecoraro

טוענת נוספת לכתר, נאפולי, נשארה חזק במירוץ עם 1:2 על אודינזה בזכות צמד של ויקטור אוסימן, אך הקבוצה גם יצאה מודאגת מהמשחק, עם בעיה שמעוררת חשש גם בנבחרת איטליה. המגן הימני ג'ובאני די לורנצו, שבישל משחק שני ברציפות, נאלץ לנטוש את המשחק בשל פציעה בשריר ובנבחרת חוששים שהוא יחמיץ את משחק הפלייאוף נגד צפון מקדוניה ומיד לאחר מכן את טורקיה או פורטוגל – אם אלופת אירופה תנצח את המקדונים.

די לורנצו חשב לבורג חשוב במרך של המאמן רוברטו מאנצ'יני. המגן הימני בן ה-28 הצטיין ביורו 2020 בו היה שחקן הרכב ולא פספס אפילו דקה בשלבי הנוק אאוט של הטורניר. המגן יעבור בדיקות ואחריהן תתברר חומרת הפציעה שלו. אם הוא לא יהיה כשיר, מי שכנראה יתפוס את עמדת המגן הימני הוא שחקן מילאן, אלסנדרו פלורנצי.

איטליה תארח את צפון מקדוניה בפאלרמו ביום חמישי, 24 במרץ, למשחק בפלייאוף העלייה למונדיאל. המנצחת תשחק בחוץ נגד המנצחת בהתמודדות בין פורטוגל לטורקיה, שתתקיים באותו יום ובאותה שעה.