"מירנצ'וק מבין את המציאות באוקראינה, אבל שותק. הוא חלאה"

play
שחקן אטאלנטה, אלכסיי מירנצ'וק | GettyImages, Ciancaphoto Studio
שער ובישול לאינסינייה, 1:3 גדול לנאפולי על אטאלנטה 02:10

עיתונאי אוקראיני סיפר על שיחה בין שחקני אטאלנטה לה היה שותף: "מלינובסקי הסביר לו, אבל הוא פחדן ולא מוכן לדבר"

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

בצל המלחמה העקובה מדם שכפתה רוסיה על אוקראינה, באטאלנטה נקלעו למצב ייחודי, במסגרתו שני שחקנים מהסגל – שניהם כוכבים בכל קנה מידה – מגיעים משתי המדינות הלוחמות. במועדון האיטלקי הולכים בין הטיפות כבר כמה שבועות בכל הנוגע לאלכסיי מירנצ'וק הרוסי ורוסלן מלינובסקי האוקראיני.

בברגמו טורחים להדגיש שהשניים שמרו על יחסי חברות קרובים ואמרו ש"הם משמשים דוגמה", אבל העיתונאי האוקראיני איגור ציגאנק סיפר אמש (שלישי) על שיחה עם השניים, בה נטל חלק.

"ביום השלישי של המלחמה עשינו שיחה משותפת עם מירנצ'וק. רוסלן הסביר לו בכנות מה קורה באמת באוקראינה. קיבלתי רושם שמירנצ'וק הבין את המציאות, אבל הוא ממשיך לשמור על שקט ולא להגיד את דעתו, כמו כולם. הם חלאות. זו הסיבה שהרוסים משחקים כדורגל פחדני – הטבע שלהם שונה משלנו, הם לא לוחמים".

שחקן אטאלנטה, אלכסיי מירנצ'וק
מצב לא פשוט. מירנצ'וק | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

ציגאנק התייחס גם לאנטולי טימושצ'וק, שיאן ההופעות של נבחרת אוקראינה שהפך לדמות שנואה בחודש האחרון בגלל שהמשיך לעבוד בזניט סנט פטרסבורג ולא פצה את פיו בנוגע לפלישה האכזרית של רוסיה למולדתו.

"זה אדם שנולד בלוצק ודיבר אוקראינית כל חייו – לא רוסית", אמר העיתונאי, "הוא תמיד התגאה במדינה שלו, אבל עכשיו הוא מפחד לדבר. בשבילו כסף זה הכול. הוא מכר את אוקראינה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי