טונאלי שוב הציל את מילאן, שניצחה 1:3 את ורונה וחזרה לפסגה

play
איזה ווינר. סנדרו טונאלי | רויטרס
מריחים אליפות: לאאו סידר למילאן ניצחון יקר על פיורנטינה 01:54

הרוסונרי נקלעו לפיגור בוורונה, אבל הקשר הנהדר הפך עם צמד ופלורנצי הבטיח את הניצחון והפסגה, שני מחזורים לסיום העונה. סלרניטנה שוב ספגה בתוספת הזמן

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

המחזור ה-36 בליגה האיטלקית הגיע לשיאו הערב (ראשון) עם משחקה של מילאן המוליכה, שראתה את אינטר חולפת על פניה, אך חזרה לפסגה עם 1:3 בוורונה. התחתית סיפקה דרמות אדירות, כאשר קליארי חילצה 1:1 מול סלרניטנה בדקה ה-99 וגם ונציה ודור פרץ עדיין בחיים אחרי 3:4 בתוספת הזמן מול בולוניה.

סנדרו טונאלי שחקן מילאן חוגג שער
איזה ווינר. סנדרו טונאלי | רויטרס

ורונה – מילאן 2:1

אחרי שאינטר ניצחה כבר ביום שישי וחלפה על פניה בפסגה, מילאן התייצבה בפני משוכה לא פשוטה בדמותה של ורונה שעושה עונה יפה ונהנית מעונה נהדרת של ג'יו סימאונה. אלא שגם למילאן יש אס משלה וקוראים לו סנדרו טונאלי. שבועיים לאחר שכבש שער ניצחון בתוספת הזמן מול לאציו, הקשר הנהדר בן ה-22 סידר לרוסונרי מהפך ושבוע נוסף בפסגה עם ניצחון קריטי. דויד פראוני הימם את מילאן עם ה-0:1 של ורונה בדקה ה-38. אלא שרפאל לאאו בישל לטונאלי את השוויון ממש שניות לפני השריקה להפסקה. חמש דקות אחרי ההפסקה טונאלי השלים מהפך מבישול נוסף של לאאו המצוין, כאשר פעמיים הוא דוחק מקרוב אחרי עבודת הכנה נהדרת של הפורטוגלי.

ואלסנדרו פלורנצי הבטיח את הניצחון עם בעיטה שטוחה מקצה הרחבה (87). מילאן שוב ביתרון של 2 נקודות על פני יריבתה העירונית, כאשר נותרו רק שני מחזורים לסיום העונה. במחזור הבא תארח מילאן את אטאלנטה החזקה ותסיים את העונה אצל ססואולו. לאינטר נותר מפגש מול קליארי שנלחמת על חייה ובמחזור הסיום תארח את סמפדוריה החלשה.

שחקני אטאלנטה חוגגים
צעד בדרך לאירופה. שחקני אטאלנטה חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

ספציה – אטאלנטה 3:1

אחרי שניצחה רק פעם אחת בששת משחקי הליגה האחרונים, הקבוצה מברגמו השיגה שלוש נקודות יקרות בקרב על אירופה. לואיס מוריאל העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-16, דניאלה ורדה איזן עבור ספציה בדקה ה-30. לקראת הסיום אטאלנטה פתחה מבערים עם שני שערים שהבטיחו את שלוש הנקודות. בראט ג'ימשיטי החזיר לקבוצתו את היתרון עם נגיחה לרשת בדקה ה-73, מריו פשאליץ' סגר סיפור בדקה ה-87. אטאלנטה מדורגת במקום השביעי שמוביל לאירופה, והיא נמצאת בין רומא לפיורנטינה שייפגשו בשני. מנגד, ספציה ללא סוף פודגוראנו שנותר מחוץ לסגל עדיין לא יכולה לחגוג את ההישארות בליגה הבכירה.

ג'ורג'ו אלטארה שחקן קליארי חוגג שער
הציל את קליארי בתוספת של התוספת. ג'ורג'ו אלטארה | אימג'בנק GettyImages, Francesco Pecoraro

סלרניטנה – קליארי 1:1

איזו דרמה בקרב התחתית הישיר. הקבוצה של דוידה ניקולה הייתה בדרך להמשיך את מסע ההיחלצות המרשים שלה ולחגוג ניצחון חמישי בשישה משחקים, אבל בדקה התשיעית של תוספת הזמן המחליף דניאלה באזלי הרים כדור קרן וג'ורג'ו אלטארה נגח את השוויון של האורחת מסרדיניה. סימונה ורדי העניק לסלרניטנה יתרון בפנדל בדקה ה-68 ומיד לאחר מכן הורחקו מהספסלים פרנק ריברי ובוריס ראדונוביץ', ואחרי קורה וטענות לפנדל שלא נענו – הגיע השוויון ששמר על סטטוס-קוו. סלרניטנה מעל הקו האדום ומקדימה בנקודה את קליארי ובשתיים את גנואה, כאשר גם ונציה עדיין עם סיכוי קלוש להישאר.

שחקני ונציה חוגגים
עדיין במקום האחרון, אבל עם סיכוי להישאר. שחקני ונציה | אימג'בנק GettyImages

ונציה – בולוניה 3:4

דור פרץ עלה מהספסל בדקה ה-80 והיה על כר הדשא למה שהיה נראה כמו הדקות האחרונות של הקבוצה לפני שהיא יורדת רשמית לסרייה B, אבל בתוספת הזמן השיגו המקומיים את שער הניצחון הראשון שלהם מאז ה-12 בפברואר שקבע 3:4 והותיר להם סיכוי להישאר בליגה. תומאס הנרי (4), סופיאן קיינה (19, כדור חוזר אחרי שפנדל שבעט נהדף), מתיה אראמו (78, פנדל) ודניס יונסן (90+3) הבטיחו את הניצחון שבזכותו הפער מחוף מבטחים עומד על חמש נקודות. לבולוניה כבשו ריקרדו אורסוליני (45+1), מרקו ארנאוטוביץ' (55) וירדי סחאוטן (68) שהשלימו מהפך זמני מפיגור 2:0.

ביום שני פיורנטינה תארח את רומא במשחק שינעל את המחזור.