פיורנטינה גברה 0:2 על רומא וחזרה לקרב על הכרטיסים לאירופה

play
ג'אקומו בונבנטורה, קשר פיורנטינה | GettyImages, Gabriele Maltinti
זבנג וגמרנו: פיורנטינה כבשה פעמיים בעשר דקות וניצחה 0:2 את רומא 01:42

גונסאלס (5, פנדל) ובונבנטורה (11) היממו את הג'אלורוסי של מוריניו בפתיחה, השתוו אליהם ואל אטאלנטה עם 59 נקודות והמאבק על מקומות 5-8 פתוח מתמיד

(גודל טקסט)

נותרו עוד 180 דקות של כדורגל לעונת 2021/22 בסרייה A והמתח גדול מתמיד. אלופה עדיין אין, יורדות טרם נקבעו והדבר היחיד שוודאי הוא שמילאן, אינטר, נאפולי ויובנטוס הבטיחו את מקומן בעונה הבאה בליגת האלופות, אחרי שהערב (שני) פיורנטינה ניצחה 0:2 את רומא ובכך פתחה מחדש את המאבק על מקומות 5-6 שמובילים לליגה האירופית.

ניקו גונסאלס, שחקן פיורנטינה
בליץ בפתיחה הכריע את הסיפור. גונסאלס חוגג | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

המפגש בפירנצה נעל את המחזור ה-36 ובעקבות הניצחון של הוויולה על הג'אלורוסי, כרגע רומא, פיורנטינה ואטאלנטה מדורגות עם 59 נקודות כל אחת והן מפגרות בשלוש נקודות אחרי לאציו שבמקום החמישי. כאמור, מקומות 5-6 מובילים לליגה האירופית בעונה הבאה ואילו מי שתסיים שביעית תשתתף בפלייאוף על מקום בשלב הבתים של הקונפרנס ליג.

רומא אמנם העפילה לגמר הקונפרנס ליג בזכות ניצחון 0:1 על לסטר ביום חמישי, אבל בליגה זהו משחק רביעי ברציפות בו היא מועדת. היום היא כלל לא הייתה בעניינים ונקלעה לפיגור כפול בחלוף 11 דקות משריקת הפתיחה, בעקבות פנדל מוצלח שכבש ניקו גונסאלס כבר בדקה החמישית ושער של ג'אקומו בונבנטורה בדקה ה-11. פיורנטינה השכילה לשמור על היתרון הכפול עד לסיום ומעבר לכך שנותרה במאבק על הכרטיס לאירופה, עצרה רצף של שלושה הפסדי ליגה.

יש לציין שבתוספת הזמן נרשם רגע מרגש במיוחד, כאשר מהספסל עלה לארבע דקות של תוספת זמן המגן לאונרדו ספינאצולה. כזכור, ספינאצולה נפצע ב-2:2 של איטליה נגד בלגיה ביורו האחרון, בתחילת חודש יולי, והיו אלה הדקות הראשונות שלו על הדשא לאחר כעשרה חודשי החלמה והתאוששות.

במחזור הבא פיורנטינה תתארח אצל סמפדוריה ובמחזור הסיום היא תארח את יובנטוס. רומא תארח את ונציה ובמחזור סיום העונה תתארח אצל טורינו, אבל ניצחון שלה ב-25 במאי על פיינורד בגמר הקונפרנס ליג באלבניה בכל מקרה יבטיח לה את המקום בליגה האירופית.