עוזבי יובנטוס נפרדו עם הפסד לפיורנטינה, אטאלנטה מחוץ לאירופה

play
שחקן יובנטוס פאולו דיבאלה מול שחקן פיורנטינה ניקולאס גונסאלס | GettyImages, Gabriele Maltinti
קייליני ודיבאלה נפרדו מיובנטוס עם הפסד 2:0 לפיורנטינה 02:03

דיבאלה, קייליני וברנרדסקי הפסידו 2:0 במשחק הפרידה, הסגולים בקונפרנס ליג על חשבון הקבוצה מברגמו, שנכנעה לאמפולי. 3:3 ללאציו, שסיימה חמישית

(גודל טקסט)

מחזור הנעילה של הליגה האיטלקית, הלא הוא המחזור ה-38, נפתח אמש (שישי) עם המשחק בין רומא לטורינו, שהסתיים בתוצאה 0:3 לג'אלורוסי שהבטיחו מקום בליגה האירופית בעונה הבאה. בשבת התקיימו ארבעה משחקים נוספים, כאשר במוקד יובנטוס נפרדה מהשחקנים שעוזבים אותה עם הפסד 2:0 לפיורנטינה, שהבטיחה את המקום בקונפרנס ליג על חשבון אטאלנטה. בנוסף, גנואה ירדה לליגת המשנה אחרי שהפסידה 1:0 לבולוניה.

ג'ורג'ו קייליני, שחקן יובנטוס
נפרד עם הפסד. קייליני | GettyImages, Gabriele Maltinti

פיורנטינה – יובנטוס 0:2

הגברת הזקנה, שכבר הבטיחה את מקומה בליגת האלופות, רצה להיפרד בצורה יפה משלושת השחקנים שעוזבים אותה בקיץ – ג'ורג'ו קייליני, פאולו דיבאלה ופדריקו ברנרדסקי, אך הפסידו לאחרת היריבות הגדולות ביותר שלה. אלפרד דאנקן הבקיע את השער הראשון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, כאשר גם דושאן ולאחוביץ', שנכנס כמחליף בדקה ה-76 נגד האקסית, אך רק ראה את המארחת מכפילה את היתרון עם פנדל מוצלח של ניקולאס גונסאלס בתוספת הזמן. בעקבות התוצאה, וגם בזכות ההפסד של אטאלנטה, פיורנטינה סיימה במקום השביעי שסידר לה השתתפות בעונה הבאה בקונפרנס ליג.

ז'רמי בוגה, שחקן אטאלנטה
אטאלנטה לא עשתה את המוטל עליה, ותישאר מחוץ לאירופה. בוגה | אימג'בנק GettyImages, Marco Luzzani

אטאלנטה – אמפולי 1:0

אטאלנטה התפללה למעידה של פיורנטינה כדי לשמור על סיכוי להשיג את הכרטיס לקונפרנס ליג, אך לא עשתה את המוטל עליה ותישאר מחוץ לאירופה בעונה הבאה. לאמפולי לא היה הרבה על מה לשחק, אך היא הצליחה "לגנוב" ניצחון בזכות שער מפתיע של לאו סטולאץ בדקה ה-79, שהשאיר את הנראזורי המומים.

פליפה אנדרסון, שחקן לאציו
לאציו סיימה לפני רומא. פליפה אנדרסון | אימג'בנק GettyImages, Marco Rosi

לאציו – ורונה 3:3

התכולים שבמקום החמישי אמנם כבר איבדו סיכוי לסיים במקום שמוביל לליגת האלופות, אך הם כן רשמו לעצמם ניצחון קטן וסיימו נקודה אחת מעל היריבה העירונית, רומא. ג'ובאני סימאונה, מהחלוצים הלוהטים באיטליה העונה, העלה את האורחת ליתרון כבר בדקוה השישית, קווין לזאניה הכפיל בדקה ה-14 והימם את יושבי האולימפיקו. קבוצתו של מאוריציו סארי הגיבה מהר, כאש ג'ובאן קבראל צימק כעבור שתי דקות בלבד ופליפה אנדרסון איזן בדקה ה-29. פדרו רודריגס השלים את המהפך בדקה ה-62, אך ורונה, שמסיימת עונה טובה בחלק העליון של הטבלה, חילצה נקודה בזכות שער השוויון של מרטין הונגלה בדקה ה-76.

חלוץ רומא, טמי אברהם
יגיעו לגמר הקונפרנס בראש שקט. אברהם ושחקני רומא בטורינו | אימג'בנק GettyImages, Valerio Pennicino

טורינו – רומא 3:0

הג'אלורוסי מתמקדים בשבועות האחרונים בקונפרנס ולא במקרה צברו נקודה אחת בודדת בשני המחזורים האחרונים בסרייה A, אבל בפתיחת המחזור ה-38 והאחרון הם עשו את המוטל עליהם, ניצחו 0:3 בטורינו והבטיחו לפחות את המקום השישי בטבלה ועל כן בעונה הבאה ישתתפו בליגה האירופית ללא כל קשר לתוצאות משחק גמר הקונפרנס נגד פיינורד ביום רביעי או לתוצאה שתשיג לאציו נגד ורונה.

טמי אברהם העלה את מאזנו ל-17 שערים בעונת הבכורה בליגה האיטלקית והפך לאנגלי שהבקיע הכי הרבה בעונה אחת בארץ המגף, תחילה כאשר נהנה מבישול של לורנצו פלגריני בדקה ה-33 ובחלוף תשע דקות הוא דייק מהנקודה הלבנה וקבע 0:2 עוד לפני הירידה למחצית. בדקה ה-78 נפסק פנדל נוסף לזכותה של רומא, אבל אברהם ויתר על השלושער ומי שהתכבד בשער האחרון וחתם את תוצאת המשחק היה פלגריני. טורינו ספגה הפסד ביתי שני ברציפות, אבל תסיים את העונה במרכז הטבלה.

משחקים נוספים

גנואה – בולוניה 1:0
לבולוניה: מוסא בארו (66)

משחקי יום ראשון בליגה האיטלקית:

ספציה – נאפולי (13:30)
אינטר – סמפדוריה (19:00)
ססואולו – מילאן (19:00)
סלרנטינה – אודינזה (22:00)
ונציה – קליארי (22:00)