ניצחון שמיני ברציפות לנאפולי, דיבאלה נפצע בהבקעת הפנדל

play
גם ארגנטינה צריכה לדאוג? פאולו דיבאלה הכאוב לאחר הפנדל | GettyImages, VINCENZO PINTO/AFP
ממשיכה להדהים את איטליה: אודינזה חזרה מפיגור מול נגד אטאלנטה 01:51

המחליפים סימאונה, לוסאנו ואוליברה סידרו למוליכה 1:4 על קרמונזה ברבע השעה האחרונה, הפער בפסגה עומד על שתי נקודות. כוכב רומא קבע 1:2 על לצ'ה, אבל נפצע ויצא

(גודל טקסט)

נאפולי המשיכה במומנטום הנפלא שלה ופתחה הערב (ראשון) פער של שתי נקודות בפסגת הליגה האיטלקית, בזכות 1:4 בחוץ על קרמונזה במסגרת המחזור התשיעי. המוליכה נהנתה מהקאמבק של אודינזה מ-2:0 ל-2:2 מול אטאלנטה השנייה. רומא עבדה קשה ב-1:2 על לצ'ה, כשפאולו דיבאלה הכריע בפנדל ונמצא תוך כדי הבעיטה. שער מרהיב במספרת ב-1:1 בין אמפולי לטורינו, מונצה עם ניצחון שלישי רצוף וסלרניטנה השיגה שלוש נקודות בתוספת הזמן.

ג'יו סימאונה שחקן נאפולי חוגג שער
נאפולי לא עוצרת. ג'יו סימאונה | רויטרס

קרמונזה – נאפולי 4:1

זה אולי לא היה מרשים כמו ה-1:6 על אייאקס באמסטרדם, אבל נאפולי השיגה ניצחון ליגה שישי ברציפות (ושמיני בכל המסגרות) ובזכות התיקו של אטאלנטה גם נהנית כעת מיתרון של שתי נקודות בפסגה. האורחת עלתה ליתרון מפנדל של מתאו פוליטאנו בדקה ה-26, קרמונזה שעדיין לא ניצחה העונה חזרה בדקה ה-47 משער של סיריל דסרס אחרי בעיטה לא מוצלחת של סנטיאגו אסקיסבר שהפכה לבישול, אבל ג'יו סימאונה המחליף החזיר את היתרון בדקה ה-76. קרמונזה חיפשה שוויון ונענשה בתוספת הזמן על ידי עוד מחליף, הירווינג לוסאנו שציין שער ראשון העונה הודות לפרגון של חביצ'ה קברצחליה הנפלא, ובדקה ה-94 חתם את התוצאה המגן מתיאס אוליברה שעלה גם הוא מהספסל וחגג שער בכורה מאז הגיע מחטאפה.

ג'רארד דאולופאו שחקן אודינזה חוגג שער
הפעם הקאמבק היה שווה נקודה. ג'רארד דאולופאו | רויטרס

אודינזה – אטאלנטה 2:2

רצף ששת הניצחונות של הזברות נקטע אמנם, אבל רק אחרי עוד קאמבק משובח. אטאלנטה הגיעה כקבוצת החוץ המושלמת של איטליה ונראתה בדרך לעוד ניצחון, כשאדמולה לוקמן הניגרי חגג שער שני העונה בדקה ה-36 מבישול של לואיס מוריאל, שדייק בעצמו מהנקודה הלבנה בדקה ה-56. אבל אודינזה היא מלכת הקאמבקים של הליגות הבכירות עד כה. ארבע פעמים כבר הפכה פיגור לניצחון, ובמקרה הזה השיגה נקודה. ג'רארד דאולופאו צימק בכדור חופשי בדקה ה-67 (שער בכורה העונה אחרי שישה בישולים) ונהואן פרס נגח לרשת את הקרן של רוברטו פריירה, בשער תוצרת ארגנטינה בדקה ה-78. ההגנה הכי טובה בסרייה A, שספגה שלושה שערים בלבד בשמונת המחזורים הראשונים, נכנעה פעמיים תוך 11 דקות ויכולה לראות את נאפולי פותחת ממנה פער של שתי נקודות בקרב על הפסגה, בה היא ניצבת כרגע.

פאולו דיבאלה שחקן רומא פצוע לאחר בעיטת פנדל
גם ארגנטינה צריכה לדאוג? פאולו דיבאלה הכאוב לאחר הפנדל | GettyImages, VINCENZO PINTO/AFP

רומא – לצ'ה 1:2

שלושה ימים אחרי ההפסד הביתי לבטיס, הג'אלורוסי תיקנו את הרושם וחזרו למקום החמישי, מרחק ארבע נקודות בלבד מנאפולי הראשונה. כריס סמולינג נשאר בהתקפה אחרי קרן לא מוצלחת והיה במקום כדי לנגוח פנימה את ההרמה המדודה של לורנצו פלגריני בדקה השישית. לצ'ה נותרה ב-10 שחקנים בעקבות אדום ישיר שספגה מורטן יולמנד בדקה ה-22, אבל סמואל אומטיטי שערך בכורה הכין בצורה מקרית לגבריאל סטרפצה את השוויון המפתיע בדקה ה-39. ז'וזה מוריניו הגיב בהפסקה עם חילוף כפול ואחד הנכנסים, טמי אברהם, הוכשל מיד ברחבה וסידר לפאולו דיבאלה שער (חמישי העונה בליגה) מהנקודה הלבנה בדקה ה-48. אלא שהארגנטינאי נפצע בשריר הירך האחורי תוך כדי הבעיטה ונאלץ לפנות את מקומו לטובת נמניה מאטיץ'. אברהם הספיק להחמיץ לאחר מכן ושער שלו נפסל בתוספת הזמן, אך לצ'ה לא הצליחה לחזור ונותרה שתי נקודות מעל הקו האדום.

סמואל אומטיטי שחקן לצ'ה
בישול מקרי בבכורה בלצ'ה. סמואל אומטיטי | אימג'בנק GettyImages, Paolo Bruno

טורינו – אמפולי 1:1

מתיאה דסטרו חיכה תשעה מחזורים כדי לכבוש את שער הבכורה שלו במדי אמפולי, ולפי הביצוע שסיפק היום, היה שווה לחכות. החלוץ הוותיק, לשעבר במילאן, רומא ונבחרת איטליה, נכנס כמחליף במחצית וכבר בדקה ה-49 סיפק ביצוע וירטואוזי. האיטלקי השתלט על כדור הרוחב של טיירון אבואהי, נעמד עם הגב לשער ואז שיגר מספרת נהדרת לפינה של השוער. לצערו של דסטרו, השער הזה לא הספיק כדי לסדר לכחולים ניצחון חוץ שני ברציפות, מכיוון שבדקה ה-90 סשה לוקיץ' קבע 1:1 ועצר רצף של שלושה הפסדים רצופים עבור טורינו.

מתיאה דסטרו שחקן אמפולי כובש שער במספרת
ביצוע וירטואוזי. מתיאה דסטרו | אימג'בנק GettyImages, Valerio Pennicino

משחקים נוספים

מונצה – ספציה 0:2
למונצה: קרלוס אוגוסטו (32), פאבלו מארי (63)

סלרניטנה – ורונה 1:2
לסלרניטנה: קשישטוף פיונטק (18), בולאי דיה (90+4). לוורונה: פאביו דפאולי (56)

קרלוס אוגוסטו שחקן מונצה חוגג שער
מונצה על הגל. קרלוס אוגוסטו | אימג'בנק GettyImages, Emilio Andreoli

המחזור התשיעי יינעל ביום שני, כאשר פיורנטינה תארח את לאציו (21:45, ספורט4).