אירלנד נגד סרביה בקרב על ראשות הבית, ספרד נופשת בליכטנשטיין

דויד וייה חזר והחליף את איסקו
דויד וייה חזר והחליף את איסקו | AFP

מוקדמות מונדיאל 2018: וייה נפצע וייעדר, סטויקוביץ' במקום ראיקוביץ' בקרב על המקום הראשון בדאבלין. וודברן ממשיך להטריף את וויילס לקראת מולדובה, קרואטיה תשחק שוב תוך יומיים

(גודל טקסט)

חוץ ממשחקה של נבחרת ישראל מול איטליה מחר (שלישי, 21:45), המחזור השמיני במוקדמות מונדיאל 2018 כולל נציגים מליגת העל הישראלית בנבחרותיהם וילד בן 17 שמטריף את וויילס.

בבית הישראלי מצפה לספרד משחק חוץ קל מול ליכטנשטיין, אבל אחרי התיקו של צרפת מול לוקסמבורג אמש לספרדים כדאי לא לזלזל. דויד וייה שוחרר מהסגל בעקבות פציעה, ומאמן הנבחרת ז'ולן לופטגי הביע חרטה על כך: "אנחנו מאוד מרוצים מהיכולת שלנו נגד איטליה. הדבר היחידי השלילי הוא הפציעה של וייה. הוא התאמן כל כך טוב ביום ראשון ופתאום הגיעה הפציעה הזאת". המאמן רצה לפתוח איתו במשחקו ה-99 בנבחרת.

עולים סימנים שהספרדים הגיעו לחופשה בעקבות כך שההתאחדות שיכנה את הנבחרת במלון ספא עם מסלולי גולף. בספרד עוד לא נרגעו מההצגה של איסקו ב-0:3 מול איטליה, וטוענים שעצם העובדה שהשחקן בן 26 ועדיין לא שיחק במונדיאל או ביורו היא מפתיעה. במשחק נוסף בבית מקדוניה תארח את אלבניה.

בבית 4 סרביה המובילה תגיע למשחק קריטי באירלנד. לסרבים 15 נקודות לעומת האירים שמאזנם עומד על 13 נקודות ו-וויילס במקום השלישי עם 11 נקודות. ולדימיר סטויקוביץ', שוערה לשעבר של מכבי חיפה וכיום בפרטיזן בלגרד, יחזור אל בין הקורות במקום פרדראג ראיקוביץ', שוער מכבי תל אביב, שפתח במשחק האחרון נגד מולדובה. האירים לא ניצחו את הסרבים בארבעת המפגשים הקודמים, אך הירוקים לא הפסידו בדאבלין תחת מרטין אוניל באף משחק רשמי. מנגד, הסרבים מפגינים יכולת מצוינת ולא הפסידו בעשרת המשחקים האחרונים.

ולדימיר סטויקוביץ'. יחזור אל שער הנבחרת (ערן לוף)
ולדימיר סטויקוביץ'. יחזור אל שער הנבחרת (ערן לוף)

הנבחרת מהמקום השלישי, וויילס, יוצאת למשחק חוץ במולדובה עם הגיבור הלאומי החדש בן ה-17, בן וודברן מליברפול, שכבש את שער הניצחון ב-0:1 על אוסטריה. השחקן הצעיר יחגוג עוד חודש יום הולדת 18, והוא הצעיר השני בתולדות הנבחרת שהבקיע במסגרת רשמית. הראשון היה גארת' בייל. בנבחרת מהאי הבריטי מחמיאים לוודברן, שזכה למחיאות כפיים בחדר ההלבשה מהשחקנים. במשחק נוסף בבית, אוסטריה תארח את גיאורגיה.

בבית 9 וידאר קיארטנסון, חלוץ מכבי תל אביב, זומן לסגל של איסלנד לקראת המשחק הקשה מול אוקראינה, לאחר ביקורת קשות על המאמן היימיר הלגרימסון. החלוץ הגיע במקומו של רוריס ג'יסלסון מנירנברג, שהורחק בהפסד המפתיע לפינלנד 1:0. שתי הנבחרות נאבקות על המקום השני אחרי שקרואטיה מובילה את הבית עם 16 נקודות. אוקראינה נמצאת במקום השני עם 14 נקודות ואיסלנד שלישית עם 13 נקודות.

וידאר קיארטנסון. יחורר רשתות גם במדי הנבחרת? (דני מרון)
וידאר קיארטנסון. יחורר רשתות גם במדי הנבחרת? (דני מרון)

באותו הבית טורקיה תארח את קרואטיה, למרות ששיחקה רק אתמול במשחק השלמה נגד קוסובו 0:1 שהופסק בגלל הגשם. איבן ראקיטיץ' ייעדר בעקבות פציעה ברגלו. לוקה מודריץ' האשים את פיפ"א שהיא לא מתחשבת בשחקנים, ולוח המשחקים צפוף מדי עבורם. במשחק נוסף: קוסובו – פינלנד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי