אלבס: "רוצה שיזכרו אותי כמי שזכה בגביע, לא מי שהניף אותו"

דני אלבס
דני אלבס | Pedro Vilela/Getty Images

המגן לא התרגש מהאפשרות להניף לראשונה בתור קפטן ברזיל. צ'יצ'י על האפשרות שיעזוב לאחר הקופה אמריקה: "החוזה שלי הוא עד 2022". לאחר הביקורת מצד מסי, מאמן פרו גארקה אמר: "לא מודאג מה-VAR, סומך על השופטים"

(גודל טקסט)

ברזיל בפעם התשיעית, או פרו בפעם השלישית. זהות אלופת דרום אמריקה תיקבע הערב (ראשון 22:40, שידור ישיר בספורט1), במשחק שבו יוכל דני אלבס לזכות בתואר ה-40 בקריירה שלו ולסמן ציון דרך חסר תקדים מבחינתו: הנפת הגביע כקפטן הנבחרת בפעם הראשונה. אבל לקראת המשחק הקובע של הטורניר היבשתי, המגן הימני ייחס פחות חשיבות להנפה עצמה ואמר שהדבר החשוב הוא להביא את התואר לברזיל לראשונה מאז 2007.

"זה לא יושב לי בראש. אני לא רוצה שיזכרו אותי בתור מי שהניף את הגביע, אלא בתור מי שזכה בו", אמר אלבס, "זו המטרה העיקרית. אנחנו יודעים שעלינו לכבד את המעמד ולהיות זהירים, כי משחקי גמר מתפתחים אחרת. זה מיוחד להיות בגמר עם נבחרת ברזיל, לשחק במראקנה, זהו משחק יחיד במינו. אנחנו מוכנים להשאיר את כל מה שיש לנו כדי להשיג את המטרה ונשקיע את כל המאמצים".

עוד אחד שיוכל לרשום הישג נדיר הוא מאמן הסלסאו צ'יצ'י. האיש על הקווים הוא הברזילאי היחיד שזכה בגביע ליברטדורס, בקופה סודאמריקנה ובגביע הרקופה וכעת הוא יכול להיות המאמן היחיד שמוסיף לרשימה הזו את הקופה אמריקה.

הזדמנות לצ'יצ'י לעשות היסטוריה. (Buda Mendes/Getty Images)
הזדמנות לצ'יצ'י לעשות היסטוריה. (Buda Mendes/Getty Images)

במסיבת העיתונאים האחרונה לקראת הגמר, המאמן ענה תשובות קצרות ונוקבות לשאלות בנוגע לעזיבתו האפשרית לאחר הטורניר: "החוזה שלי הוא עד 2022", אמר צ'יצ'י בכל אחת משלוש הפעמים שבהן נשאל על הנושא, "תשאלו אותי שאלה אחרת אם אתם רוצים לקבל תשובות".

בצד הפרואני, פאולו גררו שכבר הבטיח כי יסיים את הטורניר כמלך השערים של הקופה אמריקה בכל הזמנים, עם 13 כיבושים, יקבל עוד תוספת מיוחדת להשתתפות במשחק הגמר, כשזו תהיה ההופעה ה-100 שלו במדים הלאומיים.

לא מודאג מהשיפוט. ריקרדו גארקה (Buda Mendes/Getty Images)
לא מודאג מהשיפוט. ריקרדו גארקה (Buda Mendes/Getty Images)

לאחר הביקורות החריפות מצד ליאו מסי על השיפוט בקופה אמריקה, בהן אמר כי הוא "מקווה שיאפשרו לפרו להתחרות באופן שוויוני", במדינה עסוקים לא מעט בנושא. מאמן הלבנים-אדומים ריקרדו גארקה אמר: "אני לא מודאג מה-VAR, לא מודאג משום דבר. אנחנו תמיד סומכים על השופטים, נצטרך לבדוק איך משתפרים עם הזמן. אנחנו לא עוסקים בספקולציות, אולי היו דברים פה ושם בטורניר אבל זה נורמלי באירוע שכזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי