צפו: איטליה חזרה מפיגור ל-1:3 בארמניה, דנמרק ובוסניה הביסו

שחקני נבחרת איטליה חוגגים
שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Claudio Villa/Getty Images

פלגריני המחליף כבש בנגיחה, צמד לבלוטי לטובת האזורי. אריקסן בלט ב-0:6 על גיברלטר, הנבחרת של דז'קו כבשה ארבעה שערים בדקות הדקות האחרונות בדרך ל-0:5. רביעייה לשבדיה מול איי פארו, יוון מתרחקת מהיורו

(גודל טקסט)
הליגות הגדולות בפגרה ולאחר מספר ימי התכנסות והכנות, המחזור החמישי במוקדמות יורו 2020 נפתח הערב (חמישי). במשחק המוקדם ניצחה נבחרת איטליה 1:3 את ארמניה אך זה היה לא פשוט בכלל. נבחרות שכן השיגו ניצחונות קלים היו דנמרק עם 0:6 על גיברלטר, שבדיה שהביסה 0:4 את איי פארו במחצית אחת, ובוסניה שהקשתה במשך רוב המשחק מול ליכטנשטיין אך התפוצצה בעשר הדקות האחרונות וניצחה 0:5. יוון נכנעה 1:0 לפינלנד והיא מתרחקת משמעותית מהיורו. לידיעה על המשחק של נבחרת ספרד – לחצו כאן.  


ארמניה – איטליה 3:1

האורחת רצתה לשמור על המאזן המושלם ולראשונה בהיסטוריה הצליחה לפתוח קמפיין מוקדמות כלשהו עם חמישה ניצחונות רצופים. החלק התקפי היה מאוד שונה בהיעדרו של לורנצו אינסינייה הפצוע, פדריקו ברנרדסקי ופדריקו קייזה שיחקו בכנפיים כשאיש החוד היה אנדראה בלוטי. המארחת פתחה את המשחק בסערה ובדקה ה-11 זה בא לידי ביטוי. ארמניה תפסה את איטליה לא מוכנה עם מתפרצת נהדרת. אלכסנדר קרפטיאן קיבל מסירת עומק טובה מחברו  טיגראן ברסגיאן ובעט כדור חד לפינה הרחוקה, שום סיכוי לג'יאנלואיג'י דונארומה, 0:1 למארחת. בדקה ה-28 האזורי נשמו לרווחה – מבצע ענק של המגן השמאלי אמרסון בצד שמאל במהלכו העביר בין הרגליים של השומר שלו ושלח הרמה נפלאה לרחבה, הסתיים בשער שווויון קל של בלוטי, חלוצה של טורינו.


לאט לאט איטליה השתלטה על המשחק ורגע לפני ההפסקה קיבלה האורחת מתנה גדולה. קרפטיאן הפך מגיבור לנבל עבור נבחרתו כאשר שלח מרפק מטופש לעברו של לאונרדו בונוצ'י, ספג כרטיס צהוב שני והורחק. הנבחרת של רוברטו מנצ'יני התקשתה להגיע למצבים ברבע השעה הראשונה. בדקה ה-60 לורנצו פלגריני החליף את קייזה, חילוף שיתברר כמנצח. בדקה ה-66 דווקא המארחת כמעט כבשה – קאמו הובניסיאן המגן השמאלי דהר כמעט מגרש שלם ומסר להנריך מחטיריאן אך הבעיטה שלו נבלמה.



שחקני ארמניה ואיטליה במאבק. ניצחון לא פשוט לאזורי (Claudio Villa/Getty Images)


איטליה הצליחה לאיים על השער רק מחוץ לרחבה והייתה מאוד לא מדויקת, והתסכול נמשך עד לדקה ה-78. פלגריני המחליף נגח נהדר אחרי בישול של לא אחר מאשר בונוצ'י ששלח הרמה נפלאה לרחבה. הארמנים נשברו וספגו מייד לאחר מכן שוב, כשבלוטי השלים צמד לאחר שגיאה של השוער שנכנע לבעיטה לפינה הקרובה. החלוץ היה יכול לכבוש שלושער אלא ששער חוקי שלו נפסל בטענת נבדל שגויה על ידי השופט הגרמני. ביום ראשון ייצאו האיטלקים למשחק חוץ בפינלנד.


בוסניה – ליכטנשטיין 0:5

הנבחרת של רוברט פרוסינצ'קי הגיעה סופר-לחוצה למשחק נגד היריבה החלשה בבית, ככה זה לאחר שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון. ברוב המשחק זה הלך קשה מאוד בדקה ה-11 אאדין דז'קו בישל לאמר גויאק, אך המארחת נתקעה עד לדקה ה-80. הקהל המקומי נותר מתוסכל עד שבעשר הדקות האחרונות הגיעו ארבעה שערים נוספים: האריס דולייביץ' (80) דז'קו (85), אדין ויסקה (88) וגם גויאק השלים צמד. בוסניה ניצלה את ההפסד של ארמניה וחלפה על פניה בטבלה רגע לפני המשחק בין השתיים ביום ראשון.
 


איי פארו – שבדיה 4:0

החלוץ הצעיר של ריאל סוסיאדד, אלכסנדר איסאק שיחגוג בעוד קצת יותר משבועיים את יום הולדתו ה-20, היה הגיבור של נבחרתו עם צמד מהיר תוך שלוש דקות (12 ו-15). בדקה ה-23 גם הבלם ויקטור לינדלוף השתתף בחגיגה. רובין קוואיסון כבש שער רביעי עוד לפני המחצית. 




גיברלטר – דנמרק 6:0

יום עבודה של כריסטיאן אריקסן (הופעתו ה-60 במדים הלאומיים) עזר לנבחרתו שלא להסתבך נגד היריבה החלשה. בדקה השישית הוא בישל לקשר רוברט סקוב, ובדקה ה-23 כבש בעצמו מן הנקודה הלבנה. הסיפור חזר על עצמו עם פנדל מדויק נוסף של קשר טוטנהאם בדקה ה-50. הרעב של האורחת לא נגמר כאן, כאשר תומאס דלייאני הבקיע בדקה ה-69 וכריסטיאן גייטקייר, חלוצה של לך פוזנאן, הוסיף צמד משלו.


תוצאות נוספות:

פינלנד – יוון 0:1

אירלנד – שוויץ  1:1

נורבגיה – מלטה 0:2


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי