מולר רמז שיפרוש מהנבחרת, גרמניה מספידה: "החלום מת במדבר הקטארי"

play
תומאס מולר, שחקן נבחרת גרמניה | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.12 06:07

לראשונה בהיסטוריה המנשאפט הודחו בשלב הבתים בשני מונדיאלים רצופים: "האנזי פליק נראה המום. הסיוט מהטורניר ב-2018 חזר"

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה קבעה הערב (חמישי) היסטוריה, אבל לא מהסוג ששחקני ומאמני כדורגל רוצים להיות חלק ממנה. בפעם הראשונה אי פעם, המנשאפט לא הצליחו לעבור שלב בתים במונדיאל שני ברציפות. זה קרה להם ב-2018 ושוב פעם בקטאר. פרט מדהים אם לוקחים בחשבון שבין 1954 ל-2014 (כולל) גרמניה עברה את שלב הבתים בכל טורניר גביע עולמי.

ההפסד 2:1 ליפן במחזור הפתיחה היה זה שבדיעבד סימן להאנזי פליק ושחקניו את הדרך הביתה כבר ב-1 בדצמבר, למרות שלמונדיאל נותרו עוד 17 ימים. הניצחון 2:4 הערב על קוסטה ריקה, שאגב חשף כמה גרמניה פגיעה, לא הספיק למנשאפט.

"האנזי פליק נראה המום אחרי שריקת הסיום והשחקנים שלו הסתובבו על כר הדשא בפנים מבוהלות. אסון הגביע העולמי של גרמניה זהה לסיוט מרוסיה 2018", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה", "החלום על כוכב חמישי (זכייה חמישית במונדיאל) מת תחת שמי המדבר הקטארי".

תקציר ניצחונה של גרמניה 2:4 על קוסטה ריקה באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

יוזואה קימיש, שחקן נבחרת גרמניה
קימיש וגרמניה בהלם | אימג'בנק GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

אחרי המשחק תומאס מולר רמז שהוא צפוי לפרוש מהמדים הלאומיים אחרי שירות ארוך שכלל בין היתר זכייה מזהירה במונדיאל 2014. "זו קטסטרופה מוחלטת מבחינתי", אמר בסיום, "אני לא יודע מה יקרה בהמשך, אבל אם זה היה המשחק האחרון שלי אני רוצה להגיד כמה דברים: זה היה תענוג גדול. עשיתי הכול בכל משחק והשארתי את הלב שלי על המגרש. לפעמים היו דמעות של אושר ולפעמים של כאב. אבל תמיד עשיתי את זה באהבה".

ותיקים אחרים, למשל אילקאי גונדואן, מריו גצה ומנואל נוייר, עדיין לא פירטו לגבי התכניות שלהם. נוייר אגב, הפך הערב לשוער עם הכי הרבה הופעות בגביעי העולם: 19. הוא עבר את קלאודיו טפארל וספ מאייר להם 18 כל אחד.

מאמן נבחרת גרמניה, האנזי פליק
הבהיר עוד לפני המשחק שהוא לא יתפטר, גם במקרה של הדחה. פליק | רויטרס

למרות שברשתות החברתיות רבים הפילו את האשמה על האנזי פליק, המאמן אמר עוד לפני המשחק שגם במקרה של הדחה הוא לא מתכוון להתפטר ושהוא יוביל את הנבחרת ביורו הביתי ב-2024.

אחרי המשחק אמר המאמן: "רצינו לכבוש 3-4 שערים במחצית הראשונה, אבל אז עשינו טעויות. אם היינו מנצלים את המצבים שלנו… היו לנו 16 כאלה… אבל הטורניר לא הוכרע מבחינתו היום. לא היינו מספיק יעילים בטורניר הזה ובגלל זה אנחנו בחוץ".