ואן חאל נישק את דומפריס: "אתמול נתתי לו נשיקה דביקה, מגיעה לו עוד אחת"

מאמן נבחרת הולנד שוב סיפק רגעי שעשוע במסיבת העיתונאים ורקד עם השחקנים בחזרה למלון. ואן דייק: "שלושה ניצחונות וזכינו - נשמע פשוט, נכון?". ואן באסטן מתח ביקורת. התגובות והמספרים

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד היא העולה הראשונה לרבע גמר מונדיאל 2022, אחרי שניצחה הערב (שבת) 1:3 את ארה"ב במשחק שפתח את שלב שמינית הגמר. המגן הימני דנזל דומפריס כיכב עם בישולים לממפיס דפאי ודיילי בלינד במחצית הראשונה ושער בדקה ה-81, מול שער מצמק מוזר של המחליף האמריקאי חאג'י רייט. ארה"ב חוזרת הביתה ותחל בהכנות למונדיאל 2026, בו היא אחת משלוש המארחות, בעוד הולנד תפגוש ברבע הגמר ביום שישי (21:00) את המנצחת במפגש בין ארגנטינה לאוסטרליה.

למרות הניצחון, לא כולם בהולנד היו מרוצים. כוכב הנבחרת ומאמנה בעבר, מרקו ואן באסטן, אמר במחצית בכובעו הנוכחי כפרשן: "אני שמח כהולנדי, אבל כאוהד כדורגל אני תוהה במה צפיתי כרגע. הכדור הראשון הלך ישירות אל השוער ונשארנו לעמוד, לא עשינו כלום. חוץ משני מהלכים שהובילו לשערים, לא ראיתי שום יוזמה. שום דבר".

ואן באסטן טען שהסגנון מנוגד גם לפילוסופיה המוכרת של לואי ואן חאל: "אין תנועה, לא הולכים קדימה, אין חילופי מקומות, אף אחד לא מפעיל לחץ על היריבה".

תקציר ניצחונה של הולנד 1:3 על ארה"ב באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

שחקן נבחרת הולנד דנזל דומפריס
משחק מדהים של המגן ההולנדי. דומפריס | רויטרס

קפטן הנבחרת ההולנדית, וירג'יל ואן דייק, סיכם את ההישג של נבחרתו בדרך לרבע הגמר: "הבקענו שני שערים יוצאים מן הכלל. אין לי מושג איך השער שפסגנו נכנס. שלושה ניצחונות ואפשר לזכות במונדיאל? כן, זה נשמע פשוט, נכון? אנחנו נראה מה יהיה, ננוח ואז נתכונן להמשך".

לואי ואן חאל לא מיהר לקבוע את היריבה מהמשחק בין ארגנטינה לאוסטרליה: "להתמודד מול ארגנטינה? אני לא הייתי מוריד מערכה של אוסטרליה. הם היו יריב עיקש מאוד במונדיאל ב-2014. אני אשמח לראות מה יקרה הערב בין שתי הנבחרות האלה". מאמן הולנד הוסיף: "זה יהיה נחמד אם נוכל לאחד את המדינה שתתמוך בנו. שיחקנו ארבעה משחקים עד עכשיו בקטאר ובכל ארבעת המשחקים הקהל שלנו היה במיעוט".

במסיבת העיתונאים, ואן חאל שוב גנב את ההצגה כאשר פנה אל דומפריס שישב לידו ונישק אותו. רגע לפני כן אמר לאנשי התקשורת: "אתמול נתתי לו נשיקה גדולה ודביקה, ועכשיו אתן לו עוד אחת שכולם יוכלו לראות. אז הנה".

אנדריס נופרט התייחס לאפשרות שיפגשו את ארגנטינה בשלב הבא: "אם אצטרך להתמודד מול מסי, ובכן, גם את הבעיטות שלו אצטרך לעצור איכשהו".

ממפיס דפאי שחקן נבחרת הולנד חוגג שער
אחוזי הבקעה מרשימים. ממפיס דפאי | רויטרס

גרג ברהולטר, מאמן נבחרת ארה"ב, סיכם: "היה קשה, הייתה חסרה לנו אנרגיה במשחק הזה. חבל. אני עדיין גאה מאוד בחבורה הזו, נוצר פה קשר מיוחד בין הבחורים הצעירים האלה. אני גאה בנבחרת, אבל מאוכזב מהתוצאה. עשינו התקדמות, אתה רואה שהצעירים התבגרו יחד, אבל הערב הפסדנו וזה רגע קשה".

החגיגות עם החזרה למלון

המספרים

* ממפיס דפאי עלה למקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים של נבחרת הולנד עם 43 שערים ונפרד מקלאס יאן הונטלאר שהיה איתו על 42. השיאן הוא רובין ואן פרסי עם 50 שערים.

* זה השער הראשון של ממפיס במונדיאל הנוכחי וה-22 שלו ב-25 ההופעות האחרונות בנבחרת. שני שערי הבכורה שלו במדי הולנד היו במונדיאל 2014.

* השער של ממפיס הגיע אחרי 20 מסירות – שיא של הולנד בגביע העולמי (מאז 1966).

* הולנד עלתה ליתרון גם בשלושת משחקיה בשלב הבתים, כשעל כל שערי היתרון היה חתום קודי גאקפו. הפעם יש לה כובש ראשון שונה.

* בגיל 32 ו-269 ימים, דיילי בלינד הוא הכובש השני הכי מבוגר של הולנד במונדיאל, אחרי ג'יו ואן ברונקהורסט שעשה את זה מול אורוגוואי ב-2010, כשהיה בן 35 ו-151 ימים.

* דנזל דומפריס הוא ההולנדי הראשון שמבשל שני שערים במשחק בגביע העולמי כבר במחצית הראשונה.

* הוא גם הראשון שמבשל פעמיים במחצית הראשונה בשלבי ההכרעה מאז שהקאן שוקור הטורקי עשה את זה מול דרום קוריאה ב-2002.

* הולנד לא הפסידה משחק מונדיאל בו כבשה ראשונה מאז 1978 (3:2 לסקוטלנד).

* הולנד בלתי מנוצחת (ב-90 דקות) ב-20 המשחקים האחרונים במונדיאל מול יריבות שאינן מאירופה – 13 ניצחונות ושש תוצאות תיקו – מאז ההפסד לברזיל ברבע גמר 1994.

* הולנד הגיעה לחצי הגמר בשלושה מארבעת המונדיאלים האחרונים שלה: מקום רביעי ב-1998, הפסד בגמר ב-2010 ומקום שלישי ב-2014. רק ב-2006 הודחה בשמינית הגמר (ב-2002 ו-2018 כלל לא השתתפה).

לואי ואן חאל מאמן נבחרת הולנד עם עוזריו אדגר דווידס, דני בלינד
שברו שיאים בדרך לרבע. ואן חאל | רויטרס

* צ'אבי סימונס הפך בגיל 19 ו-226 ימים לשחקן ההולנדי הצעיר ביותר לשחק בשלב הנוקאאוט של המונדיאל עבור האורנג'.

* דנזל דומפריס הפך לשחקן השלישי להיות מעורב בשלושה שערים ומעלה עבור נבחרת הולנד במונדיאל. הראשונים היו יוהאן קרויף ב-1974 ורוב רנסנריבק שעשה זאת פעמיים במונדיאל 1978.

* דיילי בלינד הפך לשחקן החמישי בהיסטוריה של המונדיאל לשחק יותר מעשרה משחקים בלי להפסיד – 11 משחקים, 8 ניצחונות ו-3 הפסדים.

* לואי ואן חאל המשיך עם השיא מהניצחון על קטאר שרשם את משחקו ה-11 ללא הפסד במונדיאל, ובכך הפך למאמן הראשון בהיסטוריה להגיע להישג הזה.