רגע לפני רבעי הגמר: שפל חדש ביחסים בין פיפ"א לקטאר

מארגני המונדיאל משלטונות המדינה המארחת נמצאים בסכסוך עם ארגון הכדורגל, לאחר שלאורך כל הטורניר קיבלה מכתבים משפטיים הנוגעים לעניינים פיננסיים בטורניר מול ספונסרים והאשמות על הפרת זכויות אדם

(גודל טקסט)

הערב (שישי) ייצא לדרך שלב רבע הגמר במונדיאל 2022 שבקטאר עם צמד המשחקים בין קרואטיה לברזיל (17:00) והולנד לארגנטינה (21:00). דווקא בתקופת השיא של הטורניר, דיווחים מבריטניה מגלים על שיא השפל ביחסים בין המדינה המארחת לארגון פיפ"א האחראי על אליפות העולם.

פיפ"א הסתכבה בשורה של סכסוכים משפטיים עם שלטונות קטאר, אשר בתוכם מיוצגים שניים ממארגני הטורניר המרכזיים. על פי הדיווח, פיפ"א שלחה מכתבים משפטיים לוועדה העליונה של קטאר לאורך כל המונדיאל ועדיין לא זכתה לתגובה מהרשויות. הסוגיות שעלו במכתבים אלו התייחסו לענייני חוזים בין פיפ"א, מארגני הטורניר והספונסרים – בראשם חברת "באדוויזר" – אשר דורשים פיצוי כספי על ההחלטה ברגע האחרון לבטל את אפשרות צריכת האלכוהול במדינה המארחת.

לוח השידורים המלא של מונדיאל 2022

מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט

ג'אני אינפנטינו, נשיא פיפ
איך יסתיים הסכסוך? אינפנטינו | רויטרס

כזכור, 48 שעות לפני שריקת הפתיחה של הטורניר, מארגני הטורניר ופיפ"א הוציאו הודעה ובה אמרו כי אין לאפשר מכירת וצריכת אלכוהול בטורניר. בנוסף, המחאות הרבות אשר נגעו להרוגים הרבים מבניית האצטדיונים ומספר ההרוגים אותו קטאר ניסתה להכחיש בכל פעם מחדש, הם עניין נוסף שאופף את המתח בין המדינה לארגון הכדורגל. בעוד פיפ"א הביעה את צערה על ההרוגים, מארגני הטורניר בקטאר הכחישו את מספר המתים וסירבו לקחת חלק באשמה המוטלת עליהם בהפרת זכויות האדם. בפיפ"א סירבו להתייחס לבעיות המשפטיות מול הוועדה העליונה בקטאר.

כוס משקה לא אלכוהולי במונדיאל 2022
הסאגה מפתיחת הטורניר רחוקה מלהסתיים. באדוויזר | אימג'בנק GettyImages, Marc Atkins

משחקי שלב רבע הגמר

קרואטיה – ברזיל (17:00)

הולנד – ארגנטינה (21:00)

מרוקו – פורטוגל (שבת, 17:00)

אנגליה – צרפת (שבת, 21:00)