"ארה"ב חייבת לדרוש את גופת העיתונאי ולבצע נתיחה על אדמתה"

play
גרנט וול | רויטרס
כתב הספורט האמריקני, גרנט וול, שהלך לעולמו בקאטר, לשם נשלח כדי לסקר את המונדיאל. 10 בדצמבר 2022 01:07

גרנט וול מת אחרי שסיקר את העוולות במונדיאל, אחיו טען שנרצח, ברשתות מזכירים: "אחרי ג'מאל ח'אשוקג'י צריך לבדוק כל אפשרות"

(גודל טקסט)

"שגרירות ארה"ב חייבת להתערב במהרה, לדרוש את גופתו של גרנט וול ולבצע בה נתיחה לאחר המוות". הדרישה הזו ואחרות ברוח הזו, נשמעות היום (שבת) יותר ויותר בקרב עיתונאים אמריקאים שמשוכנעים שמותו של עמיתם בקטאר לא היה מקרי.

וול התמוטט בתא העיתונאים באצטדיון בלוסייל, כשסיקר את המשחק בין ארגנטינה להולנד ברבע גמר המונדיאל. פרמדיקים מקומיים מיהרו להגיש לו טיפול מציל חיים, אבל אחרי כחצי שעה הוא הובהל לבית חולים מקומי ושם נקבע מותו – יום אחרי שחגג 48.

וול היה עיתונאי בכיר ומוכר, עם אתר אינטרנט משלו ומאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות. הוא הגיע לקטאר כבר בתחילת המונדיאל, ניסה להיכנס למשחקים עם חולצה שעליה צבעי הגאווה וסורב. בנוסף, הוא העביר דיווחים על תקלות מאחורי הקלעים בארגון הטורניר ונגע רבות באדישות של הקטארים כלפי מותם וסבלם של עובדים זרים. הרשויות לא אהבו את הניסיונות הפומביים שלו ולדבריו הוא ספג איומים במהלך השהייה שלו במדינה.

בימים האחרונים וול דיווח על כך שהוא מרגיש לא טוב ואתמול התמוטט ומת. אחיו, אריק וול, סיפר בבכי: "אני הומוסקסואל ואחי לבש בקטאר את החולצה לכבודי. הוא היה אדם בריא, הוא סיפר לי שהוא ספג איומים על חייו. אני לא מאמין שהוא פשוט מת, אני מאמין שהוא נרצח".

כתב הספורט האמריקני, גרנט וול, שהלך לעולמו בקאטר, לשם נשלח כדי לסקר את המונדיאל. 10 בדצמבר 2022
גרנט וול | רויטרס

אנשי ספורט רבים ספדו לוול, מלברון ג'יימס, דרך בילי ג'ין קינג ועד יו"ר פיפ"א ג'אני אינפנטינו. גם נבחרות הכדורגל של ארה"ב ואנגליה הוציאו הודעות צער, אבל העניין האמיתי נמצא מתחת לפני השטח של ההספדים הללו.

ג'ורג' צ'ידי, עיתונאי מוכר מאטלנטה, צייץ: "מחלקת המדינה של ארה"ב חייבת להעלות את הגופה של גרנט וול על מטוס, ללא הפרעה, לבית החולים ע"ש וולטר ריד. כן, הוא כנראה מת בנסיבות טבעיות. אבל הזיכרון של מות העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י עדיין בהיר מכדי להתעלם מזה שצריך לבדוק את כל האפשרויות".

עו"ד בשם אייזק קיימס קיבל אלפי תגובות אוהדות אחרי שצייץ: "ארה"ב חייבת לדרוש לקבל את גופתו של גרנט וול באופן מיידי ולבצע נתיחה בעצמה. חייבים לחקור את המקרה הזה כמו מקרה רצח".

המנגינה הזו נשמעת כל העת מאז היוודע דבר מותו של וול. דרישה לנתיחה שלאחר המוות בידי רופאים אמריקאים, על אדמה אמריקאית.