סאות'גייט שוקל להתפטר מהנבחרת. רוג'רס, פוצ'טינו וטוכל מועמדים

מאמן אנגליה עשוי לעזוב למורת רוחם של השחקנים, על אף שהוא חתום גם ליורו 2024. בהתאחדות ישקלו מינוי של מאמן זר

(גודל טקסט)

קשה להגדיר את מונדיאל 2022 ככישלון עבור נבחרת אנגליה, אך ההדחה ברבע הגמר היא בהחלט אכזבה עבור נבחרת שלושת האריות. אמנם האנגלים הפסידו לאלופת העולם צרפת, אך מהמשחק עלתה תחושת החמצה מכיוון שהם היו לפחות שווי כוחות לאורך 90 הדקות ואף ראו את הקפטן הארי קיין מחמיץ פנדל שהיה יכול להשוות ל-2:2.

בעקבות ההדחה מקטאר, ב"סקיי" דווח כי המאמן גארת' סאות'גייט שוקל לעזוב את התפקיד אחרי שש שנים. המאמן נמצא תחת חוזה עד לאחר יורו 2024, כאשר גם בהתאחדות האנגלית וגם בקרב שחקני הנבחרת היו רוצים לראות אותו ממשיך על הקווים. עם זאת, סאות'גייט שלא הסתיר את רצונו להשתלב בעתיד גם באימון קבוצות עשוי דווקא עכשיו להתפטר מתפקידו, מתוך תקווה שיקבל הצעה ממועדון בכיר באנגליה או בליגה אחרת באירופה.

באנגליה כבר ממהרים להיערך לתרחיש בו סאות'גייט יעזוב. ב"טלגרף" דווח כי בהתאחדות נשקלת האפשרות של מינוי מאמן זר, כאשר סימנו ארבעה מועמדים אפשריים לרשת אותו. הראשון הוא תומאס טוכל, שעל פי ה"בילד" הגרמני הוא המועמד הבכיר לתפקיד. כזכור, טוכל פוטר בספטמבר האחרון מצ'לסי ומאז הוא ללא קבוצה.

מועמד נוסף שאינו מועסק כרגע הוא מאוריסיו פוצ'טינו, שפוטר הקיץ מפריז סן ז'רמן ומכיר את הכדורגל האנגלי היטב מימיו כמנג'ר סאות'המפטון וטוטנהאם. השניים פתוחים לאפשרות לאמן את הנבחרת.

ב"דיילי סטאר" סימנו כמועמד בכיר את ברנדן רוג'רס, המנג'ר הצפון אירי של לסטר, כאשר המועמד האחרון הוא עוזרו של סאות'גייט – סטיב הולנד.

החמצה טיפוסית: שוב אנגליה קרסה על הבמה הגדולה מהנקודה הלבנה
ההשוואה והתקדים: אנגליה כבר בכתה אחרי הפנדל הזה לפני 32 שנה
אלופת העולם מול אלופת העולם בפספוסים: כך צרפת גברה על אנגליה

כזכור, סאות'גייט הוביל את אנגליה לחצי גמר מונדיאל 2018 וגמר היורו לפני שנה וחצי, בו נבחרת שלושת האריות הפסידה לאיטליה בדו קרב פנדלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי