לא רק בכדורגל: האם מסי הפך לספורטאי הגדול בכל הזמנים?

play
שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי | GettyImages, Dan Mullan
גמר מונדיאל 2022: אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים בבואנוס איירס 00:36

פברגאס וג'ייק פול חושבים שכן, והם לא לבד. כך או כך, נדמה שהדיון לגבי הכדורגלן הטוב אי פעם כבר נסגר עם הזכייה במונדיאל

(גודל טקסט)

ליאונל מסי לא חתם אמש (ראשון) את שמו רק בספרי ההיסטוריה של הכדורגל, כי אם גם של הספורט העולמי. כל הלחץ היה על הכתפיים של הפרעוש, אך הוא עמד באתגר אחר אתגר, ניפץ שיא אחר שיא, ואמש השלים את ההישג הגדול מכולם כשהוליך את ארגנטינה לזכייה בלתי נשכחת בגביע העולמי.

כמו עם מראדונה: בבואנוס איירס בכו מאושר. צפו בסרטונים
אמבפה מירר בבכי על הספסל, מקרון ירד אל הדשא וניחם אותו
מסי שחקן הטורניר, מרטינס השוער המצטיין: ארגנטינה בדמעות

לדעת רבים, הדיון לגבי זהות הכדורגלן הטוב בכל הזמנים כבר תם – אם לפני הגמר היתה קיימת התלבטות מסוימת, ושמו של מסי הוזכר לצד דייגו מראדונה, כעת עושה רושם שקיים קונצנזוס: הפרעוש מעל כולם.

"הוא הגדול בכל הזמנים, לעולם לא נראה עוד שחקן כמוהו", חרץ שחקן נבחרת אנגליה דקלן רייס, ובני ארצו טמי אברהם וג'יימס מדיסון הסכימו. "מי שמבינים בכדורגל ידעו שהתוצאה לא משנה בדיון האם מסי הגדול אי פעם או לא", כתב מדיסון, "אבל אני שמח שמי שכן היה זקוק לזה, קיבל את ההוכחה. כעת אין יותר דיון". ג'יימי קראגר הציב את מסי ראשון ברשימה שלו, לפני דייגו מראדונה, פלה, כריסטיאנו רונאלדו וזינדין זידאן, בעוד גארי ליניקר צייץ: "זה היה תענוג צרוף לצפות במסי בשני העשורים האחרונים. רגע מהפנט אחרי רגע מהפנט, כדורגל מענג. הוא מתנה מאלוהים הכדורגל ואני כה מאושר שהניף את הגביע הגדול מכולם".

גם לברון פרגן עם אימוג'י של עז (GOAT)

טריי יאנג התמוגג

אבל זה לא הכל. לאחר הדרמה, לא מעט פרשנים וספורטאים טענו כי מסי לא רק הכדורגלן הטוב אי פעם – כי אם גם הספורטאי הגדול בכל הזמנים. "האם מסי הספורטאי הטוב אי פעם? אני לא מדבר רק על כדורגל" תהה אנדי מארי. חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי הגיב וכתב: "הוא מה שתרצה". ססק פברגאס הסכים: "ליאו הספורטאי הגדול אי פעם".

מי שחלק את הדעה הזו הוא המתאגרף וכוכב היוטיוב ג'ייק פול, שצייץ: "קשה להודות בזה כאמריקאי, אבל מסי כנראה הספורטאי הגדול אי פעם. הוא הסקורר הכי גדול, המבשל הכי גדול, בענף בו צופים הכי הרבה אנשים בעולם. מוחמד עלי עדיין היה הספורטאי עם הכי הרבה השפעה אי פעם".

מי שעדיין לא השתכנע באופן חד-משמעי הוא אחד מעיתונאי הכדורגל המוערכים בתבל, הנרי ווינטר, שצייץ: "פלה, מראדונה, מסי. שלושת הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים – השאלה היחידה היא באיזה סדר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי