צפו בתקציר: 1:2 לארגנטינה בבוליביה, מרטינס וקוראה כבשו

האלביסלסטה התגברה על קשיי הנשימה וניצחה בלה פאס לראשונה מאז מרץ 2005. חלוצי אינטר ולאציו ביטלו שער מוקדם של מורנו, מסי וחבריו שמרו על מאזן מושלם במוקדמות המונדיאל

(גודל טקסט)

נבחרת ארגנטינה הצליחה הלילה (בין שלישי לרביעי) לעשות דבר שלא עשתה מאז מרץ 2005: לנצח על אדמת בוליביה. האלביסלסטה שמרה על מאזן מושלם בתום שני מחזורים במוקדמות מונדיאל 2022, אחרי שחזרה מפיגור ל-1:2 על הנבחרת המקומית משערים של לאוטרו מרטינס וחואקין קוראה, שקטעו בצורת של מעל ל-15 שנים באצטדיון הרננדו סילס, אשר תסכל לא פעם את הארגנטינאים.

יתרון הביתיות של בוליביה, הנובע מכך שהמגרש בלה פאס שוכן בגובה 3,640 מטרים מעל פני הים, דבר שיוצר קשיי נשימה גדולים עבור היריבות שלא רגילות לתנאים, לא נוצל הפעם על ידי שחקניו של ססאר פריאס למרות שמרסלו מורנו מרטינס העלה אותם ליתרון.

שחקניו של ליונל סקאלוני לא הרשימו ב-0:1 על אקוודור ביום שישי האחרון ובחצי השעה הראשונה של המשחק היה נראה שמגמת הבינוניות נמשכת. אלא שלאט לאט ארגנטינה נכנסה למשחק וככל שהדקות חלפו, היכולת השתפרה והתכולים-לבנים ייצרו מצבים יותר ויותר איכותיים. מלאוטרו מרטינס היו ציפיות גדולות אחרי שאכזב במשחק הקודם, וחלוצה של אינטר הגיב בענק: שער שלו, במהלך שכולו נחישות, החזיר את ארגנטינה מפיגור, ובישול שלו לחואקין קוראה במחצית השנייה אפשר לשחקנה של לאציו להשלים את המהפך, בדרך לניצחון הכל כך מיוחל.

ניצחון ראשון מאז 2005 | JUAN KARITA/POOL/AFP via Getty Images
לא ניצלו את הביתיות הפעם. שחקני בוליביה מאוכזבים | Martin Alipaz-Pool/Getty Images

קשה לזכור מתי בפעם האחרונה ראינו את ליאו מסי שמח יותר בנבחרת ארגנטינה מאשר בברצלונה, אך זה המצב בימים אלו וגם הלילה הפרעוש יכול לחייך. מסי לא ממש בא לידי ביטוי ב-45 הדקות הראשונות, אך לאחר ההפסקה נכנס לעניינים והיה חלק מהשיפור של קבוצתו ככל שהמשחק התקדם. זה החל במספר דריבלים אופייניים, נמשך במסירת עומק גדולה למרטינס שלא הפכה לבישול רק בגלל הדיפה גדולה של קרלוס לאמפה, והסתיים בחטיפה שהחלה את המהלך אשר הוביל לשער השני של ארגנטינה.

עד הערב, רק פעם אחת ב-47 השנים האחרונות הצליחה האלביסלסטה לנצח על אדמת בוליביה. כאמור, זה היה ב-2005, כשסקאלוני היה שם כשחקן. הלילה הוא שם את החותמת שלו גם על הניצחון הזה, הפעם כמאמן ומעבר להופעה הטובה ביותר שהנבחרת שלו סיפקה בלה פאס מזה שנים רבות, סקאלוני ידע לעשות את החילוף המנצח עם הכנסתו של קוראה במקום לוקאס אוקמפוס במחצית השנייה.

ארגנטינה עם שש נקודות אחרי שני מחזורים ותקווה להמשיך במומנטום בחלון הנבחרות הבא: ב-12 בנובמבר היא תארח את פרגוואי וחמישה ימים לאחר מכן היא תעלה למשחק חוץ בפרו. בוליביה, שהובסה 5:0 על ידי ברזיל במחזור הראשון, עדיין ללא נקודות ותנסה לנצח בבית את אקוודור בחודש הבא, לפני שתצא למשחק חוץ בפרגוואי.

מחייך בנבחרת. מסי מחבק את קוראה | JUAN KARITA/POOL/AFP via Getty Images
חילוף מנצח: קוראה חתום על המהפך | JUAN KARITA/POOL/AFP via Getty Images
סקאלוני. היה שם ב-2005 וגם הלילה | Martin Alipaz-Pool/Getty Images

הרכבים

נבחרת ארגנטינה: פרנקו ארמני, גונסאלו מונטיאל, לוקאס מרטינס קווארטה, ניקולאס אוטמנדי, ניקולאס טגליאפיקו, רודריגו דה פול (ניקולאס דומינגס, 69), ליאנדרו פארדס (גידו רודריגס, 69), אסקיאל פלאסיוס, ליונל מסי, לוקאס אוקמפוס (חואקין קוראה, 59), לאוטרו מרטינס (פקונדו מדינה, 89).

נבחרת בוליביה: קרלוס לאמפה, סאול טורס, חוסה קראסקו, גבריאל ואלוורדה, חוסה סאגרדו, ראול קסטרו (בוריס סספדס, 66), אלחנדרו צ'ומאסרו (ברונו מיראנדה, 66), רודי קרדוסו (כריסטיאן אראבה, 86), דייגו ווייאר (חורחה אורוסקו, 81), קרלוס סאוסדו (אנטוניו בוסטמנטה, 46), מרסלו מורנו-מרטינס.

אוקמפוס. היה פעיל באגף ב-59 הדקות הראשונות | MARTIN ALIPAZ/POOL/AFP via Getty Images
יתרון מוקדם לא הספיק לבוליביאנים | JUAN KARITA/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

כבר בדקה הרביעית המארחת הייתה קרובה לעלות ליתרון: טורס הגביה מימין, מונטיאל חלם ומורנו מרטינס קפץ מעליו לנגיחה שפספסה במעט את המסגרת. בדקה ה-18 צ'ומאסרו ביצע דאבל-פס עם מורנו מרטינס ושחרר בעיטה מרחוק, שהלכה גבוה מעל המשקוף. שש דקות אחר כך, אותו שיתוף פעולה כבר עבד: צ'ומאסרו כדרר קדימה ללא הפרעה והרים לרחבה, מורנו מרטינס השתחרר בין שני הבלמים ונגח פנימה – 0:1 בוליביה.

בדקה ה-40 ארגנטינה סוף סוף איימה על השער: כדור שהורחק אחרי קרן הגיע לרגליו של פארדס שהוציא בעיטה עוצמתית מרחוק והרעיד את העמוד – התוצאה נותרה בעינה. רגע לפני ההפסקה הגיע השוויון: לאוטרו מרטינס ניסה להעביר מסירת רוחב שנבלמה אצל קראסקו, אך כשהאחרון ניסה להרחיק, חלוצה של אינטר שם את הרגל והכדור ניתז ממנו אל הרשת: 1:1 בסיום המחצית הראשונה.

שם את הראש במקום. מורנו מרטינס חוגג | Martin Alipaz-Pool/Getty Images
לאוטרו השיג את השוויון בנחישות | MARTIN ALIPAZ/POOL/AFP via Getty Images

מסי, שלא בא לידי ביטוי במחצית הראשונה, ניסה להיכנס לעניינים בדקה ה-53 כשיצא לספרינט בצד ימין. הפרעוש חתך לאמצע וניסה לבעוט, אך נבלם על ידי שחקן יריב והריבאונד הגיע לפלאסיוס שהטיס את זה ליציע. 14 דקות חלפו ומרטינס קיבל הזדמנות גדולה כשפלאסיוס נתן לו מסירת עומק, אך במקום לבעוט החלוץ ניסה להגביה ושלח את זה החוצה.

בדקה ה-75 מסי כבר עשה פעולה ברמה שאנחנו רגילים לראות ממנו: מספר 10 השאיר שני שחקנים מאחור בכדרור והשחיל כדור עומק נפלא ללאוטרו, אבל לאמפה סיפק הצלה נפלאה והדף את הבעיטה של מרטינס לקרן. ארבע דקות לאחר מכן מיראנדה איבד כדור בחצי שלו, מסי השתלט והעביר למרטינס שהמשיך שמאלה לקוראה וחלוץ לאציו בעט נפלא לפינה הרחוקה – 1:2 לארגנטינה. שחקניו של סקאלוני השכילו לשמור על היתרון עד הסיום והשיגו שלוש נקודות יקרות.

מסי הלך והשתפר ככל שהמשחק התקדם | MARTIN ALIPAZ/POOL/AFP via Getty Images
קטעו בצורת ארוכה. הארגנטינאים חוגגים | Juan Karita-Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי