העונש של רוסיה קוצר לשנתיים, לא תשתתף במונדיאל ובאולימפיאדה

שחקני נבחרת רוסיה | Nikola Krstic/Soccrates/Getty Images

אחרי שתחילה הושעתה לארבע שנים מכל אירוע ספורט עולמי משמעותי, בית הדין הגבוה לערעורים המתיק את העונש וקבע סופית שהנבחרת הרוסית לא תהיה בקטאר 2022. ספורטאים יחידנים יוכלו להשתתף בטוקיו 2021

(גודל טקסט)

בשורה חצי משמחת לרוסיה: בית הדין הגבוה לערעורים בעולם הספורט (CAS) החליט היום (חמישי) לקצר את עונש ההשעיה שקיבלו הנבחרות הרוסיות מהסוכנות למניעת סימום בספורט (WADA) מארבע שנים לשנתיים בלבד. המשמעות: נבחרת רוסיה לא תופיע במונדיאל 2022 בקטאר ובאולימפיאדה הקרובה, אך ספורטאים אולימפיים יחידנים שיוכיחו שלא לקחו חלק בפרשת הסימום, יוכלו להשתתף בטוקיו 2021 תחת דגל ניטרלי.

כמו כן, הנבחרת הרוסית תוכל להשתתף ביורו שייערך בקיץ הקרוב, כיוון שהוא לא נחשב ל"אירוע ספורט עולמי", אלא רק לתחרות יבשתית. עוד לא ברור היכן יתרחשו כל המשחקים אך לפי התכנון המקורי סנט פטרסבורג תארח משחקים בשלב הבתים ורבעי הגמר.

כזכור, הסוכנות למניעת סימום בספורט הרוסית (RUSADA) הואשמה על ידי מקבילתה העולמית בכך שהעבירה לה מסמכים מזוייפים במסגרת החקירה שערכה בנושא פרשיית הסימום הגדולה בתולדות הספורט. תחילה הוטל על הנבחרות הרוסיות עונש השעייה בן ארבע שנים מאירועי ספורט עולמיים, אך היום הוחלט כי העונש יקוצר לשנתיים.

רוסיה תיעדר מהמשחקים האולימפיים והמונדיאל | KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי