בטורקיה לעגו להולנד: "לא יפתיע אם לא תעפיל למונדיאל"

אף אחד אצל האורנג' לא יצא נקי מהתבוסה 4:2 באיסטנבול. מאלן, דה בור, ויינאלדום ודה יונג ספגו אש, קשר ברצלונה ובלינד התלוננו על היעדר ה-VAR. המאמן היה ציני: "אני לא צריך לעמוד עם דמעות בעיניים, נכון?"

(גודל טקסט)

קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 נפתח אתמול (רביעי) באופן רע מאוד עבור נבחרת הולנד, שנכנעה לשלושער של בוראק יילמאז והובסה 4:2 בטורקיה. האורנג' ספגה שלוש פעמים מאותו שחקן לראשונה מאז 1980 והקאן צ'להאנולו השלים את החגיגה באיסטנבול, כאשר שערים של דייבי קלאסן ולוק דה יונג המחליפים, שצימקו ל-3:2 תוך שתי דקות, לא הספיקו לפרנק דה בור ושחקניו כדי להשלים קאמבק ולקינוח ממפיס דפאי החמיץ פנדל בדקה ה-95 והפך לראשון בנבחרת שבעיטה שלו מהנקודה הלבנה בזמן החוקי נעצרת על ידי השוער, כשהקודם היה דה בור עצמו בשנת 2000.

חילופי הדורות הדי מוצלחים שהתבצעו תחת רונאלד קומאן נשכחו מאז שהאחרון נטש לטובת ברצלונה ומאזנו של המאמן הנוכחי עומד על שני ניצחונות בלבד בשבעה משחקים. "סחטנו את המיץ מהתפוז", לעגו לאורנג' בתקשורת הטורקית וקבעו בנחרצות: "זו לא תהיה הפתעה אם הולנד לא תעפיל לגביע העולם, בטח כל עוד דה בור על הקווים".

ב"פוטבול זון" ההולנדי חילקו ציונים והשניים שספגו את הביקורת הגדולה ביותר היו השוער טים קרול וחברו לקבוצה של ערן זהבי, דוניל מאלן שפתח בהתקפה והוחלף בדקה ה-69: "בגללו המשחק הלך לכיוון הזה. הבעיטות שלו בדקה הראשונה ובדקה ה-20 היו חלשות, במיוחד השנייה מביניהן. הוא היה צריך לעשות יותר ובנוסף הוא ביצע את הפנדל שבזכותו טורקיה עלתה ל-0:2", נכתב על מאלן.

מאלן אכזב בענק | ANP Sport via Getty Images

במהלך המשחק נרשמו שתי החלטות שיפוט שנויות במחלוקת, כך לפחות על פי ההולנדים: בדרך לשער הראשון הכדור פגע ביד טורקית ובהמשך נגיחה של מתייס דה ליכט ספק חצתה את קו השער, אלא שמייקל אוליבר לא יכול היה לבדוק את האירועים כיוון שלא היה VAR. דיילי בלינד התלונן על כך: "זה מוזר שאין VAR וטכנולוגיית קו השער ברמה הזאת ובתקופה שאנחנו חיים. אם יש דרך לשפוט נכון, למה להיכשל?". פרנקי דה יונג תמך בחברו לנבחרת: "זה מצער שלא כל המדינות יכולות לעמוד בעלויות, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לסבול. הטכנולוגיה הזו עוזרת לכדורגל להיות הוגן יותר, אין היגיון בלשקר".

ב"טלחרף" קטלו את דה בור על אי זימונו של ואוט וחהורסט וטענו כי חסרונו של חלוץ וולפסבורג מורגש בבירור, לא רק בכל הנוגע לכיבוש שערים אלא גם מבחינת הלחימה על המגרש והנוכחות שלו בחדר ההלבשה. בנוסף, שחקן העבר רפאל ואן דר וארט הביע אכזבה מהקפטן ג'ורג'יניו ווינאלדום ומפרנקי דה יונג: "הם השחקנים שצריכים לתפוס את המושכות. הם צריכים להחזיק בכדור כשהדברים לא עובדים ולשלוט במה שקורה על המגרש. כולם מדברים על ווינאלדום כקפטן, כמנהיג שמשחק מצוין בליברפול – איפה היית הערב?".

ההפסד אמש מגביר את הלחץ על הכתומים לקראת המשחקים נגד לטביה וגיברלטר בשבוע הקרוב. דה בור סיכם את ה-4:2 בטורקיה: "זו תוצאה מאכזבת מאוד ואנחנו חייבים להיראות יותר טוב. אין ספק שזו מכה, אבל עלינו להישאר חיוביים, לעשות סוויץ' ואני בטוח שהשחקנים יעשו זה עם הניסיון שלהם. אנחנו חושבים שזה נורא, אבל אני לא צריך לעמוד כאן עם דמעות בעיניים, נכון? נצטרך להשתפר נגד לטביה וגיברלטר".

דה יונג התלונן על היעדר ה-VAR | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images
ויינאלדום ודפאי. תבוסה כואבת לאורנג' | ANP Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי